Forum Sementara Putera.com

Bersama kita perkemaskan forum ini sementara forum asal dalam pemulihan.

Forum putera dah kembali. Masalah sudah berjaya diselesaikan. Sila lawati http://forum.putera.com/tanya


    korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Share

    sharul
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 121
    Location : shah alam/puchong/terengganu
    Job/hobbies : lempang lembu..hehe
    Registration date : 03/03/2009

    korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by sharul on Fri May 22, 2009 5:02 am

    ada orang cakap hantu ni tahyul,toksah caye...tapi ada jugak yang mengaku pernah nampak...tapi pernah ke korang nampak?sesape yang pernah jumpa hantu atau sespesies dengannye silalah cerita pengalaman anda...

    p/s : baru pas tgk cite kliwon malam tadi...hehehe


    Last edited by sharul on Sun May 24, 2009 10:25 pm; edited 1 time in total (Reason for editing : rename topic)

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 30
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by TOYSЯUS on Fri May 22, 2009 5:51 am

    Huhu mesti ada yang condemn nanti ni pasal buka topik camni.
    Tapi bagi saya, tak kisah. Sebab saya pernah nampak sendiri. Mungkin betul mungkin tidak.
    Nak cerita? Erm.. Dah tak ingat sangat. Lagi pun malas nak ingat. Mengganggu fikiran je nanti.
    Dan kena kacau seperti tindihan tu dah lali. Tapi ada orang kata itu disebabkan otak berehat.
    Yang tindihan tu kadang-kadang best, sebab menyenangkan untuk dapat tidur yang nyenyak. Hahaha.

    Tapi sebelum tu elok la kita kenal apa itu hantu.
    Ramai orang kata hantu tu tak wujud, rekaan orang Melayu je.
    Tapi bagi orang yang betul-betul tahu apa itu hantu, mereka tak akan nafi hantu itu wujud.
    So apa itu hantu?
    Hantu sebenarnya jelmaan jin atau syaitan kepada objek berupa manusia, binatang, serangga, daun, batu dan sebagainya.
    Benarkah jin dan syaitan boleh menjelma?
    Kalau tak boleh, bagaimana pula Rasulullah s.a.w melarang seseorang membunuh ular di dalam rumah kerana ia dikhuatiti seekor jin?
    Dalam perang Badar seekor syaitan telah menjelma menjadi Suraqah bin Malik.
    Maka kesimpulannya benarlah jin dan syaitan boleh menjelma, tetapi sama sekali tidak boleh menjelma menyerupai Rasulullah s.a.w.

    Benarkah jelmaan jin dan syaitan itu wujud? Ya.
    Benarlah hantu itu wujud? Tidak? / Ya?
    Jika Tidak, sila baca perenggan ke-dua baris ke-lima.

    Zaman sekarang ramai kata benda-benda macam tu tahyul, mana ada lagi hantu zaman sekarang.
    Tapi apa pun jin dan syaitan mampu nak menjelma sampai bila-bila dengan izin Allah.

    ;-)


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    sharul
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 121
    Location : shah alam/puchong/terengganu
    Job/hobbies : lempang lembu..hehe
    Registration date : 03/03/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by sharul on Fri May 22, 2009 6:32 am

    nak certa pengalaman...alkisahnye waktu tgh dok lepak minum sorang member aku ni bukak cite pasal rumah sewa harga 50 ringgit kat shah alam..aku pun penah dengah pasal umah ni tapi tak tau la betul ke tak..pastu kitorang pun pakat la malam tu nak gi cari rumah yang kononnya berhantu tu..siap bawak kamera nak tangkap gambar kalau ada jumpa apa apa ..kitorang tanya la sorang makcik yang duduk kat kat situ...dia cakap dia tak tau rumah sewa yang 50 ringgit tu yang mana tapi dia ckp dia tau satu umah kosong yang kononnya berhantu .pastu kitorang pun pegi la kat umah yang makcik tu ckp....pintu pagar berkunci tapi kitorang panjat je pagar yang dah nak roboh tu..masuk dlm ambik gambar..sepanjang dok kat situ takde apa apa pun yang berlaku sampai la time kitorang nak balik,member aku sorang ni tgk balik gambar yang dia ambik tadi...pastu...hehehe



    ape yang korang nampak?sila bg pendapat..

    pastu malam esoknye kitorang tak puas ati dan pegi lagi skali ambik gambar kat tempat yang sama..





    hehe...sila bagi pendapat korang...tapi bg aku semua ni mungkin kebetulan..tapi yang herannya pokok pisang tu ada rupe cam tanduk,hidung,mata,mulut,dagu kan? Twisted Evil

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 30
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by TOYSЯUS on Fri May 22, 2009 8:19 am

    Oo.. Huhu. Mula-mula terkejut juga.
    Tapi kalau dua-tiga kali snap masih ada lagi tu bukan la makhluk tu.
    Memang kebetulan pokok tu kalau tengok dari tepi nampak macam muka kot.
    Cuba ambil gambar depan muka tu pula. Hehe.


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    szainizam
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 398
    Age : 40
    Location : opis/umah/kedai OneDropPerfumes..mailah!
    Job/hobbies : Peguam Syarie
    Registration date : 15/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by szainizam on Fri May 22, 2009 9:32 am

    emm...pokok pisang..
    biasalah memacam rupa leh kita tengok..kengkadang baju pon leh kita nampak cam bayangan...
    Tapi tak mustahil kalau diizinkan ALLAH, benda tu nak muncul dalam bentuk cengitu..
    tapi korang ader baca kosmo semalam tak..pasal pompuan berbaju kebaya merah kat kawasan gurun-sungai petani..cam interesting jek!

    Hackezkk
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 147
    Age : 28
    Registration date : 06/05/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by Hackezkk on Fri May 22, 2009 9:42 am

    http://www.youtube.com/watch?v=Y1S0jIRnW94

    Tgk video nih..unedited 100%...
    ak pn ad dlm tuh..hok3...
    dgr last skali tu ade bunyik ape???ni kat hostel nih..mustahil...

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 30
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by TOYSЯUS on Fri May 22, 2009 10:05 am

    Ni kot szainizam...
    Spoiler:

    Hihi gurau je.
    Hmm susah nak komen pasal berita tu, pasal dia tak tunjuk gambar yang dia kata dah rakam tu..

    --

    @Hackezkk
    Huhu bukan ke kat PDC lama dulu kita dah bincang pasal spirit of the coin ni..
    Macam fake je.. Cuba main tu sambil pandang ke belakang, semua orang. Mesti tak jadi. :-)
    Yang suara menjerit tu, macam bunyi tv / radio je...
    No offense k..


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    putrilinz
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 105
    Registration date : 17/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by putrilinz on Fri May 22, 2009 10:45 am

    Hackezkk wrote:http://www.youtube.com/watch?v=Y1S0jIRnW94

    Tgk video nih..unedited 100%...
    ak pn ad dlm tuh..hok3...
    dgr last skali tu ade bunyik ape???ni kat hostel nih..mustahil...

    weh, membazir 8 minit lin je dgr video ni..xde pape pn..just 3 sec dr sore baby..
    ape yg seram ler tu.. lol!

    wanjihan
    Ahli Rajin
    Ahli Rajin

    Gender : Male Number of posts : 1106
    Age : 36
    Location : Kaybee, Kelate
    Job/hobbies : Tenet jer....
    Registration date : 21/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by wanjihan on Fri May 22, 2009 11:18 am

    mgu lepas aku join projek menangkap hantu kt umah kwn aku.. dpt gak 2-3 ekor...







    selesai dibuang dlm sungai kelantan.... semoga hantu2 itu aman disitu.. AMIN

    MalaYneuMaya
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1044
    Age : 32
    Job/hobbies : kejar biawak, kunyah milo beku
    Registration date : 18/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by MalaYneuMaya on Fri May 22, 2009 12:06 pm

    assalamualaikum...

    Spoiler:
    sharul wrote:




    pendapat aku,

    ni sama kes ngan mars face tu...benda yg biasa je tapi sebab keadaan cahaya dan posisi kita amik gambo tu, maka jadi la mcm2 bentuk objek.. Basketball


    --------------------------------------------

    szainizam
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 398
    Age : 40
    Location : opis/umah/kedai OneDropPerfumes..mailah!
    Job/hobbies : Peguam Syarie
    Registration date : 15/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by szainizam on Fri May 22, 2009 12:37 pm

    wanjihan...
    apa tu?? nampak cam batang pisang yg kena cucuk paku jee?

    wanjihan
    Ahli Rajin
    Ahli Rajin

    Gender : Male Number of posts : 1106
    Age : 36
    Location : Kaybee, Kelate
    Job/hobbies : Tenet jer....
    Registration date : 21/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by wanjihan on Fri May 22, 2009 12:41 pm

    kalo ko nampak ape benda yg dicucuk tu.. ko leh jd bomoh.

    sharul
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 121
    Location : shah alam/puchong/terengganu
    Job/hobbies : lempang lembu..hehe
    Registration date : 03/03/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by sharul on Fri May 22, 2009 2:10 pm

    wahhh wanjihan bleh jadi ghostbusters ni....pastu aku ada dengar bukit tunku pun bleh tahan jugak angker...hehehe ada sesape ada pengalaman?

    KaTaNa
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 353
    Location : Kay Ell
    Job/hobbies : PSP3006,PS3,XBOX 360 & Nintendo Wii
    Registration date : 20/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by KaTaNa on Fri May 22, 2009 2:36 pm

    kt bukit tunku pown bleh tahan gak...mcm2 aku ade dgr citer...

    szainizam
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 398
    Age : 40
    Location : opis/umah/kedai OneDropPerfumes..mailah!
    Job/hobbies : Peguam Syarie
    Registration date : 15/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by szainizam on Fri May 22, 2009 3:57 pm

    mana2 pon ader..
    kat bilik air korang pon..kalau korang nak jumpa pon boleh...hehehe
    wanjihan...takpe la...nanti susah lak bomoh yg sedia ada cari makan...

    KaTaNa
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 353
    Location : Kay Ell
    Job/hobbies : PSP3006,PS3,XBOX 360 & Nintendo Wii
    Registration date : 20/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by KaTaNa on Fri May 22, 2009 4:04 pm

    dpd jumpe hantu,baek jumpe burger kerr...tom yam kerr...bleh gak makan...hehehehe....

    loy_azloy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1513
    Age : 35
    Location : Muo/Putrajaya
    Job/hobbies : DOF/bela kelisa
    Registration date : 23/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by loy_azloy on Fri May 22, 2009 4:13 pm

    mlm td tgk astro kirana ade rancangan pemburu hantu,mcm hampeh citernya,mcm lakonan dan dibuat2...baik layan entiti indo...hehe...

    Batista
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 123
    Age : 29
    Location : Newcastle United
    Job/hobbies : Internet
    Registration date : 20/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by Batista on Fri May 22, 2009 4:48 pm

    hantu kat pokok pisang tu mcm tersengih

    mungkin dia senyum sbb ko lawat dia

    am_eniey
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 169
    Age : 34
    Location : Gombak
    Registration date : 22/04/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by am_eniey on Fri May 22, 2009 4:57 pm

    adakah hantu wujud ?

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 30
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by TOYSЯUS on Fri May 22, 2009 6:06 pm

    loy_azloy wrote:mlm td tgk astro kirana ade rancangan pemburu hantu,mcm hampeh citernya,mcm lakonan dan dibuat2...baik layan entiti indo...hehe...
    Hahah. Tu rancangan memang tak boleh pakai. Membuang masa. Kenapa lah Astro ni suka buang masa manusia. Nampak sangat tipunya.
    Seekers pun sama je. Adoi la. Ingat hantu ni senang-senang je ke nak jumpa. Seingat saya la, jin ni bila nak menjelma, dia akan ambil masa yang lama dan menyakitkan. Dah kalau sampai boleh buat rancangan TV tu siapa lah yang hantunya agaknya.

    am_eniey wrote:adakah hantu wujud ?
    Mesti tak baca topik dari mula ni.


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    fizzswiss2u
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 254
    Age : 37
    Location : Penang-KL-Perlis-Penang
    Registration date : 04/03/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by fizzswiss2u on Fri May 22, 2009 6:25 pm

    aku ada member ku sorg ni.. tgh cari org berminat menerima hantu raya.. sapa2 berminat PM ku k..hehehehehe.. jgn takut FREE je... setengah org jual smpai RM8k.. ni free jee... Very Happy

    loy_azloy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1513
    Age : 35
    Location : Muo/Putrajaya
    Job/hobbies : DOF/bela kelisa
    Registration date : 23/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by loy_azloy on Fri May 22, 2009 6:28 pm

    boleh dapat duit raya ke?

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 30
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by TOYSЯUS on Fri May 22, 2009 6:30 pm

    HAHAHA!! fizzswiss2u ni dah kira agen hantu raya ni. Haram tuu.. Menjadi orang tengah untuk perkara syirik.


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    loy_azloy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1513
    Age : 35
    Location : Muo/Putrajaya
    Job/hobbies : DOF/bela kelisa
    Registration date : 23/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by loy_azloy on Fri May 22, 2009 6:40 pm

    ade lesen ke fizzswiss2u ni jadi agen hantu raya ni?

    fizzswiss2u
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 254
    Age : 37
    Location : Penang-KL-Perlis-Penang
    Registration date : 04/03/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by fizzswiss2u on Fri May 22, 2009 7:51 pm

    hahahahaha!!!! lawak je... hehehehehe!!!

    Sponsored content

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by Sponsored content Today at 10:58 am


      Current date/time is Sat Dec 10, 2016 10:58 am