Forum Sementara Putera.com

Bersama kita perkemaskan forum ini sementara forum asal dalam pemulihan.

Forum putera dah kembali. Masalah sudah berjaya diselesaikan. Sila lawati http://forum.putera.com/tanya


    berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Share
    avatar
    Superior
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 376
    Age : 30
    Location : Johor Bahru
    Job/hobbies : Student/Surf Internet
    Registration date : 13/02/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by Superior on Mon Jan 18, 2010 4:15 am

    nak berpolitik nak komen2 kat group dlm facebook dah risiko la skrg ni nmpknya..

    aku dah la suke baca komen2 org ckp pasal politik dalam facebook ni. nasib baik aku tak komen2 mcm tu..

    Salah satu contoh komen2 panas masyarakat kat facebook...
    ni pun sama..

    aku sekadar baca2 je. nak komen pun kena fikir berkali2.. Crying or Very sad
    avatar
    loy_azloy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1513
    Age : 36
    Location : Muo/Putrajaya
    Job/hobbies : DOF/bela kelisa
    Registration date : 23/02/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by loy_azloy on Mon Jan 18, 2010 8:58 am

    TOYSЯUS wrote:
    p/s: topik ni I dedicate khas untuk beberapa orang forumer kita yang pernah terkutuk Sultan or Agung. Beware dudes. Eyes watching.
    topik yang aku buat berkaitan dgn sukan dan sikap pilih kasih sultan itu sendiri,toy kalau ko pg forum2 bola,lagi dahsyat dari apa yang ada kat forum ni...tapi aku rasa ko tak tuju direct kat aku sorangkan?tehehe...


    --------------------------------------------
    Gintoki Sakata : "When something falls at my feet...the least i can do is pick it up"
    mari beramal dengan hanya RM10
    klik kat sini http://putera.forumotion.com/aktiviti-f15/projek-kutipan-dana-wakaf-pelaburan-untuk-akhirat-t6036.htm
    ------------------------------------------------------------
    currently take care my Green Base Arowana and mastered RC heli

    avatar
    ahaksz28
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 507
    Location : Rumah Parent
    Job/hobbies : Gaming
    Registration date : 13/02/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by ahaksz28 on Mon Jan 18, 2010 4:34 pm

    keyboard warrior..new way of life..


    --------------------------------------------

    avatar
    hampeh
    Ahli
    Ahli

    Number of posts : 866
    Registration date : 28/02/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by hampeh on Mon Jan 18, 2010 7:46 pm

    hehe kalau nak kutuk pelik2 tu jangan la lupa letak , "bergurau je", "melawak je" , "main-main je" ...kurang2 leh la nampak tak mengancam sangat . ni sembang serupa betul2 nak buat . haih....
    avatar
    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 30
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by TOYSЯUS on Tue Jan 19, 2010 10:04 pm

    @loy
    Wakaka erk, orang lain la loy. Bkn ko.. =P


    --------------------------------------------
    TETTT!!
    avatar
    tech_frix
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 722
    Age : 34
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : PRO / A lot...
    Registration date : 14/06/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by tech_frix on Wed Jan 20, 2010 12:13 am

    kadang2 aku pk gak...
    mcm mana tetiba org islam kena tuduh lempar bom tu??
    agama lain takkan tak ada kemampuan utk buat benda sama??


    --------------------------------------------
    avatar
    hampeh
    Ahli
    Ahli

    Number of posts : 866
    Registration date : 28/02/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by hampeh on Wed Jan 20, 2010 12:17 am

    haha tu la ..kita tak tau siapa sebenar yang buat . sori OT
    avatar
    tech_frix
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 722
    Age : 34
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : PRO / A lot...
    Registration date : 14/06/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by tech_frix on Wed Jan 20, 2010 12:20 am

    aku dah p pun tmpt kejadian sume...
    kekadang aku nak tanya gak...
    mcm mana bom tu ble bakar suma abis..?
    aku p kat PJ punya gereja...takat ada kesan hitam kat dinding je...erm...
    ada agenda ka mereka bakar gereja tu??
    nak dapat tanah dan gereja baru??ermm..


    --------------------------------------------
    avatar
    hampeh
    Ahli
    Ahli

    Number of posts : 866
    Registration date : 28/02/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by hampeh on Wed Jan 20, 2010 12:25 am

    taktau la , hati orang,siapa yang tahu . ewah ..nak berburuk sangka lebih, bahaya lak . Wink
    avatar
    tech_frix
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 722
    Age : 34
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : PRO / A lot...
    Registration date : 14/06/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by tech_frix on Wed Jan 20, 2010 12:28 am

    mcm2 skrg ni aku tgk...
    semenjak ada duri dalam daging untuk bangsa melayu ni, makin menjadi-jadi plak masalah perkauman ni...
    kejap kata islam pengganas kejap kata penggunaan Allah ni boleh...
    mcm ni ke dikatakan khalifah??ermm


    --------------------------------------------
    avatar
    wizard
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 20
    Age : 33
    Location : around peNang
    Job/hobbies : spy~psyco
    Registration date : 08/02/2010

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by wizard on Thu Feb 11, 2010 11:44 am

    datuk abu wrote:Pelajar Aswara didakwa guna internet ancam keselamatan

    PETALING JAYA: "Ke nak aku baling bom petrol di sana plak?...harga boleh runding..."

    Tulisan dalam Facebook itu telah mengheret seorang pelajar Akademi Seni Budaya dan Warisan (Aswara) ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini kerana dituduh menggunakan aplikasi dalam Internet untuk membuat komen yang boleh mengancam keselamatan orang lain lima hari lalu.

    Mohamad Tasyrif Tajudin, 25, mengangguk tanda memahami pertuduhan itu namun tiada pengakuan direkodkan di hadapan Majistret Ho Kong Chin. Hakim Aslam Zainuddin yang sepatutnya mendengar kes itu mempunyai urusan rasmi di Shah Alam.

    sumber: bharian.com.my

    apa yang mamat ni dah buat?
    avatar
    Jedi
    Ahli
    Ahli

    Gender : Male Number of posts : 925
    Registration date : 13/02/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by Jedi on Thu Feb 11, 2010 12:45 pm

    Samada jahil atau tidak menggunakan akal yang Dia anugerahkan dengan betul.
    avatar
    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by Miss U.A on Thu Feb 11, 2010 1:31 pm

    wizard wrote:

    apa yang mamat ni dah buat?


    alahai ko nih wizard, kan dah bold tajuk tuh....tuhla yg die buat....

    datuk abu wrote:Pelajar Aswara didakwa guna internet ancam keselamatan

    PETALING JAYA: "Ke nak aku baling bom petrol di sana plak?...harga boleh runding..."

    Tulisan dalam Facebook itu telah mengheret seorang pelajar Akademi Seni Budaya dan Warisan (Aswara) ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini kerana dituduh menggunakan aplikasi dalam Internet untuk membuat komen yang boleh mengancam keselamatan orang lain lima hari lalu.

    Mohamad Tasyrif Tajudin, 25, mengangguk tanda memahami pertuduhan itu namun tiada pengakuan direkodkan di hadapan Majistret Ho Kong Chin. Hakim Aslam Zainuddin yang sepatutnya mendengar kes itu mempunyai urusan rasmi di Shah Alam.

    sumber: bharian.com.my

    Kempro
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 12
    Registration date : 21/12/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by Kempro on Thu Feb 11, 2010 2:13 pm

    huh bahaya nie....

    kene la jaga time nak post apa2 komen....
    macam mana org leh detect erk..??
    sedangkan guna IP dinamik..
    avatar
    wizard
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 20
    Age : 33
    Location : around peNang
    Job/hobbies : spy~psyco
    Registration date : 08/02/2010

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by wizard on Thu Feb 11, 2010 2:16 pm

    aiyak..
    kes bom greja ke,masjid ke????
    huhu sowi yer,aku kureng kit baca brita.
    hehe
    avatar
    hampeh
    Ahli
    Ahli

    Number of posts : 866
    Registration date : 28/02/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by hampeh on Thu Feb 11, 2010 3:10 pm

    macam mana org leh detect erk..??
    sedangkan guna IP dinamik..

    ip dinamik pun aku rasa ada log account mana yang pegang ip dinamik pada masa perbuatan tu berlaku.
    avatar
    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 30
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by TOYSЯUS on Thu Feb 11, 2010 3:34 pm

    Ha'a maybe polis boleh dapatkan kerjasama pihak TM utk trace lokasi IP tersebut.


    --------------------------------------------
    TETTT!!
    avatar
    Jedi
    Ahli
    Ahli

    Gender : Male Number of posts : 925
    Registration date : 13/02/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by Jedi on Thu Feb 11, 2010 5:14 pm

    Allah SWT larang umat Islam bakar rumah ibadat orang kafir.
    Sah la mamat tu tak peka langsung.
    avatar
    braderitam77
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 109
    Age : 39
    Location : org muo,duk kuantan(merantau le)
    Job/hobbies : potong sawit/main game n mancing
    Registration date : 25/03/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by braderitam77 on Thu Feb 11, 2010 6:31 pm

    org skang dah takde keje kee ..(rajin tul pg cari botol+petrol+kain)...petrol dah la mahal ..1 botol = pusing2 bando kolumpo pun tak abis ex5...buat ler keje yg berfaedah..bapak suruh bako sampah malas...yg nie rajin pulak bako umah ibadat org kenapa?...dah dah balik2 ..sapu sampah umah korang
    avatar
    Jedi
    Ahli
    Ahli

    Gender : Male Number of posts : 925
    Registration date : 13/02/2009

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by Jedi on Thu Feb 11, 2010 7:26 pm

    Yang sedihnya, semuanya budak Melayu/Islam yang dok bakar surau, gereja.
    Yang kes kepala babi hutan tu pun entah2 budak Melayu/Islam gak.

    Apa la nak jadi.

    Sponsored content

    Re: berhati-hatilah...jangan jadi macam mamat ni

    Post by Sponsored content


      Current date/time is Wed May 24, 2017 11:47 pm