Forum Sementara Putera.com

Bersama kita perkemaskan forum ini sementara forum asal dalam pemulihan.

Forum putera dah kembali. Masalah sudah berjaya diselesaikan. Sila lawati http://forum.putera.com/tanya


    macam mana nak buka laptop(buka lcd ngan motherboard ni)

    Share

    thecatz
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 27
    Age : 28
    Location : penang/tganu
    Job/hobbies : student uitm penang
    Registration date : 28/02/2009

    macam mana nak buka laptop(buka lcd ngan motherboard ni)

    Post by thecatz on Tue Jun 09, 2009 4:53 pm

    salam nak mintak tunjuk ajar sapa pandai buka laptop..
    untuk cabut motherboard dia n lcd dia..
    lcd pecah r..
    kre nk beli y faulty laptop pahtu buat sendiri..
    tp xreti cara buka dia r..
    penah berusaha tp mcm xdpt je..
    model acer aspire 5563..

    wa_ang
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 30
    Registration date : 28/02/2009

    Re: macam mana nak buka laptop(buka lcd ngan motherboard ni)

    Post by wa_ang on Tue Jun 09, 2009 7:15 pm

    kena bukak cover atas dlu

    cover yg ada on button tu

    thecatz
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 27
    Age : 28
    Location : penang/tganu
    Job/hobbies : student uitm penang
    Registration date : 28/02/2009

    Re: macam mana nak buka laptop(buka lcd ngan motherboard ni)

    Post by thecatz on Wed Jun 10, 2009 12:47 pm

    mcm na nk bk cover ats tu da skru ke?
    xjupe cri pun kn da skil nk buka dia?

    e_sentinel
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 479
    Registration date : 02/03/2009

    Re: macam mana nak buka laptop(buka lcd ngan motherboard ni)

    Post by e_sentinel on Wed Jun 10, 2009 1:56 pm

    Disassembly Acer laptop : http://www.youtube.com/watch?v=pPdw-pkS88k

    thecatz
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 27
    Age : 28
    Location : penang/tganu
    Job/hobbies : student uitm penang
    Registration date : 28/02/2009

    Re: macam mana nak buka laptop(buka lcd ngan motherboard ni)

    Post by thecatz on Wed Jun 10, 2009 3:04 pm

    thank e-sentinel..

    Sponsored content

    Re: macam mana nak buka laptop(buka lcd ngan motherboard ni)

    Post by Sponsored content Today at 5:59 am


      Current date/time is Fri Dec 09, 2016 5:59 am