Forum Sementara Putera.com

Bersama kita perkemaskan forum ini sementara forum asal dalam pemulihan.

Forum putera dah kembali. Masalah sudah berjaya diselesaikan. Sila lawati http://forum.putera.com/tanya


    Koleksi Lawak

    Share

    Aku Tak Sengal
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 635
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Aku Tak Sengal on Wed Jan 06, 2010 1:45 pm

    assalamualaikum wbt,

    ak pun penah bace lawak kancil cucuk angin tu kat Tanya Putera dulu..
    siap ade lagi gamba kancil tu cucuk evo.. Laughing


    Tatacara Jawab Telefon Paling Kerek

    1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
    . Jawapan: maap.sini bukan balai polis.
    .
    . 2. Soalan: haloo, siapa disana?
    . Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..
    .
    . 3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
    . Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.
    .
    . 4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
    . Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.
    .
    . 5. Soalan: haloo, mak ade rumah?
    . Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.
    .
    . 7. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
    . Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... time kacih.
    .
    . 8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
    . Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap
    .
    . 9. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
    . Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.
    .
    . 10. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
    . Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.
    .
    . 11. Soalan: assalammualaikum...
    . Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib
    . jawab)


    Rumah

    Seorang lelaki baru sahaja bertengkar dengan isterinya. Habis bertengkar, secara tiba-tiba sahaja isterinya terus mengemas barang-barangnya ke dalam beg.

    " Kenapa ? " lelaki itu bertanya.

    Isterinya terhenti sebentar. Dia merenung lelaki itu lalu berkata,

    " Kita sudah berkahwin lebih lima belas tahun. Dalam masa itu, rumah ini tak pernah aman. Asyik bertengkar saja.
    Saya sudah tak tahan. Saya nak tinggalkan rumah ini ! "

    Lelaki itu berfikir sebentar. Dia kemudian berlari ke dalam biliknya dan membawa keluar sebuah beg pakaian.

    " Betul juga kata awak. Aku juga dah tak tahan dengan rumah ini. Aku nak ikut awak keluar dari rumah ini ! "

    MalaYneuMaya
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1044
    Age : 31
    Job/hobbies : kejar biawak, kunyah milo beku
    Registration date : 18/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by MalaYneuMaya on Wed Jan 06, 2010 9:54 pm

    assalamualaikum...

    Aku Tak Sengal wrote:
    . 10. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
    . Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.

    FTW!! Laughing


    --------------------------------------------

    Aku Tak Sengal
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 635
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Aku Tak Sengal on Wed Jan 27, 2010 12:29 am

    Assalamualaikum wbt,

    seperti biase, copy n paste Cool



    Kekasih Yang Berubah Hati


    Azura dan Zack bersahabat sejak dari kecil.. Azura dan Zack saling cinta mencintai..

    Setelah Besar... Zack melanjutkan pelajaran ke US dan Azura hanyalah seorang penganggur.. Tetapi mereka terus berhubung surat dan telefon..hinggalah 2 tahun kemudian... Zack tidak lagi menghantar sebarangberita...

    Azura bersedih dan selalu berdoa agar hati Zack tidak berubah...

    Setelah lebih 5 tahun... barulah Zack mengirimkankan satu surat dan minta agar Azura menjemputnya di Lapangan Terbang...

    Azura sangat gembira dan merasakan Zack masih menyintainya...

    Semasa menunggu Zack di lapangan terbang... Tiba-tiba bahu Azura di tepuk seseorang. Dan ternyata orang itu adalah seorang gadis yang putih, tinggi, seksi dan berbaju biru ketat.

    "Kamu Azura kan?" tanya gadis Cun itu... lantas menyambung...
    "Kenalkan aku Zakiah... .! Aku ingin memberitahu bahawa engkau tidak akan bertemu lagi dengan Zack. Lupakanlah dia... .." tegas gadis tersebut

    Azura pucat dan hendak menangis...
    "Pompuan tak guna.. dah kau rampas Zack dari aku.. kau sakitkan hati ku lagi... " marah Azura..

    Tiba-tiba gadis itu tersenyum dan menepuk bahu Azura dan berkata... .

    "Bawa bertenang... ini akulah ... .Zack!!! nama baruku Zakiah.
    Auwwww... ."

    Eman Leto
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 576
    Location : Katil ikea
    Job/hobbies : Stalker
    Registration date : 14/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Eman Leto on Fri Feb 05, 2010 8:33 pm

    tak tau whether bukan fan bola boleh faham ke tak joke ni..

    Spoiler:
    * A Chelsea player is stopped for speeding at 130mph in a 30mph zone. When the police ask him to explain, he says: "I've just heard John Terry is parked outside my house."

    * After Wayne Bridge refused to play for England while John Terry remains captain, fans are now urging JT to try it on with Emile Heskey's wife.

    * Chant heard at Burnley v Wigan: "Same old Terry, always cheating."

    * John Terry has been lined up to star in a new ITV drama. It's called Other Footballers' Wives.

    * John Terry has announced he's lost his England captain's armband. Fabio Capello told him to ask Wayne Bridge to check under the bed.

    * What do Wayne Bridge and the Titanic have in common? They both should've stayed at Southampton.

    * John Terry is to release a charity single - it's a version of The Cars' My Best Friend's Girl.

    * His follow-up will be Under The Bridge.

    * What has Vanessa Perroncel got in common with a Champions League final goalpost? They've both been banged by John Terry...

    * Chant heard at Hull v Chelsea: "Chelsea, Wherever you may be, Don't leave your wife with John Terry. Cos he likes a shag, he likes a bit of fluff, And he'll get your missus up the duff".

    * We all knew John Terry liked scoring at The Bridge, but this is ridiculous.

    * Poor Wayne Bridge - he's not even first choice with his his wife.

    * Wayne Bridge bought Vanessa Perroncel a chocolate willy... but she says she prefers Terry's.

    * John Terry has explained he didn't mean to have sex with Vanessa Perroncel - he just slipped while he was showing her how to take a penalty.
    yg aku bold tu fevrets aku.. Laughing

    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Miss U.A on Tue Feb 09, 2010 7:32 pm

    Aku Tak Sengal wrote:assalamualaikum wbt,

    ak pun penah bace lawak kancil cucuk angin tu kat Tanya Putera dulu..
    siap ade lagi gamba kancil tu cucuk evo.. Laughing


    Tatacara Jawab Telefon Paling Kerek

    1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
    . Jawapan: maap.sini bukan balai polis.
    .
    . 2. Soalan: haloo, siapa disana?
    . Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..
    .
    . 3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
    . Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.
    .
    . 4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
    . Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.
    .
    . 5. Soalan: haloo, mak ade rumah?
    . Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.
    .
    . 7. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
    . Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... time kacih.
    .
    . 8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
    . Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap
    .
    . 9. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
    . Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.
    .
    . 10. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
    . Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.
    .
    . 11. Soalan: assalammualaikum...
    . Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib
    . jawab)



    hahahahaa...ni betul2 wat aku terhibur! baca smbil gelak2!...hahhahaa adoi...awet muda betol aku join forum nih...

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Wed Feb 10, 2010 7:50 am

    pada suatu hari, seorang anak bertanya kepada ayahnya

    "Ayah, dari mana manusia datang?" dan ayahnya menjawab " Tuhan mencipta Adam dan Hawa (Eve) sebagai manusia pertama, kemudia mereka berkahwin dan anak-anak2nya melahirkan byk lg anak maka tercipta la manusia."

    si anak tidak berpuas hati lalu bertanya kepada ibunya

    "ibu, dari mana manusia datang?" lalu ibunya menjawab "Manusia terjadi dari revolusi kaum Monyet pada beribu tahun dahulu dan telah berubah menjadi manusia"

    si anak terasa pelik kerana jawapan yg berbeza dari ibu dan ayahnya. Lalu dia bertanya lagi kepada ayahnya.

    "ayah, yang mana satu yg benar, tuhan mencipta manusia atau revolusi dr monyet?"

    Ayahnya yg sedang membaca akhbar, meletakkan surat khabarnya, lalu memeluk anaknya dan berkata,

    "Sayang, ayah menceritakan tentang keluarga belah ayah, dan ibu menceritakan keluarga belah ibu"


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    mjmax15
    Ahli
    Ahli

    Gender : Male Number of posts : 522
    Location : Heritage Waterfront City
    Job/hobbies : D-Sign-Ner / PC Gaming
    Registration date : 14/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by mjmax15 on Wed Feb 10, 2010 12:30 pm

    sebenarnya bahasa melayu ni susah.
    sapa kata mudah?

    cuba isi tempat kosong dengan YA atau TAK.

    "_________, saya yang busuk"

    haha...x dapat jawab masuk tadika semula..hahaha..

    Sponsored content

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Sponsored content Today at 5:37 pm


      Current date/time is Sat Dec 03, 2016 5:37 pm