Forum Sementara Putera.com

Bersama kita perkemaskan forum ini sementara forum asal dalam pemulihan.

Forum putera dah kembali. Masalah sudah berjaya diselesaikan. Sila lawati http://forum.putera.com/tanya


    Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Share

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 30
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by TOYSЯUS on Wed May 27, 2009 7:28 pm

    Assalamualaikum.

    Saje nak tanya, berapa lama korang boleh tahan nafas?
    Saye pernah tahan nafas paling lama pun 1minit 38saat. :-(

    ----
    Nak seragam kita guna stopwatch ni.

    ----

    Fakta: Rekod Dunia dipegang oleh ahli silap mata, David Blaine dengan purata 17minit 4.4saat.


    Last edited by ??????????? on Thu May 28, 2009 10:28 am; edited 1 time in total


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    200
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 45
    Registration date : 18/04/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by 200 on Wed May 27, 2009 8:36 pm

    tak penah try lg..rasenye 30 sec pun tak sanggup..

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by raidizh AR on Wed May 27, 2009 9:25 pm

    ak salu tahan napas

    tp xpenah kire lak lame mn

    tp antara 30 saat dan 1 minit 38 saat

    hehehehehe


    --------------------------------------------

    mr_sparrow
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 152
    Age : 26
    Location : kdg2.. kat rumah... kdg2... kat cc.... kdg2..kat..
    Job/hobbies : amar makruf nahi mungkar
    Registration date : 19/02/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by mr_sparrow on Wed May 27, 2009 9:37 pm

    1 minit 14 saat... aku jrg tahan napas pnjg2 melaingkan aku nmpk ntu cine je kot

    Aku Tak Sengal
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 635
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by Aku Tak Sengal on Wed May 27, 2009 10:18 pm

    haha aku 01:00.74.. tu pon dah naik merah muke tahan.. Very Happy

    crazy_labelle
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 370
    Age : 87
    Location : on da way to umah cullen...
    Job/hobbies : baca n tgk cite twillight...
    Registration date : 16/02/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by crazy_labelle on Wed May 27, 2009 10:28 pm

    kalo tutup hidung... dalam 40 - 1minit lebey kot...
    kalo dalam air lama sikit la...

    hairulfadly
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 281
    Age : 33
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : Wayang
    Registration date : 03/03/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by hairulfadly on Wed May 27, 2009 10:48 pm

    Aku leh tahan nafas 1 minit 39 saat..huhu
    oksigen..oksigen..

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by raidizh AR on Wed May 27, 2009 11:00 pm

    hairulfadly wrote:Aku leh tahan nafas 1 minit 39 saat..huhu
    oksigen..oksigen..

    heheh... bagus2...

    skrg kt tau bagaimana pentingnye oksigen

    heheh


    --------------------------------------------

    ogGy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 897
    Age : 29
    Location : mu di mana ?
    Job/hobbies : geletek ginjal korang
    Registration date : 15/02/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by ogGy on Thu May 28, 2009 1:13 am

    Aku dapat tahan 1 minit 22 saat,tu pun rasa jantung aku da slow jer denyutan...takut tak berfungsi lak jantung aku.Sape dapat pecahkan rekod hairul tu memang handal la,harap ada yang jujur nyatakan kemampuan dia Smile


    --------------------------------------------
    Laman Farmasi Online kini berwajah baru , kunjungi sekarang dan dapatkan harga yang terbaik dari kami . Segalanya mudah...



    www.sentosa-online.com

    muraicherang
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 160
    Location : klate
    Job/hobbies : pikat burung tino
    Registration date : 21/02/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by muraicherang on Thu May 28, 2009 1:16 am

    ??????????? wrote:Assalamualaikum.

    Saje nak tanya, berapa lama korang boleh tahan nafas?
    Saye pernah tahan nafas paling lama pun 1minit 38saat. :-(

    Fakta: Rekod Dunia dipegang oleh ahli silap mata, David Blaine dengan purata 17minit 4.4saat.
    masa muda2 dulu(dh tua ke skrg?)lama gak ku tahan nafas..slalu blatih kt sungai blakang umah...
    yg pasti orang mati lama tahan nafas woo.... Laughing Laughing Laughing gurauje jgn mare Razz Razz Razz

    hampeh
    Ahli
    Ahli

    Number of posts : 866
    Registration date : 28/02/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by hampeh on Thu May 28, 2009 4:27 am

    Tahan nafas kat luar ni senang skit , kalau dah masuk air tu ... lain cite lak jadinya ..huuhu

    Aku ada baca dalam majalah@artikel mane ntah , ada orang tu mengaku tahan nafas lebih 20 minit .. Dia selalu tolong cari mangsa lemas ..tak pasti ler scratch

    hairulfadly
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 281
    Age : 33
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : Wayang
    Registration date : 03/03/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by hairulfadly on Thu May 28, 2009 7:34 am

    Kalau dapat tahan nafas lama tu bermakna stamina tinggi tu..huhu..

    Batista
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 123
    Age : 29
    Location : Newcastle United
    Job/hobbies : Internet
    Registration date : 20/02/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by Batista on Thu May 28, 2009 7:40 am

    over 9000 seconds

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by teri-chan on Thu May 28, 2009 9:01 am

    aku cume less than 1 minute. aku pernah asma dulu so paru-paru aku kurang skit kekuatannya hehehe..


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 30
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by TOYSЯUS on Thu May 28, 2009 10:11 am

    200 wrote:tak penah try lg..rasenye 30 sec pun tak sanggup..
    Wah? Takkan tak pernah tahan nafas? Tak pernah swimming ke hahah?
    mr_sparrow wrote:1 minit 14 saat... aku jrg tahan napas pnjg2 melaingkan aku nmpk ntu cine je kot
    Wakaka! Melainkan nampak hantu cine? Kejam betul. Haha. (Padahal saya pun sama).
    hairulfadly wrote:Aku leh tahan nafas 1 minit 39 saat..huhu
    oksigen..oksigen..
    Wah? Menang 1 saat. Tak aci tul. Mesti start tekan jam satu saat awal. Hahahah.
    hampeh wrote:Tahan nafas kat luar ni senang skit , kalau dah masuk air tu ... lain cite lak jadinya ..huuhu
    Aku ada baca dalam majalah@artikel mane ntah , ada orang tu mengaku tahan nafas lebih 20 minit .. Dia selalu tolong cari mangsa lemas ..tak pasti ler scratch
    A'ah saye ada baca jugak dalam Mastika kot. Hurm.. Tapi kan kenapa dia tak masuk GBR yek..

    -
    Jom ramai-ramai cuba pecahkan rekod hairulfadly! Hihi.


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    loy_azloy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1513
    Age : 35
    Location : Muo/Putrajaya
    Job/hobbies : DOF/bela kelisa
    Registration date : 23/02/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by loy_azloy on Thu May 28, 2009 10:14 am

    mr_sparrow wrote:1 minit 14 saat... aku jrg tahan napas pnjg2 melaingkan aku nmpk ntu cine je kot
    hahaha lawak la ko,teringat antu cina kalau dekat kita kena tahan nafas nanti diaorg tak jumpe hehe...
    aku berjaya tahan nafas dalam 1 minit 21 saat.hampeh sebab baru pas makan takleh nak tahan lama2.

    Hiruka
    Ahli
    Ahli

    Gender : Male Number of posts : 887
    Age : 31
    Location : X: 9956 Y: 6544
    Job/hobbies : PC Maniac
    Registration date : 02/03/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by Hiruka on Thu May 28, 2009 12:58 pm

    aku pling lama dlu 2min 55saat. Tapi skang bile dh tak rajin sgt swiming, 1min 50saat je..haiz..makin kurang la jawapnye pasni..

    ogGy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 897
    Age : 29
    Location : mu di mana ?
    Job/hobbies : geletek ginjal korang
    Registration date : 15/02/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by ogGy on Thu May 28, 2009 2:26 pm

    Mak aih...2 minnit lebih tu,aku tak mampu tahan selama ko.Apa rahsianya ?


    --------------------------------------------
    Laman Farmasi Online kini berwajah baru , kunjungi sekarang dan dapatkan harga yang terbaik dari kami . Segalanya mudah...



    www.sentosa-online.com

    hairulfadly
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 281
    Age : 33
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : Wayang
    Registration date : 03/03/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by hairulfadly on Thu May 28, 2009 3:35 pm

    Orang tua-tua kata kalau kita boleh tahan nafas panjang ni..
    Orang tu hebat diranjang..
    Hehehe..tak tahu la betul ke tidak...

    Sape ade pengalaman ?

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 30
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by TOYSЯUS on Thu May 28, 2009 3:40 pm

    Hiruka wrote:aku pling lama dlu 2min 55saat. Tapi skang bile dh tak rajin sgt swiming, 1min 50saat je..haiz..makin kurang la jawapnye pasni..
    Mak aih! Hebat sungguh! Kagum hamba. 5saat lagi je dah 3 minit. Tahap maksimum bagi orang normal.
    ogGy wrote:Mak aih...2 minnit lebih tu,aku tak mampu tahan selama ko.Apa rahsianya ?
    Rahsia dia swimming la kot..
    hairulfadly wrote:Orang tua-tua kata kalau kita boleh tahan nafas panjang ni..
    Orang tu hebat diranjang..
    Hehehe..tak tahu la betul ke tidak...

    Sape ade pengalaman ?
    Uiks? Ehem, nampaknya kat sini hanya ada 2 orang je yang boleh tahan nafas paling lama. Rasanya wajar kita tanya mereka. Ehem.


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    szainizam
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 398
    Age : 40
    Location : opis/umah/kedai OneDropPerfumes..mailah!
    Job/hobbies : Peguam Syarie
    Registration date : 15/02/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by szainizam on Thu May 28, 2009 3:48 pm

    huh! 1 minit 30 saat 79 apatah? rasa pening lalat jap...
    uiii..lama tol aku tak jogging nih...ilang stamina..

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 30
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by TOYSЯUS on Thu May 28, 2009 3:52 pm

    milisaat.

    Waa. boleh tahan jugak semua ye. Pagi tadi saya try tahan nafas, 1minit 16saat je pulak.
    Tu laa... Dah lama tak bersenam apatah berselam. Asyik duduk menghadap laptop je. Haha.


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    Hiruka
    Ahli
    Ahli

    Gender : Male Number of posts : 887
    Age : 31
    Location : X: 9956 Y: 6544
    Job/hobbies : PC Maniac
    Registration date : 02/03/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by Hiruka on Thu May 28, 2009 4:51 pm

    Haha tataula pulak pasal hebat diranjang tu, tapi pernah dgr gakla pasal kawalan pernafasan yg membantu dlm proses tu hehe..tu ar..aku skang ni pon dh kurang senam petah lagi swimming..badan rase cepat lesu dah..adap komputer jela ari² mane taknye..Futsal, bola sepak, ping-pong, badminton, berenang, bola tampar sume dh byk miss..rindu tul zaman remaja plak..huhu

    kindaichi_hajime
    Ahli Rajin
    Ahli Rajin

    Number of posts : 1012
    Age : 32
    Location : KL
    Job/hobbies : Tengok bintang2..
    Registration date : 25/04/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by kindaichi_hajime on Thu May 28, 2009 6:26 pm

    2 mnt 12 saat...
    sbb dlu aku perenang..
    hehehe..

    mitutoyo
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 430
    Location : Bandaraya Anggerik
    Job/hobbies : MemBZ kn diri
    Registration date : 01/03/2009

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by mitutoyo on Thu May 28, 2009 7:13 pm

    Erm,.,aku pun rasanya xbleh tahan nafas panjang dh,dulu lama jg la,nelayan kn dh biasa selam2 nh.Tali masuk propeller n tersangkut itu ini.Now aku hanya dok menyelam kat atas tilm.
    Igt lagi aku kecik2,xpasti samada kosnpirasi aku aku diculik kejab,kecik2 kat sapa kawasan laut tu,air pasang besar nh mmg berita baik,mandi sungat n lompat2.Kami selalu main lawan selam paling lama,taktik kotor biasa buat la,nk menang kn,satu hari tu aku selam rasa mcm xlama,bila naik ja kat atas,aku tgk member2 aku semua dh xada,smpai skrg aku terpikir apa sebenarnya,dorg kenakan aku @ .... kn.Bila tanya dorg ckp xada,kami dh lama balik.,,huii,..,seram tu.,.,

    Sponsored content

    Re: Berapa lama korang boleh tahan nafas?

    Post by Sponsored content Today at 12:01 pm


      Current date/time is Thu Dec 08, 2016 12:01 pm