Forum Sementara Putera.com

Bersama kita perkemaskan forum ini sementara forum asal dalam pemulihan.

Forum putera dah kembali. Masalah sudah berjaya diselesaikan. Sila lawati http://forum.putera.com/tanya


    Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Share

    Datuk_Seri
    Supervisor
    Supervisor

    Gender : Male Number of posts : 307
    Age : 36
    Location : Kuching-Kulim-Melaka-Norway!!!
    Job/hobbies : Gaming
    Registration date : 12/02/2009

    Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by Datuk_Seri on Thu Dec 17, 2009 12:03 am

    Assalamualaikum...




    Saya selaku wakil warga kerja Forum Sementara Putera.com ini ingin mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada Saudara Lakum yang bakal melangsungkan perkahwinannya pada 20 Disember 2009. Semoga Lakum dan pasangannya menjalani kehidupan sebagai suami isteri (nanti) dengan gembira dan penuh kasih sayang.. Very Happy Tahniah..


    Kad Jemputan Perkahwinan Lakum




    Untuk lebih jelas, sila kunjungi Blog Lakum - http://iamlakum.blogspot.com/2009/12/perutusan-raja-sehari.html


    Last edited by Datuk_Seri on Thu Dec 17, 2009 2:15 am; edited 1 time in total


    --------------------------------------------
    Letak kat siggy,forum,blog,fw,twitter,fb korang.
    Code:
    [img]http://i82.photobucket.com/albums/j249/digolbot/siggyputera.png[/img]

    hampeh
    Ahli
    Ahli

    Number of posts : 866
    Registration date : 28/02/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by hampeh on Thu Dec 17, 2009 12:37 am

    muka pengantun laki macam tak ikhlas je jemput kenduri Very Happy .. hehe melawak je .. Selamat Pengantin Baru Lakum !!

    ahaksz28
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 507
    Location : Rumah Parent
    Job/hobbies : Gaming
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by ahaksz28 on Thu Dec 17, 2009 1:01 am

    hampeh wrote:muka pengantun laki macam tak ikhlas je jemput kenduri Very Happy .. hehe melawak je .. Selamat Pengantin Baru Lakum !!

    pengantun tu yang mana? Razz haha..melawak juga..selamat pengantin baru..moga kekal ke akhir hayat.. Smile


    --------------------------------------------


    hampeh
    Ahli
    Ahli

    Number of posts : 866
    Registration date : 28/02/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by hampeh on Thu Dec 17, 2009 1:08 am

    hehe typo di situ lol! ... pengantin la ... kekeke.. :p

    ogGy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 897
    Age : 29
    Location : mu di mana ?
    Job/hobbies : geletek ginjal korang
    Registration date : 15/02/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by ogGy on Thu Dec 17, 2009 1:50 am

    haha hampeh tul, sempat jugak ko mencari kecacatan dalam gambar tu yea.Xbaik...Smile nanti ko kawin,aku nak ngata ko plak. Hehe...

    Tahnia lakum,nak kawin ko yea....orng mane ?


    --------------------------------------------
    Laman Farmasi Online kini berwajah baru , kunjungi sekarang dan dapatkan harga yang terbaik dari kami . Segalanya mudah...



    www.sentosa-online.com

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 29
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by TOYSЯUS on Thu Dec 17, 2009 4:44 am

    Tahnia Lakum, selamat pengantun baru.
    p/s: muka sebijik macam avatar.


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by teri-chan on Thu Dec 17, 2009 7:15 am

    yeay!!! lakum kawin!! welcome to the club bro...

    Selamat... Pengantin Baru~~ hikhikhi.... aku pulak tergembira lebey hehehe...


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    loy_azloy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1513
    Age : 35
    Location : Muo/Putrajaya
    Job/hobbies : DOF/bela kelisa
    Registration date : 23/02/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by loy_azloy on Thu Dec 17, 2009 8:59 am

    teri-chan wrote:yeay!!! lakum kawin!! welcome to the club bro...

    Selamat... Pengantin Baru~~ hikhikhi.... aku pulak tergembira lebey hehehe...
    lekeleh...minah ni...taulah dia dah kawin...hahaha...btw selamat pengantin baru semoga dimurahkan rezeki dan berkekalan InsyaAllah...


    --------------------------------------------
    Gintoki Sakata : "When something falls at my feet...the least i can do is pick it up"
    mari beramal dengan hanya RM10
    klik kat sini http://putera.forumotion.com/aktiviti-f15/projek-kutipan-dana-wakaf-pelaburan-untuk-akhirat-t6036.htm
    ------------------------------------------------------------
    currently take care my Green Base Arowana and mastered RC heli


    datuk abu
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 98
    Registration date : 20/03/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by datuk abu on Thu Dec 17, 2009 11:43 am

    selamat pengantin baru..

    ps: cantik kad jemputan Very Happy

    ***
    sedikit bacaan ringan2 utk bakal suami dan yg dah jadi suami. (mungkin mengandungi sedikit kelucahan tidak terlampau.)

    Rumah ku Nerakaku?

    Spoiler:
    (18 SX- Melentur anak biar dari rebungnya, melentur isteri biar dari...)

    Satu hari ada sorang hamba Allah ni berniat nak mengadu pada saidinar Umar R.A selaku Khalifah islam yang paling garang akan perihal isterinya yang suka membebel padanya.., tapi sebaik sahaja hendak berjumpa dengan Khalifah islam yang paling garang dan digeruni musuh itu, hamba Allah itu tak jadi nak mengadu sebaliknya terus pulang..

    Kenapa?

    Takut saidina Umar marah dia atau lempang dia kerana takut kat isteri sendiri?

    Bukan!..,

    Si hamba Allah itu patah balik tak jadi mengadu kerana sewaktu beliau hendak masuk berjumpa Saidina Umar yang garang itu, beliau sempat terdengar isteri Saidina Umar sedang membebel pada Khalifah islam yang paling garang dan digeruni musuh itu!

    Woha!

    *****
    Babak lain, Nabi ‘merajuk’ dengan salah sorang isteri kerana melakukan satu perkara yang buat orang ramai menuduh isteri Nabi telah berzina, lalu Nabi tak pulang ke rumah isteri isteri baginda selama 40 hari lebih kurang.., Nabi tidur dan beriktikaf di masjid sahaja..., suatu hari, Saidina Umar selaku Khalifah islam yang paling garang dan digeruni musuh telah datang jumpa Nabi di masjid kerana mendegar khabar tentang kononnya Nabi telah menceraikan para isterinya.., bila Umar RA bertanya akan hal itu,Nabi menafikan yang beliau tidak menceraikan isterinya.. lega saidina Umar mendegar jawapan dari mulut Nabi sendiri, lalu saidina Umar buat lawak:

    “isteri orang Muhajirin takut kat Suami, tapi isteri orang ansar tak takut kat suami sampai isteri kitapun dah tak takut dengan kita”

    Woha! Nabi tersengih mendengar lawak saidina Umar...

    Ok, cukup aku contohkan dua kisah hidup laki bini pada orang orang yang kita sayang, iaitu Nabi Muhammad SAW, dan para sahabatnya... : )

    Baik, sekarang, aku nak tanya korang:,

    Isteri korang ada rasa takut tak kat korang?, atau korang yang takut pada isteri?

    Biasa jawapan yang aku dapat:

    “bukan aku takut pada isteri, tapi isteri aku yang tak takut pada aku”

    Woha!

    Baik, straight to the point,

    Dalam kehidupan ini, untuk menjadikan diri kita bahagia di dunia dan di akhirat, kita kena ada rasa takut pada tuhan, yang di namakan TAKWA, dan untuk menjadikan keluarga kita bahagia di dunia dan di akhirat, Isteri kita kena ada rasa takut pada suami, yang di namakan SOLEHAH, dan untuk menjadikan keturunan kita bahagia di dunia dan di akhirat, maka anak kita kena ada rasa takut pada Ibu bapa, yang di namakan anak SOLEH kepada ibu MITHALI...

    Faham?

    Jika kita tak takut pada Allah, atau tidak menjadi suami yang bertakwa pada Allah, maka kita akan masuk neraka..

    Jika isteri tak takut pada suami, atau tidak menjadi isteri yang Solehah pada suami, maka isteri akan masuk neraka..

    Simple sahaja..,
    Takutkan Allah maka Allah akan buat semua makhluk dalam dunia ni takut kat korang, hari ini isteri tak takut pada korang bukan sebab kemaluan korang tak besar, tapi sebab korang tak takut pada Allah!

    Dan bila orang islam tak takut pada Allah maka Allah akan cabut kehebatan islam sehingga orang kapirpun tak takut pada orang islam..

    Berbeza orang kapir di zaman Nabi dahulu, mereka takut pada orang islam sejarak sebulan perjalanan kerana orang islam di zaman itu bertakwa kepada Allah..

    Maka untuk korang dapat isteri yang solehah yang bakal menjadi ibu Mitahli kepada anak anak, in the first place, pada mula mula lagi, korang yang kena TAKUT pada Allah dengan cara yang paling layak Allah ditakuti...

    *****

    Sebenarnya, Perkahwinan ini adalah tanggungjawab,.., sama macam ugama, ianya adalah tanggungjawab.., iaitu apabila ugama telah SEMPURNA, Abu Bakar r.a, yang faham dengan hakikat ugama yang sempurna telah menangis kerana faham bahawa segala beban dan tanggungjawab yang selama ini di tanggung oleh para Nabi dan Rasul kini terpaksa di tanggung oleh ummat akhir zaman yang tiada Nabi lagi bersama..isk. isk…,

    Ummat kena ambil tanggungjawab menjaga Ugama sampai hujung nyawa..., sampai jadi mayat!

    Maka kerana itulah juga apabila perkahwinan telah SEMPURNA, suami yang faham dengan hakikat perkahwinan yang sempurna mungkin akan menangis kerana faham hakikat perkahwinan yang sempurna adalah : segala beban dan tanggungjawab yang selama ini di tanggung oleh Ayah perempuan dan wali perempuan, kini terpaksa di tanggung oleh suami seorang...

    Suami yang kena ambil tanggungjawab menjaga isterinya sampai hujung nyawa..., sampai jadi mayat!

    Dan memang patut korang menangis setelah perkahwinan sempurna jika isteri korang tak bertudung, warna rambut macam bonggol unta, tak solat awal waktu, memakai wangi-wangian dan pakai baju pengantin yang menampak lurah dada, dan oh! Ada tahi lalat pada buah dada belah kanan, woha!

    Huh!, sepatutnya korang menangis atas pelamin bila kahwin dengan wanita akhir zaman, biar semua orang yang datang ke majlis korang tertanya tanya kenapa pengantin lelaki menangis?, lalu korang rampas mikrofon yang sedang tetamu berkaroeke lalu berhujjah:

    “Aku dah kena tanggung dosa bini aku, dulu bapak dia tapi sebab dah jadi bini aku.., aku yang kena tanggung dosa bini aku..., tu,., tengok tu, rambut tak tutup, lurah buah dada tak tutup sampai nampak tahi lalat.., hu hu.., mak,.. tolong!, kita tak nak masuk neraka..”

    Tapi semua itu ilusi semata mata, korang tak menangispun, sebaliknya mata tak henti henti melihat tahi lalat di lurah buah dada bini korang.., (yang belah kanan tu) dan sebaik sahaja majlis perkahwinan korang sempurna di ijab kabulkan bersama perempuan yang berjambul kepalanya seperti bonggol unta, korang terus tersenyum gembira terkenangkan katil, buah dada dan tahi lalat..cis!

    Oleh sebab itu, jika ada suami yang terlupa, aku nak ingatkan, maksud di sebalik perkahwinan yang sempurna adalah satu beban atau tanggungjawab yang berat yang mana segala kesalahan sang isteri akan di tanggung oleh korang seorang! Faham?!

    Jadi, kerja kitalah sekarang untuk didik mereka menjadi isteri yang solehah, isteri yang takut pada korang kerana Allah, isteri yang hormat korang sebagai ketua keluarga, isteri yang tidak bercakap dengan nada tinggi, isteri yang tidak membebel macam orang gila, tidak merajuk.. dan berjaya didik anak anak mengikut acuan islam yang seterusnya menjayakan dirinya sebagai ibu mithali walaupun korang tak daftar nama isteri korang dalam majlis anugerah ibu mithali kerana biar Allah sahaja yang memberi anugerah itu!..

    Habis tu, macam mana nak didik isteri wahai encik keretamayat?

    Ehem, ehem.., melentur anak biar dari rebungnya, melentur isteri biar dari malam pertama...
    Sebab tu dalam islam tak bagi korang bercinta sebelum kahwin kerana nak didik isteri menjadi isteri yang solehah adalah lebih mudah dengan bercinta selepas kahwin..., melentur isteri biar dari malam pertama...

    Begini, waktu mula mula kahwin, sebelum korang bersetubuh buat pertama kali dengan isteri, iaitu pada malam pertama lagi, sebelum korang jilat tahi lalat di buah dada isteri, (yang belah kanan tu) maka korang dah kena cerita siapa korang... dan apa tugas korang sebagai suami dan apa yang korang nak dari mereka sebagai seorang isteri...

    Waktu ini lagi korang cakap yang korang tak suka isteri bercakap dengan nada tinggi atau membebel, guna analogi derhaka anak dan ibu macam dalam enrty keretamayat yang lepas, lepas tu cerita jugak kisah jangan derhaka dalam hati, iaitu korang nasihat kepada isteri supaya memberi khidmat dengan perasaan berhajat pada suami, bukan suami yang berhajat pada mereka.., suami boleh kahwin lain dan bermadu.., so isteri yang kena tunduk pada suami...

    Takpe, awal perkahwinan hati isteri masih lebut dan malam pertama biasanya isteri akan beri tumpuan 100 peratus pada korang, maka nasihat dari korang akan mereka dengar dengan penuh tumpuan, jika boleh suruh isteri tulis atas kertas (esok pergi mati setem kalau boleh he he)...,

    Lepas dah habis cerita apa keinginan korang, sabar.., jangan jilat lagi tahi lalat di buah dada isteri..., sekarang suruh isteri ambil wudhu dan aku tahu zakar korang sedang tegang nak bersetubuh, sabar.., korang juga pergi ambik wudhu, lepas tu korang buat solat hajat berjemaah sebanyak 12 rakaat bersama isteri..., lepas solat korang yang kena imamkan doa, doa dalam bahasa melayu dan lafaz dengan kuat supaya isteri dapat dengar hajat korang, mintak dengan Allah agar isteri tak tinggi suara, isteri sabar, tak membebel , rela bermadu dan apa sahaja, lantak korang ler...

    Lepas dah habis solat, tanggalkan kain solat dia dan bersetubuhlah, jilatlah tahi lalat isteri walau di mana sekalipun lokasinya. Woha!

    Habis malam pertama, ingat.., melentur isteri biar dari malam pertama...

    Ok, lepas tu pada permulaan perkahwinan, sila tinggikan julat piawai standard mutu khimat isteri korang masing masing, sebagai contoh, jika rumah tak kemas, hari pertama kahwin lagi dah marah kat isteri sebab rumah bersepah, jenggilkan mata, kacip gigi dan genggam penumbuk, buat- buat ‘bad mood’, jika masak tak sedap, cakap terus.., apa masak tom yam rasa macam air panas bergaram nih..?, lepas tu jika isteri keluar rumah jemur baju pakai lengan pendek, terus jerit, woi !.., nak masuk neraka ke?, semua ni nak kena buat masa awal kahwin..., biar isteri tahu kehidupan sebenar berumah tangga..!

    Tak cukup lagi tu.., ada lagi.., jangan rajin sangat pada awal perkahwinan.., biar isteri masak, kemas rumah dan basuh baju sorang sorang.., kalau nak tolong pun, sabar, jangan tolong lagi.., melentur isteri biar dari malam pertama...

    Lalu apa akan jadi? baru kahwin tapi isteri dah rasa tak bahagia, silap sikit kena marah, salah sikit kena tengking.., dah tentu isteri akan mengadu masalah rumah tangga pada mak bapak dia atau adik beradik dia atau kawan kawan dia...

    Dan korang tahu apa nasihat dari mak bapak dia atau adik beradik dia atau kawan kawan dia?...

    “Sabarlah, kamu baru kahwin seminggu dah nak merungut, sabar..”

    He he , semua orang akan nasihat isteri korang supaya bersabar sebab baru kahwin seminggu.., maka dah tentu dia akan cuba bersabar dan sesuai dengan perasan dia mencuba untuk sabar dengan kerenah korang, korang uji dia ‘secukup rasa’.., jangan bagi muka, jika dia tunggikan suara, korang terus cantas.., jika dia buat salah, korang terus naik angin.., jika dia merajuk, korang terus mengamuk!

    Perempuan ni jika sekali mereka membebel dan korang diam sahaja, maka hari harilah korang kena leter, maka jangan biar mereka lakukan kesalahan terhadap suami..., jika mereka angkat suara dan korang diam dengan niat bersabar kononnya, itu bukan mendidik isteri namanya, lagi punah ada..

    Jangan bagi peluang isteri derhaka pada korang, walaupun sekali seumur hidup! Ingat senang ke nak masuk shurga?

    Ok, dah... cukup lah tu, jangan pulak sampai tahap pukul.., dan jangan bagi ujian macam tawanan perang, tegas dan garang sikit jerr, tak payah naik tangan dan kaki, jeling tajam jer cukup.., dan korang akan dapat lihat betapa hebatnya ciptaan Allah terhadap makhluk perempuan ini, korang akan dapati mereka cukup sabar.., almaklumlah baru kahwin.., semua perempuan yang baru kahwin dan dapat bersabar dengan karenah suaminya, maka ada potensi untuk menjadi isteri cerdik yang solehah.. Amin..

    Sekarang kita kena jadi seperti director filem yang bijak yang mana di awal babak filem, sewaktu penonton masih bersabar, waktu tu kita kena letak babak yang berat dan boring tetapi penting dalam memperkukuhkan jalan cerita sebelum menuju happy ending..

    Ok,dah hampir sebulan berkahwin, korang bagitahu isteri yang korang ni nak pergi belajar kurus ugama selama beberapa hari, jadi duduk rumah elok elok, jangan buat hal, nanti abang pulang jika ada perkara yang tak sedap di lihat dan didengar, siap kau!!

    Maka korangpun pergilah kursus usaha atas iman selama tiga hari tiga malam anjuran Masjid Sri Petaling misalnya atau apa apa kursus ugama yang semakna denganya...

    Habis tiga hari, korangpun pulang.., tapi bukan kepulangan yang biasa, korang dah berubah, sekarang korang kena menjadi diri korang yang sebenar iaitu, seorang suami yang penyayang, kelakar dan romantis...

    Sekarang, baru boleh tolong isteri buat kerja rumah, dan rendahkan julat piawai standard mutu khimat isteri yang mana jika isteri buat silap, tegur dengan lemah lembut, jika isteri masak tak sedap, tegur dengan berhikmah.., jika lihat isteri penat, urut belakang dia, gengam tangan dia, puji dia.., kucup kening dia, jilat tahi lalat dia.., dan inzalkan dia, cari G spot betul betul..

    Maka dah tentu isteri akan bertanya (atau jika dia tak bertanya koranglah yang kena tanya):

    “kenapa abang dah berubah?”

    “Sebenarnya abang belajar masa kat kursus baru baru ni, kita orang islam kena sayang kat isteri, didik isteri hidup cara nabi, Hidup sederhana, ajar ugama dan sebagainya..., sebab tulah abang dah berubah, abang nak jadi suami yang baaaaaaaaik pada ayang, baik pada anak dan mak mertua.., ayang ayang, jom kita bersetubuh lagi...”

    Ok, dah jadi suami romantic tak semestinya kena buat semua kerja rumah, biar juga isteri buat kerja rumah cuma tolong sikit-sikit waktu free luar biasa.., contohnya bila isteri masak kita tolong makan dan tolong basuh pinggan kita sebijik dah cukup, baju kita tolong letak dalam bakul supaya tak bersepah dan biar mesin basuh yang basuh, isteri sidai, sorting, dan gosok, kita Cuma tolong pakai sahaja... begitu lebih kurang..

    Cuma pada malam hari, sebelum bertahajjud, jika korang terlihat pinggang mangkuk yang tak terbasuh, korang basuh tanpa pengetahuan isteri, jika rumah sedikit bersepah, korang kemas tanpa pengetahuan isteri..., dan korang lihatlah betapa terharunya isteri korang dengan perubahan ini, dan inipun jangan buat hari hari, tengok harilah...

    Kemudian jangan lupa, setiap kali balik Kursus tiga hari, korang masak kat isteri masakan yang korang belajar dengan jemaah tabligh, asyik rasa air kemaluan jer.. apa salahnya sekali sekala bagi isteri rasa air tangan pulak...

    Lepas tu jangan puji orang lain depan isteri dan jika isteri buat benda baik, puji cepat cepat dan bagi hadiah, hadiah murah takpe seperti sekeping coklat yang ada kacang gajus di dalamnya yang berharga RM 3 ringgit sekeping.., dan jika isteri buat salah, tegur dengan lemah lembut..., sambil cium tahi lalat dia..., dan selalulah buat lawak dengan isteri korang..

    Sekali sekala bawak isteri jalan jalan, makan kat luar atau pergi melancong..., oh ye terlupa pulak, lepas kahwin itu hari jangan terus pergi berbulan madu, pergi selepas isteri korang juga turut sama kursus tiga hari untuk perempuan, lepas tu baru berbulan madu, maka itu akan menjadi kenangan yang lebih bermakna...

    Sebelum terlupa, setiap malam habiskan masa selama setengah jam bersama isteri membaca kitab Fadhail Amal dan Kitab Mutakhab Hadith, baca gilir-gilir, dan baca tiga hadith setiap bab, ada bab iman, bab solat, bab ilmu, bab zikir, bab ikram, bab niat dan bab dakwah.., insyAllah hadith Nabi ada nur yang tersendiri yang boleh memberi cahaya pada pembaca dan pendengar yang mana apabila hati datang cahaya hadith Nabi, maka akan mudahlah untuk kita amal ugama.., dan secara tak langsung ‘Nabi’ seolah olah sedang bercakap dengan korang dan isteri tentang mencari bahagia di dunia dan di akhirat..

    Jika isteri Tanya: “nak buat sampai bila bacaan Hadith ni bang?”

    Korang jawablah: “buat sampai mati..”

    Dan ketika baca hadith, biasanya akan banyak kena batang hidung isteri atau suami, maka ambiklah peluang itu untuk panjangkan nasihat apa yang patut..

    Satu lagi adalah bab solat berjemaah, jangan sesekali solat berjemaah dengan isteri kecuali solat sunnat, maka korang kena bertegas bab ni, sebelum masuk waktu lagi pesan pada isteri yang mereka kena siapkan pakaian solat korang, kopiah, kain pelikat dan sebagainya.., dan mereka pula, sewaktu korang nak pergi solat dah pakai kain sembahyang siap siap, bak kata pepatah keremayat, suami dengar azan dalam masjid, dan perempuan mendengar azan di dalam kain sembahyang... bersatu mereka di dalam shurga, chewahh..

    Dan bila korang dah balik solat berjemaah pastikan isteri sudah solat di awal waktu, barulah ada banyak masa untuk bersetubuh, faham?!

    Alangkah bagusnya ketika korang terjaga di waktu malam kerana nak kencing, dan sewaktu nak
    pergi bilik air, korang terlihat sejadah sudah terbentang di ruang solat, bersama kain pelikat dan baju melayu yang terlipat cantik, di dalam kopiah pula ada nota: kenang aku dalam doamu.., chewahh, semua ni nak kena ajar isteri supaya mereka menjadi sebaik baik perhiasan dunia dan ketua pada segala bidadari..

    Apa yang penting, korang boleh bergurau senda dan buat lawak pada semua benda kecuali bab ugama, ini kena serius, Aiyah r.a meriwayatkan sewaktu bersama Nabi baginda selalu tersenyum tetapi sebaik azan berkumadang, wajah Nabi berubah seolah tidak kenal padaku..

    Maka korang bab ugama memang kena serius, jika korang ada aktivi di surau jam 6 petang, maka tepat jam 6 petang korang terus pergi surau, walaupun isteri nak ajak shoping ke, ajak jalan jalan ke, ajak minum petang ke, boh layan jer.., abaikan mereka, jangan bagi muka dalam bab ugama, kena serius, sekali korang bagi muka, maka isteri korang akan menjadi penghalang dalam sepanjang ketaatan korang pada Allah...

    Isteri yang membantu suami taat perintah Allah adalah seperti tayar yang sama saiz dalam perjalanan, maka mudah dan lancarlah perjalanan korang menempuh ranjau hidup, tapi jika isteri tak bantu maka ibarat tayar yang tak sama saiz, korang tayar besar, mereka tayar kecik, maka berpusing pusinglah kereta korang dalam satu bulatan walaupun enjin power tapi tak ke manapun...

    Second last, bila isteri buat sesuatu yang menyinggung perasaan dan korang tiada pelung untuk bercakap tentang hal itu, maka nasihatlah ia sebaik sahaja selepas mereka inzal, selepas mereke kesedapan selepas bersetubuh, dan antara tidur dan jaga, waktu tu korang nasihatlah apa yang korang nak nasihat, insyAllah mereka akan membawa nasihat itu dalam mimpi yang indah dan berubah esok pagi seperti apa yang korang harapkan.. : )

    Akhir sekali, bila korang dah jadi baik, kelakar, penyayang dan romantic, tapi ada jugak hari harinya yang mana korang naik angin, maka waktu tu isteri korang pula yang akan cakap:

    “bila lagi abang nak pergi kursus belajar ugama, saya nampak abang dah lain macam jer”

    Kan bagus, dapat isteri yang menggalakkan suami keluar jalan Allah... : )

    Dan berbalik kepada mak bapak dia atau adik beradik dia atau kawan kawan dia yang nasihat isteri supaya bersabar tempoh hari dah tentu akan follow-up..

    “macam mana suami, masih buat perangai ke?”

    Maka automatic isteri korang akan bercerita betapa bahagianya hidup sekarang sebab suami dah berubah semenjak balik kursus 3 hari, eh, nampaknya isteri dah berdakwah pula pada mak bapak dia atau adik beradik dia atau kawan kawan dia tentang betapa penting suami terlibat dalam usaha atas iman..

    Kan bagus tu? : )

    Oklah, dah panjang menulis,

    Sebenarnya mungkin korang tak perlu buat 100% seperti apa yang aku tulis, tapi idea ada kat situ.., insyAllah dengan kaedah sebegini, isteri akan menjadi lebih takut dan hormat kepada korang, kerana jika mereka masuk neraka, mereka boleh tarik korang masuk neraka, maka kerana itulah korang kena melentur isteri biar dari malam pertama...

    Seorang suami yang takut kepada Allah, maka semua makhluk termasuk isterinya akan takut padanya.., takut di sini bukan seperti takut pada hantu, tapi takut melukakan hati suami kerana isteri itu sedar bahawa shurga wanita itu ada dalam keredhaan semuanya...

    “Wahai orang-orang yang beriman, jagalah dirimu dan keluargamu dari api Neraka yang bahan bakarnya manusia dan batu”.(At-Tahrim : 6)

    Sekian, wallhulam..

    Ps: Melentur anak biar dari rebungnya, melentur isteri biar dari pecah daranya..., woha!

    sumber: keretamayat.blogspot.com


    Last edited by Datuk_Seri on Thu Dec 17, 2009 11:52 am; edited 1 time in total (Reason for editing : dah letak spoiler)

    Lakum
    Moderators
    Moderators

    Number of posts : 220
    Age : 37
    Location : Pendang <-> Temerloh
    Registration date : 03/03/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by Lakum on Thu Dec 17, 2009 12:12 pm

    Terima kasih semua. Sesapa yg berkesempatan tu dipersilakan la yer. Bawak seisi keluarga.

    Menjawab soklan ogGy, pengantin laki org Pendang, Kedah, pengantin pompuan org Felda Lakum, Temerloh Pahang.

    Sekali lagi diucapkan ribuaan terima kasih pada semua..


    --------------------------------------------

    MalaYneuMaya
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1044
    Age : 31
    Job/hobbies : kejar biawak, kunyah milo beku
    Registration date : 18/02/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by MalaYneuMaya on Thu Dec 17, 2009 12:22 pm

    assalamualaikum...

    selamat pengantin baru..semoga berbahagia hingga ke akhir hayat Very Happy


    --------------------------------------------

    ztecon
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 540
    Age : 58
    Location : North Planet Zargus
    Job/hobbies : Thinking Out Of Board
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by ztecon on Thu Dec 17, 2009 4:22 pm

    assalammualaikum...

    hehe...teknik adobe kot

    Selamat pengantin baru LAKUM

    p/s : tokman bila lagi? heheh lol!


    --------------------------------------------
    "Transforming Higher Education For a Sustainable Tommorow"





    masalah tentang pembelajaran?inginkan rujukan?isu semasa?

    boleh log on www.rujukanilmu.forumotion.net

    Lakum
    Moderators
    Moderators

    Number of posts : 220
    Age : 37
    Location : Pendang <-> Temerloh
    Registration date : 03/03/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by Lakum on Thu Dec 17, 2009 6:37 pm

    Terima kasih semua... Very Happy


    --------------------------------------------

    NazCYPHER32
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 373
    Age : 26
    Location : Seremban
    Job/hobbies : FSsimming,racing sim,3dmodelling
    Registration date : 04/03/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by NazCYPHER32 on Fri Dec 18, 2009 7:06 am

    yahh awok..nikoh ogha temelowh ke weyh??mak nyeh xketau kaweyh Laughing ,kalo kaweyh tak sebowk kaweyh data la..

    matnur_83
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 96
    Registration date : 14/03/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by matnur_83 on Fri Dec 18, 2009 8:31 am

    selamat pengantin baru diucapkan kepada lakum.semoga dapat mendidik keluarga mengikut syariat islam Very Happy

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by raidizh AR on Fri Dec 18, 2009 1:59 pm

    tahniah lakum.. semoga berbahagia hingga ke akhirnya.. selamat melayari bahtera dgn aman dan makmur

    p/s: ak org temerloh juge.. kehkeh


    --------------------------------------------

    LanoG
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 537
    Location : Petaling Jaya
    Job/hobbies : Basuh Pinggan
    Registration date : 04/05/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by LanoG on Sun Dec 20, 2009 12:18 am

    Tahniah! Selamat Pengantin Baru.... Very Happy


    --------------------------------------------
    www.lanogame.co.cc

    tech_frix
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 722
    Age : 33
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : PRO / A lot...
    Registration date : 14/06/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by tech_frix on Sun Dec 20, 2009 2:18 pm

    lakum ni pengantin laki ke pompuan?

    malaynux
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 138
    Age : 35
    Location : Negeri Cik Siti Wan Kembang
    Job/hobbies : Nyayi lagu - Tom tombak mak yong dedek
    Registration date : 25/03/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by malaynux on Sun Dec 20, 2009 6:30 pm

    Salam..

    Selamat pengantin baru Lakum..

    Malam ni 'bergaduh' elok2 k..

    wassalam...

    NazCYPHER32
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 373
    Age : 26
    Location : Seremban
    Job/hobbies : FSsimming,racing sim,3dmodelling
    Registration date : 04/03/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by NazCYPHER32 on Sun Dec 20, 2009 6:59 pm

    huhu....awl giler terkam...manje2 dulu Laughing Laughing ..tahniah lagi skali buat Lakum,tunjukkan kekuatan sebenar LELAKI cheers Laughing

    loy_azloy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1513
    Age : 35
    Location : Muo/Putrajaya
    Job/hobbies : DOF/bela kelisa
    Registration date : 23/02/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by loy_azloy on Mon Dec 21, 2009 12:17 pm

    aku demand gambar!!! bukan gambar mlm pertama! tapi gambar majlis!


    --------------------------------------------
    Gintoki Sakata : "When something falls at my feet...the least i can do is pick it up"
    mari beramal dengan hanya RM10
    klik kat sini http://putera.forumotion.com/aktiviti-f15/projek-kutipan-dana-wakaf-pelaburan-untuk-akhirat-t6036.htm
    ------------------------------------------------------------
    currently take care my Green Base Arowana and mastered RC heli


    ammartok
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 302
    Age : 22
    Location : Jenderam,Sepang
    Job/hobbies : Godek PC
    Registration date : 06/03/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by ammartok on Wed Dec 23, 2009 11:22 am

    askum...Selamat pengantin baru Lakum Smile

    kae
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1436
    Location : Puchong
    Registration date : 16/02/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by kae on Thu Dec 24, 2009 4:05 am

    lakum... nak gmbar.. ! Wink


    --------------------------------------------

    http://reviewstechnology.blogspot.com/
    http://percuma-mp3-download.blogspot.com/
    http://itwarez.via.my
    http://tinyurl.com/keretapercuma

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by teri-chan on Thu Dec 24, 2009 8:08 am

    Gambar! Gambar!


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    akuccputsedut
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 1268
    Age : 32
    Location : Bayan Baru Penang
    Job/hobbies : Programmer Analyst (oracle form,report,database,,jsp)
    Registration date : 10/06/2009

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by akuccputsedut on Thu Dec 24, 2009 12:03 pm

    huhuhuuhu... aku tak perasan daa jemputan kawin nih....hihihihihi....

    Selamat pengantin Baru lakum....

    aku pun nak tgk gambar gak...nak yang nampak pelamin suma...hihihihi..

    hidangan makanan raja sehari jangan lupa letak sekali yek...


    --------------------------------------------
    blog aku : http://qhaseeh.blogspot.com
    Nak Beli Perfumes : http://myperfumes.via.my
    Nak senang topup : http://businesprepaid.via.my
    Nak makan sambil jana duit : http://islandredcafe.via.my

    Download E-Book Percuma : http://rajakamil.via.my

    Download 20 E-Book Percuma : http://20produkPercuma.via.my

    Sponsored content

    Re: Jemputan Majlis Perkahwinan Lakum

    Post by Sponsored content Today at 8:15 pm


      Current date/time is Sun Dec 04, 2016 8:15 pm