Forum Sementara Putera.com

Bersama kita perkemaskan forum ini sementara forum asal dalam pemulihan.

Forum putera dah kembali. Masalah sudah berjaya diselesaikan. Sila lawati http://forum.putera.com/tanya


    Koleksi Lawak

    Share

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Wed Aug 19, 2009 9:13 am

    hahaha bab tu pun leh jd lawak hehehe..


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Thu Aug 20, 2009 9:26 am

    Suatu hari seorang penyelam sedang melihat terumbu karang di dalam laut.

    Pada kedalaman 8 meter, tiba -tiba dia melihat seseorang berada disampingnya. Dia sangat terkejut kerana orang tersebut tidak memakai peralatan menyelam.

    Penyelam itu turun lagi sampailah ke kedalaman 15 meter. Sekali lagi dia terkejut melihat orang yang disebelahnya tadi masih mengikutinya. Penyelam itu turun lagi, sampai ke kedalaman 25 meter...orang yang tadi turut mengikutinya.

    Penyelam makin hairan, dan dia mendekati orang tersebut sambil memberikan white board dengan pensilnya dengan tulisan: "Hebatnya kamu...bagaimana caranya sampai ke kedalaman ini tanpa memakai alat menyelam?"

    Orang itu mengambil white boardnya dan menulis: "Aku lemaslah...bodoh!"


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Thu Aug 20, 2009 9:28 am

    Alkisah dalam satu negeri tu adalah seorang raja yang sangat ego lagi berlagak. Dah lah tak hensem, sombonglah pulak tu. Baginda mempunyai seekor kuda yang sangat patuh kepadanya. Kepandaian kuda ini telah tersebar meluas ke seluruh negara. Kuda ni memang pandai giler..... suruh buat apa pun mesti dilakukan, kalau raja suruh panjat pokok dia panjat, suruh nyayi lagu Hattan dia nyanyi ...itu pasallah raja ni sayang sangat kat kudenya. Tapi kude ni hanya dengar arahan raja ni sorang je. Kerana berasa sangat ego, raja ini telah mengadakan satu pertandingan jika ada diantara rakyatnya yang dapat mengarahkan kuda tu duduk, dapatlah hadiah lima ratus dinar seperti yang dijanjikan kepada rakyatnya. Apabila hari pertandingan bermula, keluarlah seluruh rakyatnya untuk menyaksikan siapa yang boleh membuatkan kude tu duduk.

    Hari dah hampir senja tapi masih tiada yang dapat berbuat demikian...makin egolah raja sorang ni. Tiba-tiba muncul seorang budak lalu pergi ke arah kuda tu dan tanpa disangka-sangka kude tu terus tunduk. Maka terkejutlah raja tadi lalu dipanggilnya budak tersebut seraya bertanya,

    "Apa yang engkau buat sampai kude beta tu duduk wahai budak?"

    Maka dengan selambanya budak tu berkata,
    "Tadi patik jentik telur kude tu sampai dia terduduk.(Senak la agaknya kot...) Lalu blah sambil mengira-ngira wang yg dimenanginya. Raja yang tak puas hati ni adakan satu lagi pertandingan. Bukannye apa... nak cover malu.

    "Kali ni beta pasti yang sapa-sapa pun takkan boleh menyuruh kuda beta menggelengkan kepalanya" katanya dalam hati sambil ketawa.

    Maka sampailah hari pertandingan tu...ramailah rakyat keluar nak melihat sapa yang boleh buat kude raja ni geleng kepala. Seperti hari yg sebelumnya, dari pagi sampai la ke petang masih belum ada siapa yang dapat membuatkan kuda raja tersebut menggelengkan kepalanya... raja menyengih panjang sebab senja dah hampir tiba. Tiba-tiba datang lagi budak kecik tu dan bagitahu raja yang dia nak cuba lagi. Dengan selambanya raja berkata,

    "Cubalah kalau boleh".
    Budak kecik ni pun pegi kat kude tu lalu berbisik kat telinganya. Dengan tak semena-mena kude tu terus menggelengkan kepalanya, maka bersoraklah orang ramai dengan kejayaan budak kecik tu lagi.
    Raja berasa pelik lalu bertanya!

    "Beta nak tau, apa yang kamu bisikkan tadi sampai kude beta pun gelengkan kepalanya?"
    Dengan selambanya budak tu jawab,

    "Nak kena jentik lagi...??"


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    Aku Tak Sengal
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 635
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Aku Tak Sengal on Thu Aug 20, 2009 5:09 pm

    Jalan Bukit Bintang

    Seorang polis duduk di simpang jalan menangkap pemandu yang memecut melebihi had laju, seorang pegawai trafik ternampak sebuah kereta yang dipandu tersangat perlahan dianggarkan hanya dipandu 22 batu sejam sahaja.
    Maka Polis trafik pun berfikir ” Tak boleh jadik niee..lambat dari kura-kura..sangat bahaya bagi pemandu yang lain”

    Polis trafik pun menahan dan memeriksa kereta itu dan didapati terdapat 5 orang wanita – dua wanita di depan dan tiga duduk di belakang – mata kesemuanya terbeliak dan mengigil ketakutan yang amat sangat dengan muka pucat macam mayat.

    Pemandu wanita sangat hairan dan bertanya ” Apa kesalahan saya tuan? saya tidak melebihi had laju.. kenapa ditahan?”

    “Makcik” polis trafik menjelaskan ” makcik bukan melebihi had laju, tapi memandu lambat daripada had laju jugak boleh menyebabkan kemalangan kepada kereta yang lain”

    “lambat dari had laju ?” wanita itu merasa hairan.

    “Tuan, saya mengikut dengan tepat kelajuan yang tercatat di papan tanda ..[JALAN AMPANG 22]!” bantah wanita itu dengan marah.

    Polis trafik itu tersenyum sindir dan menjelaskan maksud [JALAN AMPANG 22] adalah tanda nama jalan dan bukanya had laju. Dengan perasaan malu, wanita itu mengucapkan timah kasih atas penjelasan itu.

    ” Tapi sebelum makcik meneruskan perjalanan, saya ada satu pertanyaan… adakah kesemua penumpang di kereta makcik semuanya sihat? nampaknya makcik-makcik yang lain macam mengigil ketakutan dan muka pucat” polis trafik itu bertanya kehairanan

    “Oh… jangan bimbang ,mereka semua akan bertenang semula selepas beberapa minit lagi. Kerana kami baru saja menuruni [Jalan Bukit Bintang 309].”

    miss_roxy
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 158
    Age : 28
    Location : KL
    Registration date : 07/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by miss_roxy on Thu Aug 20, 2009 5:28 pm

    Aku Tak Sengal wrote:Jalan Bukit Bintang

    Seorang polis duduk di simpang jalan menangkap pemandu yang memecut melebihi had laju, seorang pegawai trafik ternampak sebuah kereta yang dipandu tersangat perlahan dianggarkan hanya dipandu 22 batu sejam sahaja.
    Maka Polis trafik pun berfikir ” Tak boleh jadik niee..lambat dari kura-kura..sangat bahaya bagi pemandu yang lain”

    Polis trafik pun menahan dan memeriksa kereta itu dan didapati terdapat 5 orang wanita – dua wanita di depan dan tiga duduk di belakang – mata kesemuanya terbeliak dan mengigil ketakutan yang amat sangat dengan muka pucat macam mayat.

    Pemandu wanita sangat hairan dan bertanya ” Apa kesalahan saya tuan? saya tidak melebihi had laju.. kenapa ditahan?”

    “Makcik” polis trafik menjelaskan ” makcik bukan melebihi had laju, tapi memandu lambat daripada had laju jugak boleh menyebabkan kemalangan kepada kereta yang lain”

    “lambat dari had laju ?” wanita itu merasa hairan.

    “Tuan, saya mengikut dengan tepat kelajuan yang tercatat di papan tanda ..[JALAN AMPANG 22]!” bantah wanita itu dengan marah.

    Polis trafik itu tersenyum sindir dan menjelaskan maksud [JALAN AMPANG 22] adalah tanda nama jalan dan bukanya had laju. Dengan perasaan malu, wanita itu mengucapkan timah kasih atas penjelasan itu.

    ” Tapi sebelum makcik meneruskan perjalanan, saya ada satu pertanyaan… adakah kesemua penumpang di kereta makcik semuanya sihat? nampaknya makcik-makcik yang lain macam mengigil ketakutan dan muka pucat” polis trafik itu bertanya kehairanan

    “Oh… jangan bimbang ,mereka semua akan bertenang semula selepas beberapa minit lagi. Kerana kami baru saja menuruni [Jalan Bukit Bintang 309].”

    kahkahkah..
    sumpah lawak..!!

    akuccputsedut
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 1268
    Age : 32
    Location : Bayan Baru Penang
    Job/hobbies : Programmer Analyst (oracle form,report,database,,jsp)
    Registration date : 10/06/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by akuccputsedut on Thu Aug 20, 2009 5:34 pm

    Beruang, Singa dan Babi

    Spoiler:

    Beruang, Singa dan Babi bertemu di hutan...

    Beruang kata: "sekali ja aku mengaum, seluruh hutan menggigil."

    Singa kata: "eleh, sekali ja aku mengaum semua belantara ketakutan."

    Babi kata: " Wa La Weh.... sekali ja aku selsema, satu dunia panik.!"


    --------------------------------------------
    blog aku : http://qhaseeh.blogspot.com
    Nak Beli Perfumes : http://myperfumes.via.my
    Nak senang topup : http://businesprepaid.via.my
    Nak makan sambil jana duit : http://islandredcafe.via.my

    Download E-Book Percuma : http://rajakamil.via.my

    Download 20 E-Book Percuma : http://20produkPercuma.via.my

    Aku Tak Sengal
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 635
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Aku Tak Sengal on Fri Aug 21, 2009 8:07 pm

    Anak Dan Bapa

    Dodo pulang dari sekolah bercerita pada bapanya yang tidak pernah
    bersekolah.
    “Bapak..tadi saya dimarahi cikgu!”
    “Kamu buat silap apa, Dodo?”
    “Tadi saya tak dapat menjawab pertanyaan cikgu.”
    “Apa yang ditanya cikgu?”
    “Cikgu tanya..dimana letaknya Washington..”
    “Bodohnya kamu! Lain kali kalau kamu sudah meletakkan sesuatu benda,
    jangan lupa kat mana tempatnya!”

    miss_roxy
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 158
    Age : 28
    Location : KL
    Registration date : 07/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by miss_roxy on Thu Aug 27, 2009 12:25 pm

    Seorang Tok Batin di Bukit Ibam telah membeli sebuah motosikal terpakai. Seperti biasa motorsikal tersebut tidak mempunyai mud-guard, side-mirror malah plate nombor.

    Suatu hari Tok Batin ingin pergi ke Pekan. Dengan semangat yang berkobar-kobar Tok Batin mengunggang motor kapcainya melalui denai yang berbengkang- bengkok. Tiba dipertengahan jalan ia telah ditahan oleh seorang anak buahnya.

    'Tok, tumpang ke Pekan'

    ' Boleh, naik di belakang' jawab Tok Batin sambil menunjuk ke belakang.

    Sampai di suatu tempat , ada seorang anak buahnya lagi menahan Tok batin.

    'Tok, boleh tumpang, kite nak ke Pekan ni'

    'Apa salahnye, naiklah di belakang'

    Motor pun sampailah ke jalan besar. Ada kira-kira lima kilometer lagi baru sampai ke Pekan. Tok Batin pun memecut motorsikalnya dengan membawa dua orang anakbuahnya di belakang. Hembusan angin yang meniup tiga biji kepala tanpa topi keledar itu membuat perjalanan mereka sangat mengasyikkan.

    Tiba di kilometer dua, sekatan jalanraya sedang diadakan. Seorang polis trafik menghulur tangan menahan mereka. Tok Batin dengan muka selamba memecut motornya dengan bertambah laju melepasi sekatan tersebut.

    Melihat beberapa kesalahan yang dilakukan oleh Tok Batin,polis trafik terus mengejar beliau. Ia dapat memintas Tok Batin. Tok Batin dengan serta merta memberek motorsikalnya.

    'Oi ape ni, nak bunuh kite ke. Berhenti depan kite macam ni. Tenguk belakang kite ade due orang anak buah kite. Kamu takpe le pakai topi keras, yang kite ni kepale togel, kalau jatuh tak ke kite mati.' Marah Tok Batin.

    'Pak Cik, kenapa bila saya tahan Pak Cik tak berhenti tadi'

    'Oi, tak ade otak ke, belakang motor kite dah penuh due, tak boleh tumpang lagi lerr... '

    Aku Tak Sengal
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 635
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Aku Tak Sengal on Thu Aug 27, 2009 7:25 pm

    Harijadi ke 17


    Seorang anak bertanya pada ibunya.

    Anak : Mama, bila harijadi saya ke-17 nanti, boleh buat pesta dirumah?

    Mama : Boleh...boleh..Nanti mama akan aturkan.

    Anak : Ma, ..boleh saya mengajak kawan-kawan saya sekali?

    Mama : Boleh, ..nanti mama uruskan jemputannya.

    Anak : Ma.., boleh saya pakai baju baru berwarna pink tak?

    Mama : Boleh...boleh, nanti mama belikan.

    Maka tibalah harijadinya yang ke-17 itu, berpestalah dirumahnya, kawan-kawannya sudah datang, anak itu memakai baju barunya dan kembali bertanya pada mamanya.

    Anak : Ma..boleh saya pakai lipstick tak?

    Mama : Tak boleh!

    Anak : Alah.....mama, pada harijadi ke-17 ini kan terjadi cuma sekali dalam hidup, takkan pakai lipstick pun tak boleh...

    Mama : Tidak boleh.! Kamu boleh adakan pesta, kamu boleh menjemput rakan-rakan kamu, kamu boleh pakai baju pink baru itu, tapi kamu tidak boleh pakai lipstick

    Anak : Alaaaa ....boleh la mama........., please.....

    Mama : Azwan!!!!! kali ini mama tidak mahu berkompromi... TIDAK BOLEH, kamukan Lelaki!

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Sat Aug 29, 2009 10:15 am

    1. England has madcow,
    Hong Kong has Macau,
    Russia has Moscow,
    S'pore has 2 famous cows- 'Cow-peh and cow-bo'

    2. When ur life is in darkness... ...
    Pray 2 God and ask Him 2 free u from darkness... .. and
    If u r still in darkness..Pls pay ur TNB bill.

    3. When a man opens the door of his car for his wife,
    You can be sure of one thing;
    Either the car is new or the wife.

    4. An angry china man entered a shop and shouted :
    Where's my free gift with this cooking oil?
    Shopkeeper : What free gift??
    China man : Oi, here got put "Cholesterol FREE!"

    5. If u need ADVICE, SMS ME,
    If u need DARLING, CALL ME,
    If u need HELP, E-MAIL ME,
    IF U NEED MONEY, Nombor yang anda dail, tiada dalam perkhidmatan kami, TerimaKasih.


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Sat Aug 29, 2009 10:21 am

    Alkisah, ada seorang Raja dari sebuah negeri yang takutkan bini. Baginda mencari jalan bagaimana untuk mendapatkan petua supaya tidak takutkan bini. Akhirnya pada suatu hari Baginda mendapat ilham.

    Baginda memanggil seluruh rakyat jelata hadir ke istana dan dipecahkan kepada 3 kumpulan. Kumpulan wanita bersama Permaisuri, kumpulan kanak-kanak bersama anaknya dan kumpulan lelaki bersama Baginda. Lalu apabila semua beredar, beliau pun berkata kepada kaum lelaki yang ada di depannya..

    Raja: Siapa yang takut bini, sila ke kanan beta...!
    (Semua lelaki yang ada bergerak ke bahagian kanan kecuali seorang).
    Wah! ada seorang yang tak takut bini.....fikir Raja.
    Beta mesti belajar darinya...
    Raja: Kamu datang kepada beta....(sambil menunjuk kepada lelaki itu).
    Lelaki: Tuanku nak jumpa saya...datang la pada saya...!
    Raja berfikir "ini la jenis lelaki yang hebat, memang lelaki sepatutnya begini, tegas.....!!!
    Lalu Raja mendekati lelaki itu dan bertanya " Apa rahsia kamu tak takut bini"...
    Lelaki itu berkata " Eh Tuanku..jangan salah sangka...sayalah orang yang paling takut bini"...
    Raja: Habis, kenapa kamu tidak bergerak ke sebelah kanan seperti yang beta arahkan...

    Lelaki: Bini saya pesan tadi " BERDIRI KAT SINI DAN JANGAN PERGI MANA2"....


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Miss U.A on Sun Aug 30, 2009 2:56 pm

    Lawak-lawak pendek 1

    Cerita 1
    Asari melihat rakannya, Ajoi.. sedang membuat kopi...kemudian memasukkan sebutir ubat panadol ke dalamnya. Dengan kehairanan Asari bertanya kepada Ajoi...
    Asari: "Kenapa kau masukkan panadol dalam kopi tu?"
    Ajoi: "Kopi ni panas.. bagi panadol.. kurang sikit panas dia.."

    Cerita 2
    Seorang pemburu bertembung dengan seekor singa. Terrperanjat, dia tak sempat mengangkat senapangnya.Tiada pilihan, pemburu itu bertadah tangan dan berdoa.Ketika pemburu itu menjeling ke arah singa, dia ternampak bahawa singa itu juga sedang berdoa. Pemburu: "Ah leganya........singa baik rupanya. Selamatlah aku."
    Singa: "Ya.......singa yang baik selalu baca doa sebelum makan."

    Cerita 3
    Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.

    Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
    Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok. Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung manakala yg ketiga disambar petir.Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
    Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya...

    Aku Tak Sengal
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 635
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Aku Tak Sengal on Tue Sep 01, 2009 4:16 pm

    ADA SISA MAKANAN, ENCIK?
    Seorang pengemis pergi ke sebuah warung dan bertanya, “Ada sisa makanan, encik?”
    Tuan warung pun menjawab, “Tidak ada.” Pengemis itu pun mengeluh, “Iya la, nasibku.” Lalu dia berlalu pergi.
    Keesokan harinya, pengemis tersebut pergi ke warung itu lagi dan bertanya soalan yang sama. Begitu juga hari-hari yang berikutnya tetapi dia tetap menerima jawapan serupa iaitu ‘tidak ada’.
    Akibat jemu dengan soalan yang seing ditanya oleh pengemis tersebut, akhirnya tuan warung berkata, “Saya sudah berkali-kali cakap, saya tidak ada sisa makanan untuk diberi kepada kamu. Semuanya habis dijual! Jika kamu bertanya lagi, saya akan paku kaki kamu ke lantai,” Keesokannya, pengemis itu datang lagi ke warung dan bertanya, “Ada paku?”
    “Tidak ada,” jawab tuan warung.
    Pengemis bertanya lagi, “Ada sisa makanan, encik?”


    serah pada yang atas
    Pada suatu hari Si Amin disuruh oleh emaknya mengambil mangga di kebun. Sedang Amin memanjat pokok mangga, tiba-tiba dia terlihat ke bawah ada sepasang remaja sedang ‘bercekerama’. Maka berdirilah bulu roma Si Amin. Dia pun bertahan di atas pohon sambil menahan lututnya yang semakin mulai gemetar.

    Tak lama kemudian didengarnya suara isak tangisan remaja perempuan itu, sambil tersendat-sendat dia bicara. “Abang macamana kalau saya hamil nanti? Abang kena bertanggung jawab.” “Sudahlah, dik, kita serahkan semua ini pada Yang Di Atas, ” jawab si lelaki..

    Si Amin terperanjat lalu dia berteriak, “Wah! wah! kamu berdua yang sedap-sedap di bawah, senang-senang nak serahkan semuanya pada aku! Aku kan cuma tengok saja, usik pun tidak!!

    MalaYneuMaya
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1044
    Age : 32
    Job/hobbies : kejar biawak, kunyah milo beku
    Registration date : 18/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by MalaYneuMaya on Tue Sep 01, 2009 10:39 pm

    assalamualaikum...



    mau tempeleng je rasa Laughing


    --------------------------------------------

    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Miss U.A on Wed Sep 02, 2009 12:11 am

    Karipap 3 seringgit

    Seorang murid di tanya oleh guru matematiknya.

    Jika sebiji karipap berharga empat puluh sen, berapakah harga untuk tiga biji karipap?. Tanya gurunya.

    RM 1 cikgu!. jawabmurid itu spontan.

    Salah tu. tegur si guru penuh kasih sayang.

    mungkin amer tak paham soalan, biar cikgu ulang semula, dengar betul-betul. Sebiji karipap berharga empat puluh sen, berapa harga tiga biji karipap?. Amer tetap memberi jawapan RM1

    Salah tu Amer,cuba kira betul-betul. Respon si guru dengan sabar

    Tapi cikgu, tiap-tiap pagi bila saya pergi membeli karipap di warung berhampiran rumah saya, makcik jual kuih tu selalu kata;
    kueh karipap sebiji empat puluh sen, tiga biji seringgit!

    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Miss U.A on Wed Sep 02, 2009 12:34 am

    Nora Danish, Rizal dan Tuan Hakim

    Seorang Suami(Rizal) dan Isterinya(Nora Danish) tengah menghadiri perbicaraan perceraian mereka. Dalam perbicaraan itu hakim akan memutuskan siapa yang mendapat hak bela anak. Sambil berteriak histeria dan melompat - lompat si isteri berkata :

    Nora Danish: “Yang Mulia, Saya yang mengandung, melahirkan bayi itu ke dunia dengan kesakitan dan kesabaran saya !! Anak itu harus menjadi hak Saya !! ”

    Hakim lalu berkata kepada pihak suami:

    Hakim: “Apa pembelaan anda terhadap tuntutan isteri Anda”

    Si Suami diam sebentar, dengan nada datar ia berkata.

    Rizal: “Yang mulia… Jika saya memasukkan wang ke mesin minuman Coca-Cola, mesinnya BERGOYANG SEBENTAR, dan minumannya keluar, menurut Tuan Hakim… Minumannya milik Saya atau Mesinnya?”

    Hakim: Adus… Pandai pulak dia menjawab ye(dalam hati)

    Nora Danish: %#$&**&^%$ Kau lelaki pembelit !!!!!!

    haz-one
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 305
    Age : 24
    Location : kole ganu
    Registration date : 05/03/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by haz-one on Wed Sep 02, 2009 9:58 am

    Ada tiga orang sahabat si A, si B dan si C, yang tinggal serumah di sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang setelah tamat bertugas mereka ini telah kembali dari bertugas untuk pulang ke rumah.
    Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di depan lif. Rupanya bekalan elektrik terputus dan lif tidak berfungsi….
    si A : Macamana ni…rumah kita lak atas sekali?
    si B : Aduhhhh…bikin bingung kepala, nak panjat tangga larat ke..?
    si C : Aku rasa baik kita panjat tangga aje…kita pun tak tahu bila agaknya elektrik ada balik
    si A : Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita, tapi kita kena bercerita yang sedih aje, sebab kalau kita buat cerita lawak…kita akan terasa sesak nafas sebab kita ketawa…biar kita serius dengar cerita.
    Mereka pun bersetuju, so mereka mulalah melangkah kaki memanjat tangga untuk ke tingkat 60.
    si A mula bercerita….
    si A : Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah hidupku…aku membesar
    tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku dalam kandungan, dari kecil aku….bla bla bla bla bla…..Punya la sedih mereka mendengar cerita si A hingga meleleh leleh…sedar tak sedar mereka dah
    sampai kat tingkat 20.
    Mereka berhenti sekejap bukannya kerana penat tapi berhenti untuk lap air mata…kemudian mereka kembali memanjat sambil si B pula bercerita….
    si B : Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5 tahun kedua ibu
    bapaku meninggal dalam kemalangan jalanraya…aku dibesarkan oleh abang sulung ku saja yang pada tu berumur 15 tahun. Abang sulung ku tak bersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik
    beradik seramai 4 orang… bla bla bla bla……
    Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih….punyalah lama cerita si B dengan tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55. Hanya 5 tingkat aje lagi… sambil melangkah memanjat tangga yang ketingkat 56, si C mula menyampuk
    si C : Alaaaaaa…korang punya cerita tak sedih lagi…cerita aku lagi
    sedihhhh punya.
    si A : kau ada sejarah hidup sedih juga ke…?
    si C : emmmm…mungkin hari ini dalam sejarah…
    si B : cerita aje le…kita dah tinggal 4 tingkat je lagi
    si C : aku sedih kerana…KUNCI RUMAH KITA AKU TERTINGGAL DALAM KERETA….
    UWAAAAAAAAAAAAAAA

    akuccputsedut
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 1268
    Age : 32
    Location : Bayan Baru Penang
    Job/hobbies : Programmer Analyst (oracle form,report,database,,jsp)
    Registration date : 10/06/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by akuccputsedut on Wed Sep 02, 2009 12:08 pm

    Suatu pagi seorang anak yang baru masuk sekolah primary bertanya kepada daddynya,

    'Daddy.daddy. ...sex tu apa, daddy..?'

    Terkulat-kulat si ayah. Terfikir dia tentang arus kemodenan zaman
    sekarang yang membuatkan manusia berfikiran terbuka, termasuklah anak-
    anak yang masih kecil. Sesuai dengan konsep pendidikan seks yang sedang
    hangat dibincangkan, mulalah si ayah mencari-cari jawapan yang sesuai
    dengan harapan anaknya takkan tertinggal dalam arus pendidikan moden.

    Maka si ayah pun memberikan jawapan secara mengkiaskan kumbang dan
    bunga,telur yang yang menetaskan berudu dan seterusnya menjadi
    katak, hujan serta benih yang mencetuskan tunas, diikuti dengan
    pembentukan bayi dalam kandungan.

    Sebelum mengakhiri jawapannya itu, si ayah menyelitkan pula kisah
    percintaan antara dia dan mamanya sejak dari zaman sekolah menengah
    lagi hinggalah kepada kelahiran seorang bayi comel iaitu si anak yang
    bertanya itu. Tiba-tiba si anak menangis teresak-esak. Si ayah kehairanan.

    'Eh kenapa ni?'

    Si ayah bertanya kehairanan. Si anak masih juga menangis.

    'Jawapan daddy tu panjang sangat, tapi tempat nak tulis jawapan ni
    pendek. Daddy ajalah yang tulis, waaaaa!!!!'

    Kata si anak lantas menyerahkan buku latihan Bahasa Inggerisnya yang
    pada muka depan tertulis.... .

    Spoiler:

    NAME : ............ ......... ......... ....
    SCHOOL : ............ ......... ......... ...
    CLASS : ............ ......... ......... ....
    SEX :........... ......... ......... .....


    --------------------------------------------
    blog aku : http://qhaseeh.blogspot.com
    Nak Beli Perfumes : http://myperfumes.via.my
    Nak senang topup : http://businesprepaid.via.my
    Nak makan sambil jana duit : http://islandredcafe.via.my

    Download E-Book Percuma : http://rajakamil.via.my

    Download 20 E-Book Percuma : http://20produkPercuma.via.my

    Aku Tak Sengal
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 635
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Aku Tak Sengal on Wed Sep 02, 2009 3:00 pm

    Pak Ali tak tamak


    Pada satu hari, Pak Ali pergi ke hutan untuk mencari kayu api. Pabila lalu kat kawasan tasik, Pak Ali tergelincir dan kapak buruknye terjatuh dalam tasik tu. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali.

    Pari Pari: Kenapa dengan kau?

    Pak Ali: Kapak aku terjatuh ke dalam tasik.

    Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak perak.

    Pari Pari: Inikah kapak kamu?

    Pak Ali: Tidak.

    Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak emas.

    Pari Pari: Inikah kapak kamu?

    Pak Ali: Tidak, kapak aku buruk sahaja.

    Pari pari pun menyelam dan kembali bersama kapak buruk.

    Pari Pari: Inikah kapak kamu?

    Pak Ali: Ya, itulah kapak buruk aku.

    Pari Pari Tasik suka sikap Pak Ali yang jujur itu lalu memberikan ketiga-tiga kapak itu kepadanya.

    Pada hari lain pulak. Pak Ali berjalan di sekitar tasik yang sama bersama isterinya. Kali ni isterinye plak yang jatuh ke dalam tasik. Pak Ali susah hati. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali..

    Pari Pari: Kenapa kau bersedih?

    Pak Ali: Isteriku jatuh ke dalam tasik.

    Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama Angelina Jolie.

    Pari Pari: Inikah isteri kau?

    Sambil menangis Pak Ali menjawab... "ya, itulah isteriku..."

    Pari Pari pun marah, "Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu masa dulu telah menjadi tamak".

    Sambil menahan pilu Pak Ali menjawab, "Aku bukan tamak, kalau aku kata 'tidak' pada Angelina Jolie... kau akan bawakan pula Pamela Lee...kalau aku katakan 'tidak' juga, barulah kau bawakan isteriku...bila aku kata 'ya', kau akan berikan mereka bertiga padaku...". Aku yang miskin ni tak mampu tanggung mereka semua".

    zirbad
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 124
    Location : Shah Alam
    Registration date : 26/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by zirbad on Tue Sep 08, 2009 9:15 am

    Pemandu Terbaik

    Rahim memandu kereta dan tiba-tiba polis menahannya. Rahim menurunkan tingkap keretanya dan bertanya kepada polis tersebut.

    Rahim:Ye encik ..ade apa masalah??

    Polis:Emm...takde ape,saya telah memerhatikan cara pemanduan encik..dan hari ini adalah hari bertuah encik kerana saya ingin memberikan encik wang tunai sebanyak RM5,000 kerana telah dianugerah pemandu terbaik..Tahniah..emm..boleh saya tahu, encik akan buat ape dengan wang ini nanti?

    Rahim berfikir sejenak lalu die pun berkata "Emm saye rasa saya nak guna duit ni untuk buat lesen keretalah"

    Mahmud yang duduk disebelahnya terkejut dengan jawapan Rahim lalu menyampuk perkataan si Rahim "Encik polis jangan dengar ape yang dia cakap..dia ni baru lepas minum, biasa bengong sikit kalau dah mabuk todi"

    Si Leman yang duduk di belakang pula menjerit dalam kekecewaan "aku dah kata...kita takkan selamat kalau guna kereta curi nih.."

    Seketika itu..kedengaran bunyi bonet belakang kereta di ketuk dan terdengar suara yang bertanya "Pak..o pak..kok udah sampe ke belom?"

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 30
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by TOYSЯUS on Tue Sep 08, 2009 9:29 am

    Haha all-in-one. Sungguh complete case.


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    zirbad
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 124
    Location : Shah Alam
    Registration date : 26/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by zirbad on Wed Sep 09, 2009 1:05 pm

    Mertua Vs Menantu

    Alkisah ada Seorang ibu dengan 3 menantu dari ketiga-tiga puterinya yang cantik-cantik, sang ibu mertua ingin tahu apakah ketiga menantunya itu sayang kepada mertuanya atau cuma putrinya saja.

    Dia lalu memutuskan menguji mereka secara bergantian. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu motor ke tengah laut. Di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu & terlempar ke dalam air laut. Sang menantu tanpa pikir panjang langsung terjun menyelamatkan ibu mertuanya.


    Besoknya ketika keluar rumah, sang menantu pertama melihat mobil Nissan Livina terparkir di depan rumah, & secarik kertas bertulisan "Dari ibu mertuamu".

    Giliran menantu ke-2 yang diajak ke tengah laut. Sekali lagi sang mertua pura-pura terjatuh & terlempar keluar perahu. Menantu kedua ini melupakan pakaian & dompetnya, langsung terjun demi menyelamatkan mertua tercinta.


    Besoknya di depan rumah menantu ke-2 terparkir Toyota Alphard, disertai kertas bertuliskan "Dari ibu mertuamu"

    Ketika giliran menantu ke-3 diajak ke tengah laut, sang mertua kembali melakukan gerakan terjun bebas. Tapi, malangnya kali ini sang menantu bercekak pinggang memandang ibu mertuanya yang tercungap-cungap di dalam air.


    Sempat-sempatnya dia berkata, "Rasakan kau!", sambil berputar membawa perahunya ke darat. Besok harinya ketika menantu ini keluar rumah, di depan rumahnya terparkir Mercedes Benz S-Class terbaru beserta kertas bertuliskan, "Dari ayah mertuamu"

    zirbad
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 124
    Location : Shah Alam
    Registration date : 26/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by zirbad on Wed Sep 09, 2009 1:13 pm

    Catatan Harian Isteri dan Suami

    Rumitnya seorang isteri, dan simplenya seorang suami...jadinya kena selalu berfikiran positif...barulah tercipta rumahku syurgaku!

    BUKU HARIAN ISTERI

    Malam Minggu - Dia berkelakuan aneh. Sebelumnya kami berjanji bertemu di Cafe. Aku shopping seharian dengan kawan-kawan, sehingga mungkin dia kesal karena aku agak lewat sampai di Cafe, tapi dia tak bercakap.

    Dia tak bercakap langsung, jadi aku ajak dia pergi ke tempat yang agak sunyi supaya kami dapat berbincang,
    dia setuju tapi tetap diam membisu. Aku tanya apa yang salah - dia jawab, "Tak ada".

    Aku tanyakan apakah kesalahan ku yang membuatnya kesal. Dia kata hal ini tak ada kaitannya dengan ku dan minta aku tak usah sibuk.

    Dalam perjalanan pulang, ku katakan aku mencintainya, dia cuma tersenyum tipis dan tetap membisu. Aku tak dapat menjelaskan perangainya petang itu. Aku tak habis-habis berfikir kenapa dia tak menjawab, "Aku cinta kamu juga".

    Sesampainya dirumah, aku merasa kehilangan dia, dan seolah-olah dia tak menghendaki ku lagi. Dia hanya duduk dan nonton depan TV; dia terlihat jauh dan menghilang.....

    Akhirnya aku putuskan untuk tidur. Lebih kurang 10 minit kemudian, dia masuk ke kamar. Aku tak tahan lagi, ku putuskan untuk menghadapinya dan menanyakan soal sebenarnya, tapi dia langsung tertidur. Aku mulai menangis sampai tertidur. Aku tak tahu apa yang harus ku lakukan. Hidupku terasa bergoncang.....



    BUKU HARIAN SUAMI


    Hari ini REAL MADRID kalah. SIALLLLL!!!

    Aku Tak Sengal
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 635
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Aku Tak Sengal on Wed Sep 09, 2009 2:01 pm

    zirbad wrote:Catatan Harian Isteri dan Suami

    Rumitnya seorang isteri, dan simplenya seorang suami...jadinya kena selalu berfikiran positif...barulah tercipta rumahku syurgaku!

    BUKU HARIAN ISTERI

    Malam Minggu - Dia berkelakuan aneh. Sebelumnya kami berjanji bertemu di Cafe. Aku shopping seharian dengan kawan-kawan, sehingga mungkin dia kesal karena aku agak lewat sampai di Cafe, tapi dia tak bercakap.

    Dia tak bercakap langsung, jadi aku ajak dia pergi ke tempat yang agak sunyi supaya kami dapat berbincang,
    dia setuju tapi tetap diam membisu. Aku tanya apa yang salah - dia jawab, "Tak ada".

    Aku tanyakan apakah kesalahan ku yang membuatnya kesal. Dia kata hal ini tak ada kaitannya dengan ku dan minta aku tak usah sibuk.

    Dalam perjalanan pulang, ku katakan aku mencintainya, dia cuma tersenyum tipis dan tetap membisu. Aku tak dapat menjelaskan perangainya petang itu. Aku tak habis-habis berfikir kenapa dia tak menjawab, "Aku cinta kamu juga".

    Sesampainya dirumah, aku merasa kehilangan dia, dan seolah-olah dia tak menghendaki ku lagi. Dia hanya duduk dan nonton depan TV; dia terlihat jauh dan menghilang.....

    Akhirnya aku putuskan untuk tidur. Lebih kurang 10 minit kemudian, dia masuk ke kamar. Aku tak tahan lagi, ku putuskan untuk menghadapinya dan menanyakan soal sebenarnya, tapi dia langsung tertidur. Aku mulai menangis sampai tertidur. Aku tak tahu apa yang harus ku lakukan. Hidupku terasa bergoncang.....



    BUKU HARIAN SUAMI


    Hari ini REAL MADRID kalah. SIALLLLL!!!
    hahahah.. tak bleh blah lawak ni..

    zirbad
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 124
    Location : Shah Alam
    Registration date : 26/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by zirbad on Wed Sep 09, 2009 4:41 pm

    Copy Paste
    Kes 1:
    Some computer terms translated to BM,

    Don’t you think that computer terminology in Bahasa Malaysia is really weird?

    Cakera Keras = Hard Disk

    Tetikus = Mouse

    Papan Kunci = Keyboard

    CD-ROM = Cakera Padat Ingatan Melalui Pembacaan (CP-IMP) – Isn’t that bit too much to ingat? Try pronouncing that without twisting your tongue or pausing to think. IMPs?

    Monitor = What’s the term for this? KETUA DARJAH?

    Modem = Could it be called “PEMPEND” <– PEModulasi, PENDemodulasi?

    Motherboard = “Papan Ibu” probably? Maybe the best motherboards can be awarded the “Papan Ibu Mithali” then?

    Sound Card = Kad Bunyi?

    Sound Blaster = Peletup Bunyi?

    Pipeline Burst Cache = Duite Garisan Paip Meletup?

    Local Bus = Bas Tempatan? Sounds good to me.

    VESA Local Bus = Bas Tempatan VESA?

    Flatbed = Katil leper? OR Katil Rumah Pangsa (Flat)?

    WWW = Sarang labah-labah Selebar Dunia (SSD)? Sounds quite convincing to me.

    Then what would you call daughterboards? Papan anak perempuan? That sounds a little kinky for me Smile ) What about SIMMs and DIMMs and such…?

    *laf* wonder what would you call ink jets then Smile Pancutan Dakwat???

    What about “Plug and Play [tm]“? Smile Hmmm..Plug and play….Cucuk dan Main??? Somehow I think not.

    Joystick = Batang Gembira or Batang Ria?? Damn obscene man!!

    Kes 2

    Terjemahan Istilah Komputer
    beginilah akibatnya orang Malaysia menterjemahkan istilah-istilah Komputer.

    Istilah
    Hardware: barang keras
    Software: barang lembut
    Joystick: batang bahagia
    Plug and Play: cucuk dan main
    Port: lubang
    Server: pelayan
    Client: pelanggan

    Contoh
    "That server gives a plug and play service to the clients using either hardware or software joystick. The joystick goes into the port of the client."

    Terjemahan
    "Pelayan itu memberi pelanggannya layanan cucuk dan main dengan mempergunakan batang bahagia jenis keras atau lembut. Batang bahagia itu dimasukkan ke dalam lubang pelanggan."

    Sponsored content

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Sponsored content Today at 4:28 am


      Current date/time is Sun Dec 11, 2016 4:28 am