Forum Sementara Putera.com

Bersama kita perkemaskan forum ini sementara forum asal dalam pemulihan.

Forum putera dah kembali. Masalah sudah berjaya diselesaikan. Sila lawati http://forum.putera.com/tanya


    World History (index di page 1)

    Share

    MalaYneuMaya
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1044
    Age : 31
    Job/hobbies : kejar biawak, kunyah milo beku
    Registration date : 18/02/2009

    Re: World History (index di page 1)

    Post by MalaYneuMaya on Tue Dec 08, 2009 9:44 pm

    assalamualaikum...

    tajuk yg bagus rai..harap2 nanti ko letak info sampai abis..stakat ni ko blom masuk pon bab pemerintahan jepun lagi..masih dlm perebutan tanah melayu/singapore lagi tu..hehe

    secara ringkas jepun start memerintah 15 feb 1942 sampai 15 ogos 1945 (3 1/2 tahun)

    nantikan kisah selanjutnya dari incik raidizh.. Razz

    raidizh AR wrote:
    Berikutan dengan itu, tentera jepun meneruskan pendudukannya dengan menawan lapangan terbang kota bharu, singapura, hong kong, dan pearl harbour.

    btw pearl harbor tak ditawan, cuma diserang je..


    --------------------------------------------

    mjmax15
    Ahli
    Ahli

    Gender : Male Number of posts : 522
    Location : Heritage Waterfront City
    Job/hobbies : D-Sign-Ner / PC Gaming
    Registration date : 14/02/2009

    Re: World History (index di page 1)

    Post by mjmax15 on Sat Jan 02, 2010 12:59 pm

    satu benda baru aku tahu bahawa dulu nazi cuma perang dgn russia, us x boleh masuk campur/ wat derk aje. tapi oleh kerana sekutu nazi- jepun menyerang pearl harbour jadi otomatik US dan sekutunya jadi musuh nazi jugak. nazi pun x puas ati jugak sbb jepun serang tu x bagitau dia sepatah..huhu..

    kalau silap toloog perbetulkan. Razz

    MalaYneuMaya
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1044
    Age : 31
    Job/hobbies : kejar biawak, kunyah milo beku
    Registration date : 18/02/2009

    Re: World History (index di page 1)

    Post by MalaYneuMaya on Sat Jan 02, 2010 9:56 pm

    assalamualaikum...

    memang pon..pearl harbor ni la penyebab US join WW2..sebab nak lawan japan..disebabkan japan adalah sekutu dlm pakatan Axis (japan,nazi jerman,itali) secara tak langsung US jadi musuh diorang jugak..


    --------------------------------------------

    Sponsored content

    Re: World History (index di page 1)

    Post by Sponsored content Today at 4:25 am


      Current date/time is Mon Dec 05, 2016 4:25 am