Forum Sementara Putera.com

Bersama kita perkemaskan forum ini sementara forum asal dalam pemulihan.

Forum putera dah kembali. Masalah sudah berjaya diselesaikan. Sila lawati http://forum.putera.com/tanya


    Koleksi Lawak

    Share

    kae
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1436
    Location : Puchong
    Registration date : 16/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by kae on Sat Feb 21, 2009 10:18 am

    4 org duduk bertentangan di dalam sebuah keretapi.. seorang warga amerika, seorang kongo, seorang bangladesh dan seorang malaysia..

    sedang dalam perjalanan, warga amerika tu mengeluarkn 100 us dollar lalu dibakarnya utk menghidupkn rokok..

    semua terkezut dgn tindakan si amerika dan belum sempat bertanye, si amerika ni kata " its ok.. too many DOLLARs in amerika,"..

    tanpa mengendahkn kata2 si amerika tu, si kongo pula mengeluarkn sekotak cigar yg termahal didunia.. di bakarnya satu dan yg lain dibuang ke tingkap.. tersentak dengan tindakan si kongo ni, si amerika bertanye, "why??,".

    si kongo menjawab," there is too many cigars in kongo"..

    si malaysia dan si bangla terpinga2 dengan perbuatan mereka td..

    belum sempat si bangla kata apa2, si malaysia terus campak si bangla keluar tingkap.. dengan slamber berkata "nevermind... too many bangla in malaysia,"....


    --------------------------------------------

    http://reviewstechnology.blogspot.com/
    http://percuma-mp3-download.blogspot.com/
    http://itwarez.via.my
    http://tinyurl.com/keretapercuma

    kae
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1436
    Location : Puchong
    Registration date : 16/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by kae on Sat Feb 21, 2009 10:18 am

    Seramai 26 orang gila dari malaysia telah dibawa ke amerika untuk brjumpa dgan d0ktor pakar.. Mereka semua telah dbawa dgan sebuah kapal terbang yg besar... Nak dijadikan cerita,sewaktu dalam perjalanan,mereka teramatlah bising nye,kecoh bt0l,bese la..kalu da same2 gila,ada je mende bodoh dorg wat. So,kbisingan dorang ni tlah mbuatkan captain pilot marah.. Lalu,cptain pilot ni telah menyuruh co pilot untk mlihat apa yg brlaku di belakang. Apabila saja co pilot melihat apa yg brlaku,trkejut beruk la co pilot bila melihat orang2 gila tsebut sdang brmain bola sepak di belakang...MU vs Chealsea kata org gila 2... Co pilot 2 apa lg ,marah la. Hoii gila!tak boleh main bola dalam kapal terbang!! Stelah dimarahi,terdiam la semuanya.terkesima... Namun,selang bberapa minit kmudian,cptain brasa curiga kerana suasana begitu tenang d belakang..senyap jek.. Lalu cptain pilot menyuruh lg co pilot melihat apa yg blaku di belakang. Stelah diperiksa,terkejut beruk lg la co pilot bila mlihat hanya tgal 4 orang gila saja..co pilot hairan lalu brtanya. Copilot: oi gile,apa da jadi?mana kawan2 seangkatanmu yg lain?? Gila : daa encik pilot x kasik kamik main bola dalam kpal trbang,dorang main la kt luar..ape da gila jugak encik ni.hahah Copilot : erk,aku pulak gila?habis,apa kamu 4 orang ni buat dalam ni??nape x ikot kawan kamu main kt luar? Gila: encik ni gila ke?kan kami ni pemain simpanan.....


    --------------------------------------------

    http://reviewstechnology.blogspot.com/
    http://percuma-mp3-download.blogspot.com/
    http://itwarez.via.my
    http://tinyurl.com/keretapercuma

    non human
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 30
    Age : 25
    Location : NO LOCATION aKa MEREMPAT
    Job/hobbies : Mengintip..........
    Registration date : 16/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by non human on Sat Feb 21, 2009 10:29 am

    TIPU PUNYE PASAL ATUK DPT NAME

    ali dan abu pegi berkhemah di sungai congkak semasa cuti skola.... situasi semasa berjalan ke tpt perkhemahan.. senja dah...

    ahmad: ish... byk tol bunyi binatang cni.. memekak je la!

    ali: uiii mad... kalu bunyi2 tu jgn tegur.. bahaya...

    ahmad: apsal pulak??

    ali: ish, x kn ko x tau lak?? atok aku kata, kalu sesuatu dlm utan di tegur.. nnt dier datang...

    ahmad: ko ni, biar btul ali......

    ali: betuuuuulll.. kalu tipu aku, mknenyer tipu la atok aku..

    suasana jd senyap... sunyi sepi...

    ali: stahu aku, atok aku mmg penipu....

    ahmad: (bengang)penah nmpk org mkn sardin ngan tin skali??

    non human
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 30
    Age : 25
    Location : NO LOCATION aKa MEREMPAT
    Job/hobbies : Mengintip..........
    Registration date : 16/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by non human on Sat Feb 21, 2009 10:35 am

    .:.reSUmE.:.

    Name: Ah Mei
    Age: Still young
    Sex: Never. Still under age
    Religion: I only have experience praying my cat who
    dead 2 years before
    Race: I love to race, how you know?
    Nationality: I don't like National, I prefer Sanyo
    IC Number: 6735
    Telephone number: House no telephone
    Hand phone number: 3310
    Address: Penang Jelutong
    City: Nor Haliza?
    Postcode: I never post anything
    State: In my family, I am 2nd
    Country: I love to travel to Canada
    Marriage status: Secret
    Email Address: Hotmail
    Education Background: My teacher said not bad
    Working experience: Last time got sell pirated VCD
    Father's name: Daddy
    Father's IC: You ask him
    Mother's name: Mummy
    Mother's IC: You ask her
    Current Salary: Depends on my daddy mood
    Expected Salary: As much as you can pay
    When can start work: Depends on my mood
    Highest qualification: Ya, very high
    Grade: Ya, very high
    College/University: College
    Signature: Can I use chop?

    P/S:DIHARAP KORANG SEMUE JGN WAT CAM NIE NANTI...KANG X PASAL2...LU PIKIR LH SENDIRI...HUHUUU

    non human
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 30
    Age : 25
    Location : NO LOCATION aKa MEREMPAT
    Job/hobbies : Mengintip..........
    Registration date : 16/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by non human on Sat Feb 21, 2009 10:43 am

    .:PILIHAN NAMA UNTUK ANAK KORANG:.

    Pandai tanam bunga, diberikan nama -Rosman.
    Pand ai membaiki kereta, namakan -Karman
    Avera ge dalam golf - Parman
    Pandai dlm penulisan - Suratman
    Gagah perkasa - Suparman
    Boleh mendengar sambil berjalan -Wakiman
    Sela lu bertanya - Azman (loghat jawa bunyi Asman)
    Pandai buat kuih - Paiman
    Pakar jualan - Salman
    Pakar pasal alam sekitar - JASman (Jab. Alam Sekitar)
    Pandai melukis, tulis sajak, nyanyi lagu - Saniman
    Doktor gigi - Sugiman
    Supaya cepat naik pangkat - Yasman
    Bakal kaki pukul dan dera orang -Deraman
    Yang ada darah Bengali - Manbai
    Pandai organise skim cepat kaya -Pakman (Te' Lo)
    Mat rock - Rokman
    Jadi polis trafik - Saman
    Pakar kunci - Lokman
    Baik budi pekerti - Budiman
    Buat kerja ala kadar - A. Kadarisman
    Suka bagi orang susah - Sukarman
    Suka mengada-ngada - Ngadiman
    Dua alam - Herman
    Paling tak guna - Koman
    Selalu sakit - Deman
    Kalau yang kuat berlawan - Ultraman
    Yg suka main daun terup poker -Pokemon

    HuHuuuu...jangan korang letak plak name nik kat anak korang..hohoooo

    kae
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1436
    Location : Puchong
    Registration date : 16/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by kae on Sat Feb 21, 2009 6:11 pm

    1.Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

    2. Percayakah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.

    3. Sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan

    4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan ….Italy…., jurugambar dikenali sebagai paparazzi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa
    melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.

    5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

    6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

    7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila
    diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

    8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

    9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer
    daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

    10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

    11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapimengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

    12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

    13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita
    akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

    14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca post ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku?


    --------------------------------------------

    http://reviewstechnology.blogspot.com/
    http://percuma-mp3-download.blogspot.com/
    http://itwarez.via.my
    http://tinyurl.com/keretapercuma

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Sat Feb 21, 2009 8:15 pm

    Kisah Jeruk Mangga

    Al-kisah tentang pelajar tahun enam di sebuah sekolah rendah yang
    menyambut hari guru. Masing - masing berebut - rebut nak memberi hadiah
    kepada cikgu kesayangan mereka, cikgu lina.

    Apabila
    loceng tamat kelas dibunyikan, beraturlah murid tahum Enam Gigih untuk
    memberi hadiah kepada guru kesayangan mereka itu. Dari kad berukuran
    biasa hinggalah kepada kad yang sebesar gajah.

    Tibalah giliran
    Leha, ketua kelas, dengan kotak yang bersaiz besar dan cantik, lain
    dari yang lain menghulurkan hadiah tersebut kepada Cikgu Lina.

    Tapi sebelum itu, sambil tersenyum simpul si Leha meminta cikgunya meneka isi kandungan kotak itu.

    Maka
    jenuhlah Cikgu Lina meneka. Bermula dengan kek sampailah kepada lampu
    tidur, semuanya disambut dengan gelengan kepala si Leha tanda salah.

    Dengan
    tidak semena - mena, ada cecair yang meleleh dam menitis dari bucu
    kotak itu. Dengan lajunya, Cikgu Lina mencalit titisan cecair itu
    dengan jarinya lalu memasukkan kedalam mulutnya dan merasa..
    "Hmmmm.....masam. ...ha.... cikgu tau dah...kamu hadiahkan ccikgu jaruk
    mangga ye. Mana kamu tahu favourite cikgu ni? Pandainya...

    "Errrr....sebenarny a kan cikgu...saya hadiahkan cikgu ANAK KUCING," terang Leha sambil bersedia nak blah......


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    kae
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1436
    Location : Puchong
    Registration date : 16/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by kae on Sat Feb 21, 2009 8:50 pm

    Spoiler:
    teri-chan wrote:Kisah Jeruk Mangga

    Al-kisah tentang pelajar tahun enam di sebuah sekolah rendah yang
    menyambut hari guru. Masing - masing berebut - rebut nak memberi hadiah
    kepada cikgu kesayangan mereka, cikgu lina.

    Apabila
    loceng tamat kelas dibunyikan, beraturlah murid tahum Enam Gigih untuk
    memberi hadiah kepada guru kesayangan mereka itu. Dari kad berukuran
    biasa hinggalah kepada kad yang sebesar gajah.

    Tibalah giliran
    Leha, ketua kelas, dengan kotak yang bersaiz besar dan cantik, lain
    dari yang lain menghulurkan hadiah tersebut kepada Cikgu Lina.

    Tapi sebelum itu, sambil tersenyum simpul si Leha meminta cikgunya meneka isi kandungan kotak itu.

    Maka
    jenuhlah Cikgu Lina meneka. Bermula dengan kek sampailah kepada lampu
    tidur, semuanya disambut dengan gelengan kepala si Leha tanda salah.

    Dengan
    tidak semena - mena, ada cecair yang meleleh dam menitis dari bucu
    kotak itu. Dengan lajunya, Cikgu Lina mencalit titisan cecair itu
    dengan jarinya lalu memasukkan kedalam mulutnya dan merasa..
    "Hmmmm.....masam. ...ha.... cikgu tau dah...kamu hadiahkan ccikgu jaruk
    mangga ye. Mana kamu tahu favourite cikgu ni? Pandainya...

    "Errrr....sebenarny a kan cikgu...saya hadiahkan cikgu ANAK KUCING," terang Leha sambil bersedia nak blah......

    haha lawak nih...


    --------------------------------------------

    http://reviewstechnology.blogspot.com/
    http://percuma-mp3-download.blogspot.com/
    http://itwarez.via.my
    http://tinyurl.com/keretapercuma

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Sat Feb 21, 2009 9:48 pm

    Ubat anti-gempa


    Di satu kaki lima yang sibuk di sebuah kota, terdengar seorang penjual ubat sedang mempromosikan ubat jualannya.

    Penjual ubat : Mari! Mari! Abang, adik, kakak, makcik, pakcik! Saya ingin memberitahu anda semua sesuatu. Sebentar lagi bandar ini akan dilanda gempa! Sekiranya anda semua mahu selamat, cubalah ubat saya ini! Nescaya anda tidak akan merasakan gempa bumi itu walau sedikit pun! Saya telah menjualnya di merata pelosok dunia dan setakat ini tiada yang merungut tentang kesahihannya! Cubalah! Bandar ini bakal dilanda gempa pada tepat jam 11.30 pagi nanti!!

    Orang ramai yang lalu lalang di situ pun terpinga-pinga mendengarnya. Oleh kerana ada yang percaya apa sahaja boleh berlaku dalam dunia hari ini, mereka pun tanpa was-was berduyun-duyun membeli ubat anti-gempa tersebut.

    Jam sudah hampir 11.30 pagi. Semakin ramai yang berkerumun untuk membeli ubat tersebut. Dalam ramai-ramai itu adalah seorang pakcik yang tergesa-gesa membelinya kerana waktu gempa sudah semakin hampir. Pakcik itu dan mereka yang lain pun terus memakan ubat tersebut untuk mengelak dari merasakan gempa bumi yang bakal berlaku.

    Jam sudah menunjukkan pukul 11.30 pagi. Satu minit berlalu...dua minit berlalu.....hingga minit yang ke sepuluh, pakcik tadi pun berteriak kepada penjual ubat itu.

    Pakcik : Eh! Dah lama dah ni! Mana gempanya? Awak tipu kami ya?

    Penjual ubat : Haa! Kan betul apa saya kata! Pakcik tak merasakan apa-apa gempa pun kerana memakan ubat saya! Itu menandakan ubat saya sangat mujarab!!


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    kae
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1436
    Location : Puchong
    Registration date : 16/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by kae on Sun Feb 22, 2009 6:16 pm

    pakcik tuh tipu orang ruponya


    --------------------------------------------

    http://reviewstechnology.blogspot.com/
    http://percuma-mp3-download.blogspot.com/
    http://itwarez.via.my
    http://tinyurl.com/keretapercuma

    Aku Tak Sengal
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 635
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Aku Tak Sengal on Sun Feb 22, 2009 6:32 pm

    haha... pandai tol penjual ubat tersebut..

    szainizam
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 398
    Age : 40
    Location : opis/umah/kedai OneDropPerfumes..mailah!
    Job/hobbies : Peguam Syarie
    Registration date : 15/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by szainizam on Mon Feb 23, 2009 1:36 pm

    Suatu hari Mr. Bean pergi ke kedai farmasi untuk membeli vitamin kepada cucunya yang berusia empat tahun.

    Ahli Farmasi : Banyak jenis pil vitamin encik. Encik nak yang mana satu. Vitamin A, B atau C?

    Mr. Bean : alaaaa...tak kisah la manapun. Cucu saya belum kenal huruf pun lagi....

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Tue Feb 24, 2009 8:15 am

    hahahha...

    Full coverage

    Handphone ataupun telefon bimbit secanggih mana pun tidak berguna sekiranya coverage tak ada kan. Di dalam lif dan basement tempat parking kereta merupakan antara kawasan 'pantang' bagi handphone (hp). Ini kerana di tempat-tempat tersebut coverage hp amat rendah sehingga 1 bar dan kadang-kadang tiada langsung!

    Bayangkan sekiranya anda berada dalam situasi yang yang cemas dan amat memerlukan pertolongan. Tetapi hp mahal anda itu tidak dapat melaksanakan tugasnya dengan cemerlang. Tentu anda mempunyai sebab munasabah untuk berasa kecewa dan menyesal bukan???

    Ini satu informasi untuk anda dan sesiapa sahaja yang menggunakan hp 1G, 2G ataupun 3G. Dengan menggunakan wang kertas RM2 sahaja anda boleh mendapatkan full bar untuk hp walaupun di mana sahaja anda berada.

    Ini kerana wang kertas RM2 mempunyai satu elemen untuk 'boost up' coverage hp anda. Mungkin anda berasa sedikit hairan. Tetapi percayalah ini merupakan satu kenyataan yang tidak boleh dinafikan!!!

    Kaedah ini sesuai untuk semua pengguna 013, 014, 016, 019, 012, 017 dan sebagainya.

    Caranya ( Perhatian sila baca dan ikuti langkah-langkah ini dengan teliti) :

    Langkah 1 : Off atau matikan hp anda.

    Langkah 2 : Lipatkan wang kertas RM2 menjadi sama saiz dengan bateri hp anda.
    Kemudian selitkan duit yang telah dilipat tadi bersama bateri hp anda.

    Langkah 3 : On atau hidupkankan semula hp. Periksa bar pada hp anda. Semasa hp anda on, pastikan kod 'ID. 10T' tertera pada skrin hp anda.

    Sekiranya kod 'ID. 10T' tertera di skrin, hp anda tidak akan mengalami masalah coverage lagi!


    *Sila ambil perhatian;

    Sekiranya kod 'ID.10T' tidak tertera pada skrin, sila periksa sebuah satelit yang besar di belakang wang kertas RM2 tersebut.

    Pastikan sama ada satelit tersebut berfungsi dengan baik atau tidak.


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    szainizam
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 398
    Age : 40
    Location : opis/umah/kedai OneDropPerfumes..mailah!
    Job/hobbies : Peguam Syarie
    Registration date : 15/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by szainizam on Tue Feb 24, 2009 12:02 pm

    hohoho...

    betul ke teri-chan...

    alamak..kene tukar hp la camni...hp aku takde g...huhuhu

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Tue Feb 24, 2009 9:21 pm

    KENAPA AKU LETIH BEKERJA.....

    Selama beberapa tahun aku telah merungut kerana kurang tidur dan terlalu banyak tekanan dalam hidup, akan tetapi sekarang kini aku tahu kenapa ianya berlaku (the real reason) :

    Aku keletihan kerana terlebih kerja... nak tau kenapa? Di bawah ini aku akan tunjukkan kenapa aku mempunyai beban kerja yang lebih dan ianya adalah benar dan bukan rekaan aku:

    Populasi penduduk Malaysia sekarang adalah 23 juta orang. 1.7 juta darinya sudah bersara. Jadi tinggal 21.3 juta orang.

    Dari baki tadi 1.3 juta pula adalah golongan kanak2 bawah 6 tahun. Jadi tinggal 20 juta orang.

    Dari 20 juta ini, 7 juta masih belajar (tadika, sekolah, kolej, Universiti dll).
    Jadi tinggal 13 juta orang yang boleh buat kerja.

    Dari 13 juta ini, 5 juta orang adalah pekerja kerajaan yang pergi kerja tapi tak buat kerja.
    Jadi tinggal 8 juta orang yang boleh buat kerja.

    Tolak 3 juta orang yang duduk dalam hutan (tentera darat) pasal diorang nie nak kerja macam mana... tinggal dalam hutan. Dah tinggal 5 juta orang yang boleh buat kerja....

    Dari jumlah itu, tolak 2.7 juta orang yang menganggur dan tak der kerja, surirumah, pekerja yang kena VSS, orang2 tua, fresh university student, kena buang kerja dll).
    Tinggallah 2.3 juta orang yang boleh buat kerja.

    Dari jumlah ini, sebanyak 1,215,512 orang dilaporkan sakit dan kini
    berada di dalam hospital di seluruh Malaysia (tak kiralah hospital swasta ke atau hospital kerajaan dan ini termasuklah hospital gila).
    Dah tinggal 1,084,488 orang yang boleh buat kerja....

    Sekarang ini mengikut bancian terkini, terdapat 1,084,486 orang di dalam penjara dan Pusat Serenti di seluruh negara. Jadi dah tinggal 2 orang yang boleh buat kerja...

    Dan 2 orang itu adalah engkau dan aku...

    Dari dua orang ini... engkau SEKARANG INI masih duduk depan komputer, main internet, main games, reading jokes, membaca email, main chat dan tak buat kerja langsung... jadi tinggallah Aku sorang yang buat kerja dalam Malaysia nie...

    Mana tak letih!!

    Jadi sedarlah skit.... dahhhh..!!! pi buat kerja!!!

    P/S : Semua statistik di atas boleh dirujuk kesahihannya di Pusat2 Bancian, Kementerian Kesihatan, Kementerian Pertahanan, Jabatan Tenaga Raya, Kementerian Pendidikan dan Jabatan Kebajikan Masyarakat.

    Takkan nak rujuk itu pun nak kena suruh aku buat jugak.


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    MalaYneuMaya
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1044
    Age : 32
    Job/hobbies : kejar biawak, kunyah milo beku
    Registration date : 18/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by MalaYneuMaya on Tue Feb 24, 2009 11:05 pm

    assalamualaikum...

    adeh pedihnya Laughing


    --------------------------------------------

    szainizam
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 398
    Age : 40
    Location : opis/umah/kedai OneDropPerfumes..mailah!
    Job/hobbies : Peguam Syarie
    Registration date : 15/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by szainizam on Wed Feb 25, 2009 12:32 am

    hohoho....

    ko memang la TERI-CHAN...

    aku BARU je on9 nih..huhu

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Wed Feb 25, 2009 8:15 am

    Alkisah.... Kisah Seram 18 SG



    Ajis memang kaki pancing, mana saja lubuk & sungai semua dia pergi, kalau ada yg cakap kat sungai tu ada ikan, ajis mesti pi try mancing kat situ. Satu hari masa minum kat kedai kopi Pak Ngah Jiman, Ajis terdengar rakan2 sekampungnya bercerita tentang satu lubuk baru yg banyak ikan ditemui kat sungai di kampung seberang, kampung tu agak jauh & pedalaman sungai tu lebih kurang 5 km dr kampung tu, dekat tepi pinggir hutan


    Tengahari tu, Ajis dah bersiap nak pegi memancing kat lubuk yg diceritakan, siap pakai helmet, Ajis masukkan bekalan minum petang dan pancingnya dlm raga motor. Sepanjang perjalanan Ajis bernyanyi riang, jauh jugak nak kekampung seberang tu, dah hampir masuk waktu Asar baru Ajis sampai, teringat pulak dia tak sempat solat Zohor tadi & dia terpikir, karang kalau terus pi sungai tu, tak sempat plak solat Asar.


    tak lama kemudian Ajis nampak sebuah surau yg agak uzur kat tepi jalan sunyi kampung tu. bergegas dia berhenti, ditengoknya keliling tak ada orang, sunyi saja surau tu. Ajis segera mengambil wuduk dgn tergesa2 sbb waktu Zohor dah hampir nak habis.

    Masa Ajis di rakaat yg kedua, Ajis tiba-tiba terdengar bunyi suara orang ketawa. Bulu romanya tiba2 meremang, "Hish, sapa pulak yg gelak2 tu?" bisik hati Ajis, setiap kali Ajis sujud, Ajis terasa kepala & tengkuknya berat dr biasa, Ajis tak sedap hati, ni surau tinggal ker, sbb dah uzur sangat dan alahai, sapa pulak duduk kat tengkuk dia ni. Sedaya-upaya Ajis tenangkan hati, selesaikan solat dgn segera, dia nak tinggalkan cepat surau tu. Bulu romanya semakin meremang-remang sbb suara org ketawa semakin ramai, ada yg sampai terbatuk-batuk.


    Syukur, Ajis dah berada di tahiyat terakhir, selesai memberi salam ke kanan dan ke kiri, Ajis meraup mukanya dgn tangan dr atas ubun2 kepala sampai ke dagu, then tiba-tiba Ajis tersedar.











    .







    ….









    ….

    ….

    …….

    hehehe...rupa-rupanya dia terlupa nak tanggalkan helmet masa nak sembahyang tadi, sbb terlampau nak cepat, bila dia toleh belakang, patutlah dengar orang ketawa, rupa-rupanya tok imam, bilal dan orang2 kampung yg dtg nak sembahyang Asar duk gelakkan dia sebab Ajis sembahyang pakai helmet, patut ler kepala dia rasa berat semacam.

    Terus Ajis blah macam tu ajer, tak jadi pi memancing, dia pusing balik, sembahyang Asar kat rumah sendiri sajalah jawabnya..


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    muraicherang
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 160
    Location : klate
    Job/hobbies : pikat burung tino
    Registration date : 21/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by muraicherang on Wed Feb 25, 2009 8:02 pm

    Musang berapi baca doa tk?

    gila_fon
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 17
    Registration date : 21/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by gila_fon on Sat Feb 28, 2009 9:25 am

    hahaha....lawak....pecah usus den....kikihkih

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Sat Feb 28, 2009 8:27 pm

    KEJADIAN DI HIGHWAY UTARA SELATAN (HENTIAN REHAT & RAWAT)


    Seorang salesman berhenti rehat semasa waktu Maghrib.
    Dia berjalan ke tandas,tetapi merasakan ada sesuatu mengekori beliau.
    Dia terus menoleh tapi tiada apa dibelakangnya.
    Dia meneruskan perjalanan ke tandas,

    sesampai dipintu dia merasakan nya lagi.
    Ketika itu angin bertiup kuat dan bau busuk menusuk ke hidung.

    Dia menoleh kebelakang, terus terkaku kerana dibelakang beliau ada lembaga
    dari pusat ke bawah berupa manusia dan dari
    pusat keatas pula berupa kambing jantan warna hitam.

    Darah mencucur dari lehernya, mulut terbuka juga mengeluarkan darah bercampur nanah.

    Lembaga itu terus merapatinya dgn gigi terseringai membuka mulut dan terus berkata....



    Dimana dia, anak kambing saya ....?

    anak kambing saya, tengah membaca thread Sembang..(ulang)

    Korus:

    Chan Mali Chan..
    oh ohhhh...(backing)

    Chan mali Chan ...
    oh ohhhhh ..(backing)

    Chan mali Chan ...
    ketipang payong


    Ulang Semua Rangkap (Hehehe)


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    hipstudenz
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 59
    Age : 59
    Location : rumah orang2 tua.
    Job/hobbies : tenung bulan.
    Registration date : 01/03/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by hipstudenz on Sun Mar 01, 2009 12:37 am

    asal macam hampeh je lawak rm2 tu
    terkene aku
    hahaha

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Sun Mar 01, 2009 8:13 am

    Dua Bangla yang Sengal


    Cerite brmula di satu station minyak. Di station minyak nie ada 2 org pekerja bangla yg tau cakap melayu skit, omputih skit & bahasa bangla ygsememangnye dia pro. Sorg tu namanye Majid & seorg lg namanye Iqbal.

    Pd satu arie berhenti sebuah kete mewah, mercedes utk mengisi minyak.Pemandu kete tu seorg Pak Arab. Kebetulan pula minyak di pam minyak tu dah abis, nie yg membuatkan Iqbal poning kepalo nak bgtau pd Pak Arab tu yg minyak dah abih. Pak Arab tu lak tak tau sepatah haram bahasa melayu, cuma tau omputih skit & bahasa arabnye ler..

    Iqbal bgtau PakArab tu sambil menyebut "fuel" & dsusuli gerakan memusingkan tangan menandakan minyak abih, tapi Pak Arab tu ternganga tak paham.

    Iqbal coba lg sekali dgn menyebut "fuel" & disusuli gerakan memusingkan kepala, tapi Pak Arab tu ternganga luas tak paham!!..Iqbal tak tau nak wat camner..dia pon gi kat Majid utk menerangkan situasisebenar.

    Mereka bercakap dlm bahasa bangla, & bunyiknye cam nie..

    Iqbal: Majid, tolong aku majid, Pak Arab tu tak tau minyak dah abih..

    Majid: ala...ko cakap je la..minyak dah abih..

    Iqbal: dah cakap dah, tapi dier tak paham...aku lak, tak tau cakapomputih.. Yes , No, Alrite & I lap U tau ler..

    Majid: Aku pun tak tau gak cakap omputih..

    Iqbal: ala..ko tolong ler aku..

    Majid: ok...aku tau sikit-sikit cakap arab..

    Lalu pergi la..si Majid kat Pak Arab tu & dgn selamba dek..nye berkata;"

    Fuel!, Sodoqallah'hul.-.azim",

    baruler..Pak Arab tu paham & teros blahhh....


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Sun Mar 01, 2009 8:17 am

    Testing Mic

    sambil tunggu masuk waktu asar bilal tertidur kat tiang dalam masjid. tiba2 ada orang cuit bahu nak tanya 'Bang, oh bang' Bilal terjaga, terus bangun dan pergi kat mikrofon lalu azan 'Allahu Akbar Allahu Akbar' Orang yang nak tanya tadi terus bagi tau kat bilal, 'bang, asar belum masuk lagi' Apa lagi, bilal dengan selamba terus je cakap,'ujian suara, satu dua tiga, ujian suara satu dua tiga'... ..


    Last edited by teri-chan on Sun Mar 01, 2009 7:20 pm; edited 1 time in total (Reason for editing : sopan skit....)


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    MalaYneuMaya
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1044
    Age : 32
    Job/hobbies : kejar biawak, kunyah milo beku
    Registration date : 18/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by MalaYneuMaya on Sun Mar 01, 2009 11:17 am

    assalamualaikum...

    alahai byk lucah le..


    Fuel!, Sodoqallah'hul.-.azim",


    ini mmg lawak sungguh... lol!


    --------------------------------------------

    Sponsored content

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Sponsored content Today at 2:04 pm


      Current date/time is Sun Dec 11, 2016 2:04 pm