Forum Sementara Putera.com

Bersama kita perkemaskan forum ini sementara forum asal dalam pemulihan.

Forum putera dah kembali. Masalah sudah berjaya diselesaikan. Sila lawati http://forum.putera.com/tanya


    Koleksi Lawak

    Share

    Mr TR
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 162
    Location : from ipoh to kl
    Job/hobbies : freelance streamyx agent
    Registration date : 05/03/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Mr TR on Thu Aug 06, 2009 10:50 pm

    Miss U.A wrote:Kisah benar... .bacelahh sampai habisss... .

    Kisah benar... .bacelahh sampai habisss... . Beberapa tahun lepas Ramli jumpa seorang janda bernama Ramlah yang mempunyai anak dara bernama Jamilah. Ramli berkahwin dengan Ramlah danJamilah adalah anak tiri Ramli. Selepas itu bapa kepada Ramli, Jamrud berkahwin dengan anak tiri Ramli, Jamilah.
    Ini membuatkan Jamilah, mak tiri kepada Ramli yang sebelum ini anak tirinya. Jadi ayah Ramli, Jamrud adalah anak tiri Ramli dan memjadikan Ramlah sebagai Mak Mertua kepada Bapak Mertuanya.
    selang beberapa bulan kemudian, Jamilah anak kepada isteri Ramli, Ramlah melahirkan anak lelaki, Jarul. Jadi Jarul dalah adik kepada Ramli. Tetapi Jarul adalah anak kepada Jamilah, anak kepada isteri Ramli, Ramlah.
    Menjadikan Jarul adalah cucu kepada isteri Ramli, Ramlah. Sekaligus menjadikan Ramli datuk kepada Jarul, adiknya. Itu tak seberapa lagi. Selepas itu, Ramli dan Ramlah mendapat anak bernama Jayzee. Sekarang Jamilah, anak tiri Ramli dan juga Mak mertua Ramli menjadi kakak dan juga nenek kepada Jayzee.
    Jadi ayah Ramli, Jamrud menjadi abang ipar kepada anak Ramli yang mana kakak ipar Jayzee adalah isteri kepada ayah Ramli,

    Jadi sekarang, Ramli adalah abang ipar kepada emak mertuanya, isteri Ramli, Ramlah adalah makcik kepada anaknya sendiri, Jamilah... Anak Ramli, Jarul adalah sepupu kepada ayah Ramli, Jamrud dan Ramli adalah datuk kepada dirinya sendiri...

    muahahahahahahahhahaha... .isk isk isk... .. nennooo nennooo..neenooo..nenoooo.. phewiiittttt tebabooooooooooo.. aku pening... .... aku sindirik naik fening menterjemahkan semua nih..bengang sehhh... !!


    confused drunken confused drunken Sleep Sleep Sleep Sleep
    hahaha "Keluarga 69"....
    keluarga tunggang terbalek....

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Fri Aug 07, 2009 12:00 am

    Mr TR wrote:
    Miss U.A wrote:Kisah benar... .bacelahh sampai habisss... .

    Kisah benar... .bacelahh sampai habisss... . Beberapa tahun lepas Ramli jumpa seorang janda bernama Ramlah yang mempunyai anak dara bernama Jamilah. Ramli berkahwin dengan Ramlah danJamilah adalah anak tiri Ramli. Selepas itu bapa kepada Ramli, Jamrud berkahwin dengan anak tiri Ramli, Jamilah.
    Ini membuatkan Jamilah, mak tiri kepada Ramli yang sebelum ini anak tirinya. Jadi ayah Ramli, Jamrud adalah anak tiri Ramli dan memjadikan Ramlah sebagai Mak Mertua kepada Bapak Mertuanya.
    selang beberapa bulan kemudian, Jamilah anak kepada isteri Ramli, Ramlah melahirkan anak lelaki, Jarul. Jadi Jarul dalah adik kepada Ramli. Tetapi Jarul adalah anak kepada Jamilah, anak kepada isteri Ramli, Ramlah.
    Menjadikan Jarul adalah cucu kepada isteri Ramli, Ramlah. Sekaligus menjadikan Ramli datuk kepada Jarul, adiknya. Itu tak seberapa lagi. Selepas itu, Ramli dan Ramlah mendapat anak bernama Jayzee. Sekarang Jamilah, anak tiri Ramli dan juga Mak mertua Ramli menjadi kakak dan juga nenek kepada Jayzee.
    Jadi ayah Ramli, Jamrud menjadi abang ipar kepada anak Ramli yang mana kakak ipar Jayzee adalah isteri kepada ayah Ramli,

    Jadi sekarang, Ramli adalah abang ipar kepada emak mertuanya, isteri Ramli, Ramlah adalah makcik kepada anaknya sendiri, Jamilah... Anak Ramli, Jarul adalah sepupu kepada ayah Ramli, Jamrud dan Ramli adalah datuk kepada dirinya sendiri...

    muahahahahahahahhahaha... .isk isk isk... .. nennooo nennooo..neenooo..nenoooo.. phewiiittttt tebabooooooooooo.. aku pening... .... aku sindirik naik fening menterjemahkan semua nih..bengang sehhh... !!


    confused drunken confused drunken Sleep Sleep Sleep Sleep
    hahaha "Keluarga 69"....
    keluarga tunggang terbalek....

    boleh ke kawin mcm tu?


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Miss U.A on Fri Aug 07, 2009 2:02 am

    Mr TR wrote:
    aku rasa cm dh baca lawak nie...
    tp versi isteri racun suami sbb suami curang...
    yg nie suami racun isteri sbb isteri curang...

    aku paste je lawak2 nih...kalo ade yg dah repeat tuh sori la yer..

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by raidizh AR on Fri Aug 07, 2009 7:10 pm

    Kenapa Mati Hari Jumaat?

    Ini kisahnya;

    Salah sebuah katil di dalam bilik ICU sebuah hospital ternama kerap mengalami kejadian pelik.

    Setiap pesakit yang ditempatkan di situ pasti akan meninggal pada setiap pagi hari Jumaat tanpa mengira umur, jantina atau tahap kesihatan mereka.

    Perkara ini sangat membingungkan para doktor. Lalu para doktor memutuskan untuk memantau katil tersebut. Kemungkinan besar makhluk halus ada mendiami tempat tersebut.

    Apabila tiba hari Jumaat yang berikutnya beberapa orang doktor bersiap sedia untuk mengenalpasti penyebab kepada kematian di katil tersebut yang mana pada ketika itu seorang pesakit lelaki muda sedang tidur.

    Beberapa doktor memegang Yassin dan Quran sebagai persiapan menghalau makhluk halus.

    Masa berputar... pukul 8:00am.. 8:30am sehingga jam 9.00 am...

    Tiba-tiba...

    Pintu bilik ICU itu terbuka. Kemudian masuklah Makcik Timah, seorang pekerja sambilan sebagai pencuci yang hanya bertugas setiap hari Jumaat.

    Makcik Timah masuk... mendekati katil keramat tersebut...dan terus mencabut....

    soket elektrik untuk alat bantuan pernafasan bantuan agar dapat menghidupkan VACUUM CLEANER nya!!!

    p/s:copy paste dr email yg kwn opis ak bg.. thanks mir


    --------------------------------------------

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Sun Aug 09, 2009 9:44 am

    eh aku dh post dh tu....


    ni kisah benar seorg sahabat:

    Seorang penyelam berasal dari negeri sembilan pulang ke kampung nya di rembau. kerana eksyen yang berlebihan dan semangat menyelam yang lebih maka segala peralatannya di bawa pulang bercuti. si ayah menceritakan kegunaan peralatan kepada ayahnya yang seorang penoreh getah tentang tank ,"abah..ini tong isi oksigen dan ini yang berjurai tu untuk bernafas dan bigini caranya, Sambil menunjukkan kepada bapanya".
    keseokannya ayahnya pulang dari menoreh dengan senyuman yang membuatkan anaknya bertanya. kenapa abah tersenyum lain macam sahaja?"
    jawab ayahnya " bagus alat ini kerana abah tak bau busuk ketika menoreh lagi"

    ayahnya menggunakan equipment diving ketika menoreh!.


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by raidizh AR on Tue Aug 11, 2009 12:08 am

    GREAT FAQ.


    1. What is the closest thing similar to a woman's period?
    Your salary. It comes once a month, lasts about 5-7 days and if it doesn't come means you are in big trouble.
    2. What's the difference between biology and sociology?
    When the baby looks like his dad, then it is biology. When the baby looks like the neighbour, then it is sociology.
    3. Doctor: You look so weak & exhausted. Are you having 3 meals a day as i have advised?
    Lady : Doctor, i thought you had said 3 males a day.
    4. Tarzan and the animals went to the river to take a bath. Tarzan removed his clothes, all the animals laughed.
    Tarzan asked: "Why?"
    The animals told him: "Your tail is in the front!!"


    --------------------------------------------

    miss_roxy
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 158
    Age : 28
    Location : KL
    Registration date : 07/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by miss_roxy on Tue Aug 11, 2009 10:46 am

    raidizh AR wrote:GREAT FAQ.


    1. What is the closest thing similar to a woman's period?
    Your salary. It comes once a month, lasts about 5-7 days and if it doesn't come means you are in big trouble.
    2. What's the difference between biology and sociology?
    When the baby looks like his dad, then it is biology. When the baby looks like the neighbour, then it is sociology.
    3. Doctor: You look so weak & exhausted. Are you having 3 meals a day as i have advised?
    Lady : Doctor, i thought you had said 3 males a day.
    4. Tarzan and the animals went to the river to take a bath. Tarzan removed his clothes, all the animals laughed.
    Tarzan asked: "Why?"
    The animals told him: "Your tail is in the front!!"


    hahahha.. siot punya animal..

    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Miss U.A on Wed Aug 12, 2009 12:11 pm

    Arrghhh...sume same je!!!

    Sorg Pelancong Cina masuk ke dlm sbuah bar di Hawaii n dia amat tperanjat krn didlmnya terdpt Steven Spielberg! Pengarah filem yg tnama.Sdg dia enak menikmati minumannya tiba2 beliau mlihat pengarah filem tsbut meluru kpdnya n mlpskan sebiji penumbuk.

    Stlah bgn dr dduknya, beliau mjerit "Apa psl kau tumbuk aku ni?"
    Pengarah filem tsbut berkata," Itu sbgi blsan di ats pengeboman Pearl Harbor, datuk aku mati pd masa tu".

    Cina tsebut mbantah. "Aku bngsa Cina la bodoh! apa kena mengena dgn Jepun pulak?" Pengarah filem td mbalas "Aaah! Jepun, Cina, Burma,Vietnam, smua sama je!"

    Keadaan kembali reda slps tu.Stlah mmesan sebotol beer lg, Laki Cina td trus mluru kpd Pengarah filem n mberi 1 tumbukan yg padu.

    "Apa psl kau tumbuk aku lak ni?" bls sang pengarah filem

    "Itu sbgi blsan krn menggelamkan Titanic, moyang aku ada dlm kapal tu n mati" bls Cina td

    "Hey bdk! Titanic tenggelam psl Iceberg la bodoh!" jerit sang pengarah lg

    "Aahh! Iceberg, Carlsberg, Spielberg..korg smua sama
    Laughing Laughing Laughing

    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Miss U.A on Wed Aug 12, 2009 12:13 pm

    Lawak Mengong Pak Pandir...


    Pada suatu hari Pak Pandir membeli beberapa ekor ikan keli di pasar borong di pekan.apabila pulang kerumah dia menyuruh Mak Andih menyiang ikan tersebut. ketika sedang menyiang...

    Mak Andih: Oi bapaknya! Macam mana nak siang ikan ni? hidup lagi ni.
    Pak Pandir: Apa yang susahnya tu mak andih?
    Mak Andih: Nak ketuk kepala ikan sadis la pulak.
    Pak Pandir: Tu pun nak dikecohkan. Maknya rendam saja ikan tu dalam air, Kasi lemas ikan tu.sekejap lagi mampos la tu.

    honkkhonkkhonkk

    p/s: ape punye pakpandir daaa....
    No

    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Miss U.A on Wed Aug 12, 2009 12:15 pm

    Lawak ke???

    Satu hari, Atan dan Mael pergi berburudipinggir hutan.Malangnya belum sempat dapat habuan, Mael diterkam pakbelang.Atan yg terkenal kerana kelam kabutnya terus berlari ke balaipolis

    Atan: sss..sssee..selamat pagi tuan..

    Polis:selamat pagi..apa hal tercungap2 ni.

    Atan:ssa...saayyaa nak buat report tuan..

    Polis:report pasal apa?

    Atan:pasal kawan saya dibaham harimau

    Polis:ha! dibaham harimau? pukul berapa?

    Atan:tak..dia tak dipukul..dia diterkam..

    Polis:habis..?

    Atan:tak habis tuan,tinggal kepala...
    Question Question Question

    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Miss U.A on Wed Aug 12, 2009 12:17 pm

    Kawin Lagi

    Seorg suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.
    Antara alasan yang diberikannya:

    Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah
    Isteri : Kenapa pula?
    Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga" isteri (is three).
    Baru betul dan sah!.
    Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"
    Suami : Berkenaan apa tu?
    Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"
    Suami : Contohnya?
    Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?
    Suami : Ohhh..tambah huruf "s" untuk yang plural
    Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang
    Suami : Macam mana pula boleh sama?
    Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS tambah "s" je, kan?

    Lepas daripada tu, si-suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi..

    hahahaha...memang patut pun!

    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Miss U.A on Wed Aug 12, 2009 12:24 pm

    Lawak pak pandir lagi...

    Suatu hari pak pandir melalui satu lorong yang kecik semasa hendak pulang ke rumahnye. Entah macam mana di tengah perjalanannye tadi dia terjumpa seketul taik yang masih panas. Tapi dia tu masih konpius sama ada bende yang dia jumpe tu adalah seketul taik atau tidak. Oleh kerana kemusykilan yang teramat sangat tu, pak pandir ambil keputusan untuk mengkaji sampel najis berkenaan.

    Dia meneliti taik tersebut lalu dia berkata "Bentuk macam taik." Lepas tu dia pegang pulak taik tu lalu dia berkata, "Lembik macam taik." Lepas tu dia ambik sikit taik tu lalu dia hidu taik tu. Lepas tu dia berkata, "Bau macam taik." Oleh kerana pak pandir ni masih ragu-ragu dengan taik tu lalu dia pun mengambil keputusan untuk mejilat sedikit taik tersebut. Sebaik sahaja dia menjilat taik berkenaan dia pun menjerit..."MEMANG TAIK..NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK!"

    scratch

    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Miss U.A on Wed Aug 12, 2009 12:28 pm

    Cite tentang ct Nurhaliza

    hai..korang jgn..maree le kalau ko orang baca cerita nie..
    adik saudara aku..yg cerita kat aku..adik saudara aku dpt cerita nie dari..member dia..maklumlah..member dia
    wartawan..
    macamnie..suatu hari masa persidangan..akbar..iaitu ..siti bersidang..aku rasa dia nak rasmikan..album dia ..lepastu..sampailah bab soal meyoal nie..adelah srg wartawan tu tanya..(in englishlah)..siti suka kartun ape..siti menjawab..poo..uuh
    wartawan kehairanan..mana ade poo..uuh..
    lama gak wartawan tu berfikir..baru dia teringat..poooh..2nd question..majalah ape yg siti selalu baca..siti pun jawab..remaja dan vo..qu..ee..wartawan..pun pelik..mana ade majalah tu...lepas tu dia terfikir ..bukan vo..qu..ee tapi voque..utk peminat siti..jgn maree...itulah alkisah nye..he..he..he lol!

    p/s: aku paste je ok...sape yg fanatik ct tuh jgn mare arrr...ntah betul ke tidak cite nih..

    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Miss U.A on Wed Aug 12, 2009 12:31 pm

    wah byknye lawak aku post arini...udah2 le dulu..kang korg bosan lak...
    nextime lak pos lg...hehhehe....

    funkwasabi
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 156
    Age : 23
    Location : Dibumi dalam malaysia dalam selangor carik sendiri..
    Job/hobbies : music instrument, pc sikit, tdo!!!
    Registration date : 06/08/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by funkwasabi on Thu Aug 13, 2009 5:59 pm

    seorang wanita asing(disyaki dari pattani thailand)yg dtg ke malaysia bekerja sbg penoreh getah telah dirogol oleh majikan dia..
    polis sedang menyiasat ttg kes tersebut..(lalu ditanya kepada wanita tersebut)

    polis: puan, macam mane benda ini boleh berlaku??

    wanita: baek sungguh towkey kitoo..
    xdok beghah wat mari beghah..
    xdok lahuk wat mari lahuk..

    polis: (mencatat sesuatu pada buku laporan)

    wanita: (lalu wanita itu berkata lagi)
    2,3 haghi,duk maheng halik phonggek..
    kito tanyo nok happo..
    nyo mitok phonggek..
    kito nyo maghi xdok passpok..
    tok buwi nyo gih repok..

    polis: lepas itu,apakah yang berlaku??

    wanita: kito pong nyo buwi laa mugo baghe xdok hauhh..

    polis: (senyap..lalu menulis sesuatu pada buku laporan.."kes sudah selesai")


    ~~sape fham,mmg terer..~~



    aku suh akak angkat aku translatekn... tp dier pun tak faham...

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by raidizh AR on Thu Aug 13, 2009 8:24 pm

    post funkwasabi 2 ade sape ntah post dlu.. ak siap pm die kate xpaham.. smpi sudah ak xpaham

    xde sape ke nk jelaskn? ak tnye mmber ak pn die blurr je


    --------------------------------------------

    miss_roxy
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 158
    Age : 28
    Location : KL
    Registration date : 07/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by miss_roxy on Fri Aug 14, 2009 10:44 am

    raidizh AR wrote:post funkwasabi 2 ade sape ntah post dlu.. ak siap pm die kate xpaham.. smpi sudah ak xpaham

    xde sape ke nk jelaskn? ak tnye mmber ak pn die blurr je



    a'ah.. dah penah ada org post dulu kat page2 depan..
    aku pon masih x paham maksudnya..
    kepada sape2 yg paham..
    tolong la jelaskan..

    ayoi
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1090
    Age : 86
    Registration date : 04/03/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by ayoi on Fri Aug 14, 2009 5:19 pm

    [quote="funkwasabi"][i]seorang wanita asing(disyaki dari pattani thailand)yg dtg ke malaysia bekerja sbg penoreh getah telah dirogol oleh majikan dia..
    polis sedang menyiasat ttg kes tersebut..(lalu ditanya kepada wanita tersebut)

    polis: puan, macam mane benda ini boleh berlaku??

    wanita: baek sungguh towkey kitoo.. = baik sungguh majikan kita
    xdok beghah wat mari beghah.. = takde beras hantar beras
    xdok lahuk wat mari lahuk.. = takde lauk hantar lauk

    polis: (mencatat sesuatu pada buku laporan)

    wanita: (lalu wanita itu berkata lagi)
    2,3 haghi,duk maheng halik phonggek.. = 3 hari .. asyik duk belakang tengok punggung
    kito tanyo nok happo.. = tanya nak apa
    nyo mitok phonggek.. = dia minta punggung
    kito nyo maghi xdok passpok.. = saya pendatang haram takde passport
    tok buwi nyo gih repok.. = takut tak bagi dia report polis

    polis: lepas itu,apakah yang berlaku??

    wanita: kito pong nyo buwi laa mugo baghe xdok hauhh.. = saya pun bagi la sebab benda tu tak haus/tak mendatang apa-apa

    polis: (senyap..lalu menulis sesuatu pada buku laporan.."kes sudah selesai")

    aku trasnlate hehe


    --------------------------------------------
    ku mencuba survey
    Don't break my heart

    miss_roxy
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 158
    Age : 28
    Location : KL
    Registration date : 07/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by miss_roxy on Fri Aug 14, 2009 7:28 pm

    adoi.. ape daa punye pendatang asing..
    terima kasih sbb tolong terangkan..

    funkwasabi
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 156
    Age : 23
    Location : Dibumi dalam malaysia dalam selangor carik sendiri..
    Job/hobbies : music instrument, pc sikit, tdo!!!
    Registration date : 06/08/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by funkwasabi on Sun Aug 16, 2009 12:11 am

    teri-chan wrote:Salwa baru saja memulakan pekerjaan barunya sebagai seorang guru kaunseling di sebuah sekolah.

    Dia sangat bersemangat untuk memberikan nasihat kepada pelajar2 di sekolah itu.

    Pada masa rehat.. dia melihat seorang pelajar yang tengah berdiri seorang diri hujung padang sedangkan kawan-kawangnya yang lain asyik bermain di tengah-tengah padang mengejar bola antara satu sama lain.

    Salwa cuba mendekati pelajar itu dan bertanya apakah dia ada masalah… Pelajar itu menjawab bahawa keadaannya baik saja.

    Mendengar jawapan itu Salwa lalu meninggalkannya.

    Beberapa minit kemudian Salwa memerhatikan lagi pelajar itu masih sendirian di tempat yang sama. Salwa kini yakin bahawa pelajar ini sebenarnya mempunyai masalah.

    Lalu sekali lagi Salwa mendekati pelajar itu dan berkata penuh kelembutan…

    “Apakah kamu mahu kalau saya menemanimu?”

    Pelajar itu menjawab..

    “Okey.. boleh saja…!”

    Merasa bahawa pendekatannya berhasil Salwa bertanya lagi..

    “Kenapa kamu berdiri seorang diri di sini?”

    “Kerana …” jawab pelajar itu dengan penuh kehairanan…

    “… Saya adalah penjaga gol!”




    tak silap saya, lawak nie ada larh dekat raja lawak musim 2.. =)

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by raidizh AR on Sun Aug 16, 2009 12:26 am

    Spoiler:
    [quote="ayoi"]
    funkwasabi wrote:[i]seorang wanita asing(disyaki dari pattani thailand)yg dtg ke malaysia bekerja sbg penoreh getah telah dirogol oleh majikan dia..
    polis sedang menyiasat ttg kes tersebut..(lalu ditanya kepada wanita tersebut)

    polis: puan, macam mane benda ini boleh berlaku??

    wanita: baek sungguh towkey kitoo.. = baik sungguh majikan kita
    xdok beghah wat mari beghah.. = takde beras hantar beras
    xdok lahuk wat mari lahuk.. = takde lauk hantar lauk

    polis: (mencatat sesuatu pada buku laporan)

    wanita: (lalu wanita itu berkata lagi)
    2,3 haghi,duk maheng halik phonggek.. = 3 hari .. asyik duk belakang tengok punggung
    kito tanyo nok happo.. = tanya nak apa
    nyo mitok phonggek.. = dia minta punggung
    kito nyo maghi xdok passpok.. = saya pendatang haram takde passport
    tok buwi nyo gih repok.. = takut tak bagi dia report polis

    polis: lepas itu,apakah yang berlaku??

    wanita: kito pong nyo buwi laa mugo baghe xdok hauhh.. = saya pun bagi la sebab benda tu tak haus/tak mendatang apa-apa

    polis: (senyap..lalu menulis sesuatu pada buku laporan.."kes sudah selesai")

    aku trasnlate hehe

    thanks ayoi, akhrnye ak paham la sket.. lawak ni menjadi tnda tnye since april aritu.. heheheh


    --------------------------------------------

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by teri-chan on Sun Aug 16, 2009 11:41 pm

    owh padan la dia kata ayat yg last tu kalu translate, reader pompuan mrh... phm la sudahnya...


    bile dh translate aku tak tau mana lawaknya.


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    Aku Tak Sengal
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 635
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Aku Tak Sengal on Mon Aug 17, 2009 12:24 am

    Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri.

    Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?
    Pakcik : Boleh aje...
    Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?
    Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?"
    Pemuda : Yang putih.
    Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.
    Pemuda : Yang hitam?
    Pakcik : Yang hitam pun sama...
    Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?
    Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
    Pemuda : Yang putih?
    Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.
    Pemuda : Dan yang hitam?
    Pakcik : Yang hitam pun sama...
    Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?
    Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
    Pemuda : Yang putih?
    Pakcik : Aaa....yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.
    Pemuda : Dan yang hitam?
    Pakcik : Yang hitam pun sama...
    Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?
    Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.
    Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punye?
    Pakcik : Yang hitam pun sama.....

    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Miss U.A on Mon Aug 17, 2009 5:24 pm

    Aku Tak Sengal wrote:Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri.

    Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?
    Pakcik : Boleh aje...
    Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?
    Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?"
    Pemuda : Yang putih.
    Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.
    Pemuda : Yang hitam?
    Pakcik : Yang hitam pun sama...
    Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?
    Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
    Pemuda : Yang putih?
    Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.
    Pemuda : Dan yang hitam?
    Pakcik : Yang hitam pun sama...
    Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?
    Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
    Pemuda : Yang putih?
    Pakcik : Aaa....yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.
    Pemuda : Dan yang hitam?
    Pakcik : Yang hitam pun sama...
    Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?
    Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.
    Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punye?
    Pakcik : Yang hitam pun sama.....

    lawak ko mmg sengal walaupun ko tak sengal....

    Miss U.A
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 831
    Registration date : 21/07/2009

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Miss U.A on Tue Aug 18, 2009 12:12 am

    Lawak Jahiliyah

    Sorang paderi telah mengadakan jualan murah di gerejanya...

    Paderi: Tuan2....syurga dan neraka adalah hak milik saya... sapa2 yang
    berminat nak beli syurga atau neraka sila tampil kehadapan... hartanah
    kat syurga berharga $40,000 sebidang.

    Maka berebut-rebutlah org2 kaya membeli syurga yang didakwa oleh paderi tersebut agar mereka tak masuk neraka.

    Alkisahnya terdengarlah berita itu kepada fakir miskin....

    Fakir : Mahal nak mampus syurga ngko wahai paderi.... Kalu cam tu aku
    nak beli neraka la...
    Paderi: Neraka harganya $100 sahaja....

    Lalu fakir pun membeli neraka tersebut... lalu berdiri di atas meja
    makan
    dan...

    Fakir : Tuan2.. sekarang neraka adalah hakmilik saya... Sekiranya tuan2 takmau masuk neraka sila tuan2 bayar $5,000 sekarang jugak... Sapa2 tak
    bayar aku humban masuk neraka!!!

    Orang ramai : Nak beli syurga mahal nak mampus...neraka lagi murah...
    baik kita bayar untuk neraka.. tentu kita tak masuk neraka....

    Berduyun2 org bayar untuk neraka.. terkebil2 paderi tadi.... Jadilah
    jutawan segera fakir jehan miskin tadi....

    Sponsored content

    Re: Koleksi Lawak

    Post by Sponsored content Today at 7:08 am


      Current date/time is Sat Dec 10, 2016 7:08 am