Forum Sementara Putera.com

Bersama kita perkemaskan forum ini sementara forum asal dalam pemulihan.

Forum putera dah kembali. Masalah sudah berjaya diselesaikan. Sila lawati http://forum.putera.com/tanya


    korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Share

    miss_roxy
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 158
    Age : 28
    Location : KL
    Registration date : 07/07/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by miss_roxy on Fri Jul 17, 2009 2:48 pm

    ??????????? wrote:Haha. Bertindak mengikut ayam sekarang bererti bertindak mengikut toyol.
    Hurm.. Ye la nampaknya, sepatutnya ada satu je yang ori kat rumah aku ni (keranda merah) tu,
    sekarang dah jadi dua.. Yang bestnya kami tahu kedua dulu baru tahu kisah yang pertama (ori).

    Agak-agak korang, (especially gadis-gadis sahaja), korang akan tidur tak dalam bilik aku adik2 aku tu? 3 orang dah nampak ni. Haha.
    Aku dah plan dah kalau orang datang rumah aku ni nak bagi bilik mana. Twisted Evil




    family ko ni kire kental gak la sbb dah nampak keranda tu pon still x cite 1 same lain. bila dah jd kes kedua bru nak buka cite pasal keranda tu. umah ko ni x wat pendinding lg ke? ke nak biarkan macam tu je? adoiyai... aku x tau la ape jd kalau aku tido dlm blk ko tu... menakotkan... tp, pelik la.. kenape harus keranda tu berkaler merah?? bleh aku tau history umah ko ni????.............. mcm best jer......

    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by Miss U.A on Wed Jul 22, 2009 5:10 pm

    miss pnh jumpa antu..ms tu miss kecik lg..rasanye dlm 5-6 tahun cmtu..
    tgh tido rs cm de org panggil, bukak mata mende tuh ade kat depan..
    tak ley nk describe cmne rupa hantu tuh tp terukla....parents ade kat sblh tp yg peliknye dorg tak perasan..
    sib baik takde kena ape2...
    buatnye die amik miss wat anak angkat ke...haaa tak ke haru??
    hahhahahaaa!

    khairul anwar
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 882
    Age : 31
    Location : Puchong
    Registration date : 26/04/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by khairul anwar on Fri Jul 24, 2009 12:30 pm

    nie aku ada satu kisah gak nak di kongsi bersama.

    kejadian nie berlaku di pulau pangkor sekitar tahun 1997 dalam bulan disember
    mase tue umur baru pas UPSR dan sekolah aku (SR Islam Hira' Klang) tiap2 taun wat lawatan ke pangkor utk pelajar akhir taun (darjah 6 jer)...

    rombangan kami berkhemah disana (4hari 3malam kalo tak silap) di tepi pantai

    nak dijadikan cerita, sekolah ade rancang satu aktiviti iaitu "night aktiviti"

    kalo tak silap hari kedua kot.

    aktiviti tue start dalam kul 3 (pagi kalo tak silap la)
    so sorang ustaz (kami panggil mualim) memimpin rombang kami ke tengah hutan,
    jalan punyer jalan punyer jalan, mualim nie saje je jalan bengkang bengkong bagi kiteorang keliru..

    agak2 da jauh, mualim nie pun stop kan rombongan kiter orang,
    pastu di bagi penerangan dan peraturan la, lampu suluh tak di benar kan,. so macam mane nak tau arah nak balik? mualim cakap jerit "HUD HUD" dan akan ada panggilan tapi dia jawap "HUD" sekali saja, kite sebut dua kali,...

    abes je taklimat tue, mualim nie lepas kan sowang2...
    ade yang budak beranie nak jalan dulu, so lepas la dia...

    sampai la giliran segelintir penakut (cam aku gak la) dalam 10 orang camtu
    tak gak nak pergi... so kawan aku sowang nie offer diri nak pergi,
    lepas mualim aku lepaskan dia pergi tak sampai 100meter tiba2 dia jerit "MUALIM, SAYA TAKUT!!!!!..

    lantas aku offer diri tuk dilepaskan la pasal leh jalan 2 orang n takde la takut sangat
    so lepas la aku, then jalan2 sket jumpe dia, aku cakap jom jalan sama ngan aku..

    so jalan la kiter orang berdua dalam kegelapan hutan tue.. aku jerit hudx2, ade jawapan
    pastu aku ikut arah suare tue.. aku jerit lagi, ade jawapan kau pn ikut la..
    kali ke3 aku jerit takde jawapan, dahhhh aku mula la gelabah.. jalan punyer jalan tiba2 ade orang ketuk bahu aku dari belakang.. mula2 aku tak layan pastu dia ketuk lagi dari belakang aku toleh la, 2 makhluk berbaju putih sedang tgk aku.. kawan aku sowang nie tak pasan pasal di pandang depan jer.. aku ngan konfiden la ni mesti cikgu pempuan aku nak takut2 kan kiter orang nie, aku cakap kat dia "Wei, ape buat kat sini???? tp aku tgk muke dia gelap sgt, tak nampak ape2... walaupun jarak 4 kaki

    tp kalo muke kawan aku, aku nampak jelas pasal malam tu bulan memang penuh & terang
    pastu aku panggil la kawan aku,wei belakang nie ade cikgu, cia cakap "haa? cikgu ape? mane aku tunjuk la belakang.. tiba2 2 makhluk tu ilang.. aku yg dalam kepelikan pun malas nak pikir terus kan perjalanan,,,,

    akhir nyer sampai la destinasi kiteorang ngan selamat nyer...
    aduhhh lega aku...

    esok pagi2 aku bangun pastu aku ingt nak cari cikgu pempuan yang aku maksud kan tue,
    nak tanye dia ke malam tadi, pastu baru aku pasan yang cikgu tue mmg tak ikut rombongan kiter orang.. aku siasat lagi, tanyer kawan aku betul ke malam tadi dia tak pasan ade 2 lembaga baju serba putih mase jalan malam tadi.. dia cakap mane ade, ko mimpi ke ape??

    dahhh pulak, abes tue, sape yang aku tegur tue??
    aku terus demam n tido sepanjang ari tue...

    miss_roxy
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 158
    Age : 28
    Location : KL
    Registration date : 07/07/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by miss_roxy on Fri Jul 24, 2009 12:50 pm

    eee.. takot..
    kalo aku dah pengsan dah mase dia ketok2 bahu aku..
    yela.. dalam gelap plak tu.. plus plak pusing ada 2 lembaga pakai baju kaler putih..

    pale eee....

    am_eniey
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 169
    Age : 34
    Location : Gombak
    Registration date : 22/04/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by am_eniey on Fri Jul 24, 2009 1:40 pm

    ☆彡

    hairulfadly
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 281
    Age : 33
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : Wayang
    Registration date : 03/03/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by hairulfadly on Fri Jul 24, 2009 3:28 pm

    ☆彡

    Bondo apo tu? Lariii..

    LanoG
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 537
    Location : Petaling Jaya
    Job/hobbies : Basuh Pinggan
    Registration date : 04/05/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by LanoG on Fri Jul 24, 2009 3:32 pm

    hairulfadly wrote:
    ☆彡

    Bondo apo tu? Lariii..
    Macam tu rupe hantu kot.... Very Happy

    miss_roxy
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 158
    Age : 28
    Location : KL
    Registration date : 07/07/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by miss_roxy on Fri Jul 24, 2009 3:38 pm

    am_eniey wrote:☆彡

    a'ah la weh.. apoko bondo ni..

    akuccputsedut
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 1268
    Age : 32
    Location : Bayan Baru Penang
    Job/hobbies : Programmer Analyst (oracle form,report,database,,jsp)
    Registration date : 10/06/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by akuccputsedut on Fri Jul 24, 2009 4:07 pm

    Baru perasan ada thread nih..nak join gak...

    teri-chan wrote:ada sesetgh org berani suka memburu.. tp ada org yg boleh melihat tak mahu memburu sbb gambarannya cukup ngeri dh.


    teri hang pung ada kawan yang telus leh nampak jin/syaitan...aku pung ada seorang kawan macam nih baru jer kenal dia masa aku gi KL May 2008..yati (bukan nama sebenar)kat kondo yang aku dok tuh PV10 jln genting klang...aku ngan dia nih sesame laa baru pindah kondo nih...sesapa yang tahu kondo nih baru buka kira kitaorang nih penghuni yang pertama laa...

    aku start tahu dia nih telus leh nampak benda2 nih..start aku tumpang tido umah dia..masa tuh budak umah aku suma balik kampung so tggal laa dalam 3-4orang camtuh..kitaorang suma lepak umah dia...masa tgk tv dalam kul 10mlm camtu ada ler member aku nih bergayut tepon kat balkoni tgh seronok sembang dalam tepon tuh gelak berdekah2..

    tetiba jer yati nih tarik member aku masuk dalam n tutup pintu sliding door siap cakap camni "ko takleh masuk"... aku tgh tgk tv perasan laa dia cakap camtu aku pung cakap laa "dah masuk dah pung" aku main2..sekali dia cakap "mana yang dah masuk meh aku halau"...terkejut aku..

    tapi aku buat tak tahu jer..pastu dah nak tido aku tanya ler kat yati naper tak tido lagi..dia cakap aku tak isyak lagi laa...so aku pung cakap gi ler isyak cepat pastu leh tido dah lewat nak tutup lampu..pastu tahu dia cakap pe "ada benda dalam bilik air camner aku nak masuk..." aku pung bangun gi jenguk dalam bilik air takder pape pung...

    aku pelik gak terpikir nape budak nih...last2 aku buat taktahu jer laa terus tido...esok nya aku baru tanya n dia bagitau ler kalau dia citer jangan takut lak...baru dia bagitau dia telus leh nampak...pastu dia cakap kalau muka tak nampak dia berani ler cakap2..tapi kalau nampak muka cam dalam bilik air semalam..tak berani ler..takut jugak...huhuhuhuu....meremang bulu roma aku...


    --------------------------------------------
    blog aku : http://qhaseeh.blogspot.com
    Nak Beli Perfumes : http://myperfumes.via.my
    Nak senang topup : http://businesprepaid.via.my
    Nak makan sambil jana duit : http://islandredcafe.via.my

    Download E-Book Percuma : http://rajakamil.via.my

    Download 20 E-Book Percuma : http://20produkPercuma.via.my

    SoNic_ATi
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 320
    Location : AkU AnK PaHaNg
    Job/hobbies : ^GaMe,InTeRnEt^
    Registration date : 11/05/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by SoNic_ATi on Fri Jul 24, 2009 4:29 pm

    cput member kau tu leh nmpk antur sejak umur dia berapa.......
    n mcm mane dia leh dpt klebihan mcm tu......
    msti bdk kuat beribadat ni.......... Neutral

    akuccputsedut
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 1268
    Age : 32
    Location : Bayan Baru Penang
    Job/hobbies : Programmer Analyst (oracle form,report,database,,jsp)
    Registration date : 10/06/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by akuccputsedut on Fri Jul 24, 2009 5:03 pm

    dia cakap dari umur kecik2 lagi dia leh nampak dah..yang dia ingat masa dia darjah 3 camtu ler..mak dia cakap memang dari kecik lagi dia selalu merepek nampak benda pelik2 tapi dia tak ingat... camtu ler...memang kuat beribadat gak orang nyer..

    dia cakap kalau takat orang histeria tuh dia leh ler tolong2 halau..dia cakap kalau histeria nih benda tuh dok kat penjuru rumah dan main kacau2 cam main aci lut tuh..usik2 pegang2 bahu camtu...tapi kalau dah masuk2 dalam badan takleh ler nak bantu sebab dia tak kuat sangat dia cakap...dia nih lemah lembut orang nyer + penakut(kadang2)...

    masa sebulan dok PV10 tuh memang banyak block kena histeria..budak umah dia pun ada kena...tapi yang tuh bukan dari PV10 dari perpustakaan negara budak umah dia bawak balik umah...dia cakap yang kat PV10 nyer tak kacau orang selalu lepak2 tepi tangga jer..atau main ketuk2 pintu umah orang...ada yang lepak kat balkoni..yang dari perpustakaan negara tuh kacau teruk gak laa...

    1 malam diaorang takleh tido macam nak pecah umah benda tuh ketuk2 dinding pintu tingkap suma..macam nak pecah...nak masuk takleh...sebab si yati dah pagar umah...tuh laa kat KL bandar besar pung ada gak...huhuhuhu..kat mana2 pung ada benda nih...


    --------------------------------------------
    blog aku : http://qhaseeh.blogspot.com
    Nak Beli Perfumes : http://myperfumes.via.my
    Nak senang topup : http://businesprepaid.via.my
    Nak makan sambil jana duit : http://islandredcafe.via.my

    Download E-Book Percuma : http://rajakamil.via.my

    Download 20 E-Book Percuma : http://20produkPercuma.via.my

    SoNic_ATi
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 320
    Location : AkU AnK PaHaNg
    Job/hobbies : ^GaMe,InTeRnEt^
    Registration date : 11/05/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by SoNic_ATi on Fri Jul 24, 2009 5:38 pm

    huhuhuhuhu...naik bulu roma aku kau ckp g2 ciput.....
    aku penah juga kena kcau.....
    waktu tu aku duduk kat umah mak sedara aku kat rumah polis....
    bukit idaman,selayang......
    boleh kate tiap2 ari aku kena tindih.....
    kalau xkena tindih aku kena bad....
    abis penuh dkt bahu2 aku kena bad.....
    n ada satu ari tu aku bangkit dari tido.....
    aku tgk bahu aku mcm kena cakar pastu ada 1 bad.......
    n lagi membuatkan aku rasa lagi takut.....
    bila satu petang dekat nak asar lah....aku panat sgt....n tertido.....
    mase tido tu aku rasa kena tindih.......bila aku bukak je mate....
    nmpk benda hitam bulat duduk tindih atas dada aku.....
    apa lagi....lintang pukanglah aku lari g ruang tamu.....
    mak sedara aku tgk aku muke lain mcm je......
    dia tawlah tu aku kena kcau.....
    pas dari tu kalau aku nak tido msti aku tido tlentang ke bawah dah....
    xpun mgiring.....huhuhuhuhuhu pale

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 29
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by TOYSЯUS on Fri Jul 24, 2009 5:41 pm

    Korang pernah tak rasa kena angkat masa kena tindih?
    Hihihi.


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    SoNic_ATi
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 320
    Location : AkU AnK PaHaNg
    Job/hobbies : ^GaMe,InTeRnEt^
    Registration date : 11/05/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by SoNic_ATi on Fri Jul 24, 2009 5:43 pm

    xpenah lglah...kena 11? kau penah ke.........
    tapi mase kena tindih tu memang senaklah dada....rasa xleh bernafas..... drunken

    miss_roxy
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 158
    Age : 28
    Location : KL
    Registration date : 07/07/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by miss_roxy on Fri Jul 24, 2009 5:44 pm

    aku x penah plak kene angkat mase kne tindih..
    tp, kene tindih tu dah biasa la..

    weh 11?, ko dgn umah ko tu apa plak citenye?
    mcm x abis je ko ni..

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 29
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by TOYSЯUS on Fri Jul 24, 2009 6:03 pm

    @Sonic
    Ha'ah aku penah.
    Tapi masa tu aku form 2. Masa tu kena tindih tu adalah satu pengalaman baru dalam idup, sebelum tu tak pernah kena.
    So, masa kena angkat tu aku boleh bukak mata seh!
    Seram gila, sebab dalam otak aku sangat takut kalau benda tu akan hantar aku kat Tanah Perkuburan Seksyen 36.
    Dah la umah aku kat Shah Alam. Haha. Tapi nasib baik pintu bilik aku semua bertutup rapat.
    Pastu aku sempat tersentuh tangan abang aku yang tidur kat sebelah aku. Kedebup, aku jatuh atas tilam.
    (Kalau korang pernah tengok tv, ade magician tu konon2nya float orang yang tengah baring, pastu dia masukkan dalam hulahoop.
    Tapi yang tu tipu. Aku kena yang real punya. Hehe.)
    Pastu aku terus duduk, jerit2 panggil mak aku. Pastu boleh plak aku kena marah. Apa jerit2 ni. Haha.
    Dan masa tu aku punya bilik adalah bilik yang aku pernah nampak keranda merah tu.

    @miss_roxy
    Ek, tak abis ke..? Dah abis dah tu..


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    SoNic_ATi
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 320
    Location : AkU AnK PaHaNg
    Job/hobbies : ^GaMe,InTeRnEt^
    Registration date : 11/05/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by SoNic_ATi on Fri Jul 24, 2009 6:05 pm

    keranda merah?????
    sori aku xikuti thread ni dari mula..........

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 29
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by TOYSЯUS on Fri Jul 24, 2009 6:09 pm

    He he he.. Baca lah, bukan senang nak dengar aku citer. Wahaha.
    Tapi citer betul la, citer dongeng malas aku nak tulis panjang2. Hehe.


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    akuccputsedut
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 1268
    Age : 32
    Location : Bayan Baru Penang
    Job/hobbies : Programmer Analyst (oracle form,report,database,,jsp)
    Registration date : 10/06/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by akuccputsedut on Fri Jul 24, 2009 6:15 pm

    yer laa 11? aku pung rasa citer hang macam tak abis..nak tahu camner ngan makcik tuh dah ok ker..??lubang2 yang tinggal ada tak benda lain masuk...ada sorang dulu kat umah PV10, 1 umah ngan aku dia niih selalu kena rasuk ustaz tuh cakap budak nih tak rajin sembahyang..sampai bila dah berubat lubang yang tinggal jap jer ada benda lain lak singgah...

    yang pasal2 kena2 tindih tuh aku nasihat kan sebelum tido amik air sembahyang pastuh baca ayat kursi sebelum tidur...aku dulu selalu gak kena...tapi bila aku selalu baca yassin pas sembahyang ngan baca ayat kursi sebelum tido atau bila2 jer masa aku senang aku baca ayat kursi..dah tak kena dah...

    kalau korang nak tahu aku pernah gak kena kacau ngan pocong...huhuhuhuhu..masa kat hostel..takut gak laa..macam nak terkeluar jantung aku...dah ler lompat2 depan aku...aku buka mata sikit, nampak jer..aku terus amik bantal tutup muka...aku baca ayat kursi banyak2 kali..siap dia lompat lak atas katil aku pastu terus gi bilik sebelah langgar dinding daa....siap aku dengar lagi dia lompat2 kat bilik sebelah...pastu aku terus amik phone call mak aku...siap kena gelak ngan mak aku daa...pastu aku tido terus...


    --------------------------------------------
    blog aku : http://qhaseeh.blogspot.com
    Nak Beli Perfumes : http://myperfumes.via.my
    Nak senang topup : http://businesprepaid.via.my
    Nak makan sambil jana duit : http://islandredcafe.via.my

    Download E-Book Percuma : http://rajakamil.via.my

    Download 20 E-Book Percuma : http://20produkPercuma.via.my

    miss_roxy
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 158
    Age : 28
    Location : KL
    Registration date : 07/07/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by miss_roxy on Fri Jul 24, 2009 6:40 pm

    akuccputsedut wrote:
    kalau korang nak tahu aku pernah gak kena kacau ngan pocong...huhuhuhuhu..masa kat hostel..takut gak laa..macam nak terkeluar jantung aku...dah ler lompat2 depan aku...aku buka mata sikit, nampak jer..aku terus amik bantal tutup muka...aku baca ayat kursi banyak2 kali..siap dia lompat lak atas katil aku pastu terus gi bilik sebelah langgar dinding daa....siap aku dengar lagi dia lompat2 kat bilik sebelah...pastu aku terus amik phone call mak aku...siap kena gelak ngan mak aku daa...pastu aku tido terus...


    perhh.. merasa gak la korg kan bende2 mcm ni..
    alhamdullih la.. setakat ni.. aku x penah la nampak hantu..
    setakat kena kacau kecil-kecilan tu ada la..
    mcm kene tiup2 kat tinge dgn ketok pintu umah..
    tu dah biase dah..

    tp, kalau pocong ni yg aku x leh tahan..
    membe aku penah cita kat aku pngalaman dia npk pocong..
    time tu kat umah dia..
    dia tgh tido.. tiba2 tersedar, tau2 ada pocong berdiri tegak depan dia.
    membe aku ni nak menjerit tp x bleh.. nak bgn pon badan jd berat..
    bayangkan la pocong tu dok tercegil mata pandang membe aku ni..
    pastu, membe aku baca ayat kursi byk kali. baru la hilang pocong tu..

    start dia cita kat aku.. mlm esoknya aku rase mcm ada pocong jer dok depan aku..
    padahal x de pon.. hahaha.. takot dowww... dah la dok kat hostel time tu..

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 29
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by TOYSЯUS on Fri Jul 24, 2009 7:37 pm

    akuccputsedut wrote:yer laa 11? aku pung rasa citer hang macam tak abis..nak tahu camner ngan makcik tuh dah ok ker..??lubang2 yang tinggal ada tak benda lain masuk...
    Owh ye ke macam tak abis.
    Sekarang ni dah ok, dah banyakkk sangat perubahan yang boleh nampak kat diri dia sejak kami pergi jumpa ustaz tu.
    Mungkin berkat doa dari orang alim?
    Makcik tu masa minggu rawatan rapi tu, dia asyik "nampak2" jer, terutama masa nak amalkan doa-doa yang ustaz tu bagi.
    Dia asyik marah kat kertas tu, seolah2 ada benda kat atas kertas tu bercakap2 dengan dia.
    Pastu mak aku call ustaz yang mengubat dia tu, ustaz tu kata memang macam tu. Benda tu dah tak ada dalam badan, jadi dia akan kacau dari luar.
    Dia akan kacau makcik tu supaya tak dapat habiskan doa-doa tu supaya bila tak "khatam" doa tu, benda tu boleh masuk balik lubang2 tempat tinggal dia tu.

    Kalau sesapa yang tak faham apa penyakit makcik tu, mesti dia kata makcik tu gila. Sebab start baca doa jer dia akan bercakap2 dengan sesuatu.
    Marah2 sesuatu kenapa asyik kacau rumahtangga dia. Cuma kalau orang gila dia akan meracau tak kira masa, pagi petang siang malam.
    Makcik ni akan meracau masa maghrib jer, sebab doa-doa amalan tu kena buat lepas waktu maghrib...

    Tapi sekarang ni dah abis tempoh rawatan rapi, dah tak ada dah meracau2. Kitorang gembira sangat dia dah sihat.
    Tamat... Huhuhu.


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by raidizh AR on Sat Jul 25, 2009 2:20 pm

    ALLAH xakan meguji hambanye dgn ujian yg xmampu hambaNye tanggung kn...

    kire kalo ak xpnh kne kaco, kire ak ni lemah ke? jgn salah phm lak, bkn ak nk kne kaco, ak nk tau je..

    kot2 ad yg ley xplain.. sbb, xpenah lak rasenya ak kne mnde pelik2 ni, segala ceruk rantau da ak g..

    atau adakah ak ni seorng yg hati kering - malas nk pk

    atau juge, ak ni terlalu logik..


    --------------------------------------------

    SoNic_ATi
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 320
    Location : AkU AnK PaHaNg
    Job/hobbies : ^GaMe,InTeRnEt^
    Registration date : 11/05/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by SoNic_ATi on Sat Jul 25, 2009 2:37 pm

    belum smpai masenya lg kot akak rai....hehehehehe Laughing
    dulu aku pun mcm hang juga.....siap g wat kem dlm hutan lg.....
    n bila member2 cita kena tindih lah apa lah.....
    aku wat bdoh je....siap leh ckp lg...zmn moden gini n tgh bndor gini...mane ada antu....
    org jd hantu adalah....pastu aku g umah mak sedara aku kat selayang tu.......
    baru lah aku taw langit tu tinggi ke rendah............ pale

    p/s:hati kering ye....jom test mesin member aku...baru siap setting ni......300meter 8secon....ada bran... Basketball

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by raidizh AR on Sat Jul 25, 2009 2:40 pm

    uiks... cm berharap ak melaluinye lak ko ea sonic

    ak bkn la harap nk kne, juz wondering... heheheh

    p/s: ape kebende alah nye 2? game ke?


    --------------------------------------------

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 29
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by TOYSЯUS on Sat Jul 25, 2009 2:41 pm

    Tak ada explanation yang tepat kenapa ko tak pernah kena kacau Rai. Haha.
    Tapi bukan ko je yang tak pernah kena kaco, ramai lagi yang tak pernah kena kaco berbanding yang pernah kena.
    Semua yang berlaku dengan izin Allah. Kalau Allah tak izinkan diorang kacau ko, tak dapat lah diorang kaco.
    Mungkin bende tu nak ko yang kaco diorang kot? =P

    Kan biasa kan benda ni ada kat dalam bilik air, or jin suka duduk bawah katil.
    Kalo ko nak kaco senang jer, ko bukak2 pintu bilik air tu ko sergah cepat2. Pastu ko tengok la.
    Tak pun masa ko nak tidur tu ko kentut kuat2, ko tengok la sape tegur ko dari bawah katil nanti. "oi, siapa di atas oi.. aku di bawah".


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    Sponsored content

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by Sponsored content Today at 7:32 pm


      Current date/time is Sat Dec 03, 2016 7:32 pm