Forum Sementara Putera.com

Bersama kita perkemaskan forum ini sementara forum asal dalam pemulihan.

Forum putera dah kembali. Masalah sudah berjaya diselesaikan. Sila lawati http://forum.putera.com/tanya


    Masalah Tikus kembali lagi ...

    Share

    hairulfadly
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 281
    Age : 33
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : Wayang
    Registration date : 03/03/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by hairulfadly on Tue Mar 10, 2009 9:58 pm

    Kalau bela harimau tu nanti..
    Bukan dia ngap tikus..
    Dia ngap aku dengan seluruh penduduk taman ni
    ada la..huhu..

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by teri-chan on Tue Mar 10, 2009 10:22 pm

    so mcm mana perkembangan? tikus masih lagi berleluasa?


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    hairulfadly
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 281
    Age : 33
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : Wayang
    Registration date : 03/03/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by hairulfadly on Tue Mar 10, 2009 10:27 pm

    Yer..ada lagi tikus tu..
    Siap jalan bawah kaki aku ni ha..
    Tak sempat pula nak pijak..
    Laju dia lari..siap lompat2 plak tu...huhu..

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by teri-chan on Wed Mar 11, 2009 8:10 am

    ei geli2.. beli gam je la... lambat tp mmg efektif.

    huuu teringat 1 ketika dulu mak aku tangkap 1 tikus betina... lapa sgt kot.. mkn mknn atas gam.. tetibe beranak... ngan anak2 sume kene gam. ada yg mati sbb lemas. aku tak smpai ati nk tgk.. tp pandang tempat lain je time nk buang tu.


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    MalaYneuMaya
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1044
    Age : 31
    Job/hobbies : kejar biawak, kunyah milo beku
    Registration date : 18/02/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by MalaYneuMaya on Thu Mar 12, 2009 12:39 pm

    assalamualaikum...

    sementara tunggu update putera, mana update tikus ko hairul? dah setel ke blom ni sampai 4 page dah ni ha...hahaha

    aku pon anti tikus jugak walaupon aku lahir taun tikus...haha


    --------------------------------------------

    hairulfadly
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 281
    Age : 33
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : Wayang
    Registration date : 03/03/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by hairulfadly on Thu Mar 12, 2009 9:22 pm

    Belum lagi..masih ada tikus lagi seekor tu..
    Aku pun tak tahu nak buat ape lagi..
    Macam-macam cara aku dah buat..

    Tapi hari ni aku tak nampak dia lalu depan aku..
    Ntah mana ntah dia pergi..
    Balik kampung kot..huhu..

    sementara_waktu
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 61
    Registration date : 03/03/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by sementara_waktu on Fri Mar 13, 2009 6:58 am

    kalau care kejam........kasi racun...... heheh

    masalah tikus ader gak mase dok hostel dolu...... mende apentah (cam ubat tikus kot) yg dorg letak kasi tikus makan (letakla makanan tersebut kat laluan2 biase yg telah dikenalpasti)..... nnt dier pening2... pastuh akan mati .... kitorg cume tau bile dah bau bangkai sbb tikus tuh g bersemadi bwh katil blkg drawer...... adeh..... tak best sgt sbb tikus mati merata2..... tp efektif.

    kalau tak kejam........ bersabar jelah.....sepandai2 tikus melompat, lambat laun akan kene perangkap juge..... doa2lah supaya tikus tersebut masuk perangkap.....

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by teri-chan on Fri Mar 13, 2009 8:22 am

    hehe tu cara tak berapa kejam sgt.... seksa je huhuh... sebelum2 ni lg kejam hehehe..

    oh ye.. apa kata ko kemas sekitar umah ko. mungkin tu lg efektif?


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    hairulfadly
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 281
    Age : 33
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : Wayang
    Registration date : 03/03/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by hairulfadly on Fri Mar 13, 2009 8:25 pm

    Tu ler..aku ingat nak tutup laluan utama tikus ni lalu dan kemas
    sikit rumah ni...dah macam tongkang pecah sku nengok..huhu...

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by teri-chan on Fri Mar 13, 2009 8:34 pm

    haha mmg sah umah ko bersepah hahah!! ko kene kemas2 skit... brg mkn kene simpan dlm bekas... kalu tak lg syok diorg. aku ingt lg... minyak msk member aku tetibe ada tikus berenang dlm die huhu.. gemuk tul!!!! mcm mana die msuk ye?


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    crazy_labelle
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 370
    Age : 87
    Location : on da way to umah cullen...
    Job/hobbies : baca n tgk cite twillight...
    Registration date : 16/02/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by crazy_labelle on Fri Mar 13, 2009 10:50 pm

    hairulfadly wrote:Tu ler..aku ingat nak tutup laluan utama tikus ni lalu dan kemas
    sikit rumah ni...dah macam tongkang pecah sku nengok..huhu...
    kalo tutup pon nnti diorg carik jalan lain... Laughing
    kang ade la pintu berlubang la etc...

    yg racun tikus tu ok kot...
    tp nnti bangkai die la busuk...

    haha... sian hairul ak...
    mesti ko da trauma dgr bunyi tikus... haha...
    brape ratus da ko spent utk membasmi tikus ni? lol!

    zicron21ck
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 35
    Age : 28
    Location : atas dunia
    Job/hobbies : studente
    Registration date : 22/02/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by zicron21ck on Fri Mar 13, 2009 11:52 pm

    bagi je racun.... dulu masa umah aku dimasuki keluarga tikus ni(cencorot la senang kata), mak aku bagi racun tikus beli kat apek pasar malam.... dia macam beras... harga dia rm1 je... letak kat tepi dapur, pastu letak satu bekas air dekat2 situ.... esok ada sekor cencorot mati dekat dengan bekas air tu....

    sgt efektif....hehehehe... pastu bersihkan beras tadi.... racun wo....

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by teri-chan on Fri Mar 13, 2009 11:57 pm

    hem aku tak boleh wat mcm tu... kucing aku byk... so kucing2 aku ni mmg efektif, ari tu siap tayang bwk msuk nk tunjuk die dpt cencorot sekor...


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    muraicherang
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 160
    Location : klate
    Job/hobbies : pikat burung tino
    Registration date : 21/02/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by muraicherang on Sat Mar 14, 2009 3:01 am

    aku ade baca paper sinar harian tadi. kat.......aaahh lupe plak kt ne! dia guna tikus putih utk hambat tikus kt pjabat ( mahkamah). sgala dokumen selamat. kau cube cari satu (kt mane2) pas2 kau kaler dia ngan warna putih. kot mjadi!

    shambahar
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 140
    Age : 48
    Location : Seri Kembangan
    Job/hobbies : Peniaga
    Registration date : 08/03/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by shambahar on Sat Mar 14, 2009 7:53 am

    aku rasa tikus tu nak bermanja-manja...anggap ajalah dia sebagai binatang peliharaan..

    hairulfadly
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 281
    Age : 33
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : Wayang
    Registration date : 03/03/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by hairulfadly on Sat Mar 14, 2009 8:12 am

    @crazy_labelle
    Ye ler..aku dah banyak tutup laluan mereka..
    tapi ada laluan baru yang cuba mereka terokai..
    Anggaran perbelanjaan tahunan membasmi tikus ni takde la sampai beratus-ratus lagi.
    Baru berpuluh-puluh jer..

    @zicron21ck
    Racun tikus yang macam beras?
    Macam mana yek bentuk racun tikus tu?
    Aku ingat nak beralih kepada racun tikus pula.
    Tapi risiko dia mati tu, menyusahkan pula aku nak cari
    kena tunggu berbau baru boleh dapat kesan.

    @teri-chan
    Kucing ko memang bagus !

    @muraicherang
    Tikus putih? Erk tak pernah dengar pun..
    Takut nanti tikus putih tu jadi kawan dengan tikus yang tinggal
    kat rumah aku tu pulak..
    Pastu diorang kawen dan beranak-pinak..
    Aaaa..tidak...lahir spesies tikus yang baru lagi ganas..huhuu..

    @shambahar
    Binatang piliharaan untuk bermanja ?
    Hehe..belum difikirkan lagi setakat ni..huhu..

    Smile

    PuteriNurFarah
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 250
    Age : 25
    Location : tempat yg ade LOVE LOVE
    Job/hobbies : Buat kerja rumah dan RTS gamer
    Registration date : 17/02/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by PuteriNurFarah on Sat Mar 14, 2009 10:21 am

    sejak kite bela kucing semua tikus blah..ntah kemana... dulu sampai besar lengan...yerkkk

    kotor betol...

    hairulfadly
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 281
    Age : 33
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : Wayang
    Registration date : 03/03/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by hairulfadly on Sat Mar 14, 2009 10:33 am

    @PuteriNurFarah

    Tikus tu blah sebab kucing dah mengusai rumah PuteriNurFarah la..
    Takde tempat tinggal bagi diorang...

    p/s: aku nak keluar jap..jumpa esok..

    naza
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 111
    Age : 28
    Location : di mana bumi ku pijak...di situ la aku.
    Job/hobbies : sesi bercakap dgn kucing...
    Registration date : 10/03/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by naza on Sat Mar 14, 2009 10:43 am

    kat umah aku dulu banyak lh tikus...

    sekarang tidak lagi...

    nak tau ape rahsianyer...

    aku ader 13 ekor kucing...

    hehehe...tikus mmg kompem tak sempat membesar lah...

    jadi kepade korang bela lah kucing... hehehe...

    (kalo kucing pemalas tikus banyak jugak..)hehehe

    What a Face

    MalaYneuMaya
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1044
    Age : 31
    Job/hobbies : kejar biawak, kunyah milo beku
    Registration date : 18/02/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by MalaYneuMaya on Sat Mar 14, 2009 1:46 pm

    assalamualaikum...

    rumah aku dulu rekod kucing 16 eko....tapi tikus ada jugak...tapi aku paham apa perasaan tikus2 tuh...nak klua pon time betul2 clear je..haha

    rumah aku pon byk almari ada la tempat utk nyorok..kalu kelua siap la ko...haha


    --------------------------------------------

    zicron21ck
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 35
    Age : 28
    Location : atas dunia
    Job/hobbies : studente
    Registration date : 22/02/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by zicron21ck on Sat Mar 14, 2009 4:26 pm

    racun tikus ni dia paket kecik2 je.... dalam dia ada butiran beras dalam 10-15 biji la.... letak waktu malam kat tempat yang tikus tu duk pergi, dan sediakan sepinggan/sebekas air.... nanti tgk racun tu berkurang, cari disekitar bekas air tu.... mesti ada nyer....

    air tu tujuan nye utk dorang minum.... sebab bila makan racunkan automatik badan akan jadi panas(rasa aku la)..... so dorang akan minum air dan terus mati dalam beberapa langkah.....hehehehe

    hairulfadly
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 281
    Age : 33
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : Wayang
    Registration date : 03/03/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by hairulfadly on Fri Sep 18, 2009 9:19 pm

    Ni kalau aku tinggalkan rumah sewa aku balik ke kampung..
    Gerenti balik semula kat sini tikus tu datang balik..
    Takde orang kat umah ni..
    Merekalah yang akan bermaharajalela...huhu..

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by raidizh AR on Fri Sep 18, 2009 9:26 pm

    umah ak pkai perangkap tikus bese je... yg jaring petak2 tuh.. kemarin dpt seko, sian die, xsempat raye

    xpela, kalo temui ajal bulan pose ni, insyaALLAH ditemptkn dikalangan tikus2 beriman Laughing

    tp umpan kne kaw2 la... abg ak bg ikan bakar arituh... ak pn dpt cubit skit je ikan.. tikus tu dpt lg byk

    umah ak ade 2ekor je tikus... sekor da mati, tggl seko lg... watchout aa...


    --------------------------------------------

    MalaYneuMaya
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1044
    Age : 31
    Job/hobbies : kejar biawak, kunyah milo beku
    Registration date : 18/02/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by MalaYneuMaya on Fri Sep 18, 2009 9:37 pm

    assalamualaikum...

    biasa la tu..sedangkan org ramai kat rumah pon tikus byk..tambah2 pulak mmg takde org..

    pasang perangkap je la hairul..yg jenis jaring tu..sebab kalu pakai yg sepit, cepat mati..busuk pulak rumah ko..hehe


    --------------------------------------------

    ogGy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 897
    Age : 29
    Location : mu di mana ?
    Job/hobbies : geletek ginjal korang
    Registration date : 15/02/2009

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by ogGy on Fri Sep 18, 2009 9:49 pm

    Tak de sape nak cipta alat tangkap tikus yang canggih ker? asyik mende kuno tu jer... hehe..Kalau nyamuk nak bunuh da boleh pakai raket karen tu,nape tidak dengan tikus.Malay,ko cipta la.sambil tu ko cipta alat kejar biawak... Very Happy


    --------------------------------------------
    Laman Farmasi Online kini berwajah baru , kunjungi sekarang dan dapatkan harga yang terbaik dari kami . Segalanya mudah...



    www.sentosa-online.com

    Sponsored content

    Re: Masalah Tikus kembali lagi ...

    Post by Sponsored content Today at 5:37 pm


      Current date/time is Sat Dec 03, 2016 5:37 pm