Forum Sementara Putera.com

Bersama kita perkemaskan forum ini sementara forum asal dalam pemulihan.

Forum putera dah kembali. Masalah sudah berjaya diselesaikan. Sila lawati http://forum.putera.com/tanya


    korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Share

    fiza_cute
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 664
    Age : 31
    Location : Pagoh
    Job/hobbies : jobless
    Registration date : 21/03/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by fiza_cute on Fri May 29, 2009 1:56 pm

    waaa...manyak gak bro nizam anak2 die ni leh nmpk..huhu..
    tp bgusnye die xtakut ke ape..
    bgus..bgus..

    luqolas
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 101
    Age : 31
    Location : Seremban
    Job/hobbies : PC Gaming
    Registration date : 17/05/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by luqolas on Sat May 30, 2009 1:45 pm

    fiza_cute wrote:waallwei luqolas..
    manyak btul..tp aku tgk ati ko ni kering btul..
    xtakut tuuu..hehehe.. Razz

    nak kata ati kering tu tak la sangat. sebenarnye bile nampak mende ni gentar gak, kalo stakat lintas2 aku tak heran lagi laa. tapi kalo dah btol ngadap2 ngan aku, aku aspect mesti dia nak kacau aku atau nak sudi ngan aku(ini lah risiko kalo belajar ilmu2 lebih skit). jadi aku sahut jela.. rasa nak lari memang ada, tapi aku pun ada rasa kalo lari kang malu ngan diri sendiri. yer r, dah belajar tu belajar ni tapi biler kene sudi, lari plak. hehe..

    ni aku bg tips skit la kalo korang bertuah bjumpa hantu2 ni. tapi dalam masa yg sama korang kaku + nak terkencing + nak terberak. tips ni berkesan kat aku walaupun masa aku blom diisi lagi. tapi aku tak tau la korang bleh buat. huhu...
    biler aku nampak je mende ni, mula2 mmg takut. tapi aku convert takut aku jadi marah. sebab apa aku marah? sebabnye aku diganggu laa. yerlaa, korang pun mesti tak suka kalo sesapa ganggu ko.

    szainizam
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 398
    Age : 40
    Location : opis/umah/kedai OneDropPerfumes..mailah!
    Job/hobbies : Peguam Syarie
    Registration date : 15/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by szainizam on Sat May 30, 2009 6:30 pm

    luqolas wrote:biler aku nampak je mende ni, mula2 mmg takut. tapi aku convert takut aku jadi marah. sebab apa aku marah? sebabnye aku diganggu laa. yerlaa, korang pun mesti tak suka kalo sesapa ganggu ko.

    Aku setuju ngan luqolas..bende ni aku blaja dalam pengakap masa muda2 dulu. Korang leh gak guna bende ni (convert takut jadi marah) masa korang berhadapan ngan peragut/pencuri/perogol/perompak.

    Korang penah tak nampak 'syaitan' sebelah cermin masa korang drive??
    huhu..macam citer Jangan Pandang Belakang tu...perghhh memang siuttt..

    mr_sparrow
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 152
    Age : 26
    Location : kdg2.. kat rumah... kdg2... kat cc.... kdg2..kat..
    Job/hobbies : amar makruf nahi mungkar
    Registration date : 19/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by mr_sparrow on Sat May 30, 2009 6:38 pm

    luqolas wrote:
    fiza_cute wrote:waallwei luqolas..
    manyak btul..tp aku tgk ati ko ni kering btul..
    xtakut tuuu..hehehe.. Razz

    nak kata ati kering tu tak la sangat. sebenarnye bile nampak mende ni gentar gak, kalo stakat lintas2 aku tak heran lagi laa. tapi kalo dah btol ngadap2 ngan aku, aku aspect mesti dia nak kacau aku atau nak sudi ngan aku(ini lah risiko kalo belajar ilmu2 lebih skit). jadi aku sahut jela.. rasa nak lari memang ada, tapi aku pun ada rasa kalo lari kang malu ngan diri sendiri. yer r, dah belajar tu belajar ni tapi biler kene sudi, lari plak. hehe..

    ni aku bg tips skit la kalo korang bertuah bjumpa hantu2 ni. tapi dalam masa yg sama korang kaku + nak terkencing + nak terberak. tips ni berkesan kat aku walaupun masa aku blom diisi lagi. tapi aku tak tau la korang bleh buat. huhu...
    biler aku nampak je mende ni, mula2 mmg takut. tapi aku convert takut aku jadi marah. sebab apa aku marah? sebabnye aku diganggu laa. yerlaa, korang pun mesti tak suka kalo sesapa ganggu ko.


    aku akn guna pkai tips yg ko bg tu luqolas...nnt bile aku nmpk je bnde tu...aku mrh dia aku tengking dia...smpai dia lari...kalo dia x lari gk...aku lari


    p/s:kalo bnde tu marah aku blik aku akan cari ko LUQOLAS ekekeke

    hampeh
    Ahli
    Ahli

    Number of posts : 866
    Registration date : 28/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by hampeh on Sat May 30, 2009 6:46 pm

    Huhu baru2 ni ada bunyi ketuk tingkap kat ruang tamu aku , nak kata cicak ke kelawar ke saja menyakat macam bunyi orang ketuk pun ada , bila aku buat tak tau dia boleh lagi laju lak ketuk ... last-last dia diam .. hoho

    Hackezkk
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 147
    Age : 28
    Registration date : 06/05/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by Hackezkk on Sat May 30, 2009 9:06 pm

    ak pna nampak menda putih lalu dpn mate ak kt kg....
    sadis siot..ak tanye nenek ak ade lalu x kat situ or kms2 kt situ...die ckp xde..ak g cek..kt situ stor..periuk belanga byk situ..xleh lalu pn..gelap lak tu..

    Mr TR
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 162
    Location : from ipoh to kl
    Job/hobbies : freelance streamyx agent
    Registration date : 05/03/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by Mr TR on Sat May 30, 2009 11:01 pm

    kindaichi_hajime wrote:ni aku nk citer plak mase atuk aku mninggl taun 99 dlu..
    kt kedah ni..ader spupu aku time tu kck lg dlm 3-4 thn la..
    mlm lps dikebumikan,dier nmpk cm atuk aku terbang2 kt atas dier..
    mmg seram tu....

    pastu ader satu tiang kt umah kg aku..
    besar gler tiang tu..
    kalo korang duduk bersndar kt tiang tu,korang akan nmpk mcm2 yg plik..
    kalo korang tdo sblh tiang tu,bgn2 pg jer korang msti dapati posisi korang berubah..
    contohnyer kalo korang tdo sblh kanan tiang,bgn pg msti kt sblh kiri tiang plak..
    yg bestnyer,bantal n tilam korang pn berubah tmpt same..
    aku da lpe nama tiang tu..
    aritu kt tv3 citer keliwon ader citer pasal tiang cmtu..
    tiang seri kot bro...

    the_ultimatez_najman
    Ahli
    Ahli

    Gender : Male Number of posts : 521
    Age : 22
    Location : Shah Alam,Selangor
    Job/hobbies : Pc,Pc,Pc
    Registration date : 19/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by the_ultimatez_najman on Sat May 30, 2009 11:31 pm

    sib baik aku x pernah jumpe..klau x terkencing

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by teri-chan on Sun May 31, 2009 12:28 am

    owh.. kwn aku br cerita td.. kisah benar pak long dia kat bukit putus kuala pilah (ada ke nama tempat ni?) paklong die drive kete tgh mlmkt jln kg.. dr jauh ada nmpk lori datang la.. tetibe muncul lelaki berseluar merah... merah yg tak pernah dilihat sebelum ini... berdiri kat tgh2 jln. pak long dia tahu kalu mengelak sure hentam lori tu.. so tindakan dia ialah langgar je mamat tu... skali mamat tu ilang mcm kabus ditiup angin, hilang mcm tu je... huuu... bahaya tuh!


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    Mr TR
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 162
    Location : from ipoh to kl
    Job/hobbies : freelance streamyx agent
    Registration date : 05/03/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by Mr TR on Sun May 31, 2009 12:48 am

    teri-chan wrote:owh.. kwn aku br cerita td.. kisah benar pak long dia kat bukit putus kuala pilah (ada ke nama tempat ni?) paklong die drive kete tgh mlmkt jln kg.. dr jauh ada nmpk lori datang la.. tetibe muncul lelaki berseluar merah... merah yg tak pernah dilihat sebelum ini... berdiri kat tgh2 jln. pak long dia tahu kalu mengelak sure hentam lori tu.. so tindakan dia ialah langgar je mamat tu... skali mamat tu ilang mcm kabus ditiup angin, hilang mcm tu je... huuu... bahaya tuh!
    erm kt bukit putus tu mmg lain mcm skit...
    dulu masa aku blaja kt mtrk n9,biasa gk dgr cite2 seram psl bukit putus tu...
    tp dh x berpa igt cite2 tu...

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by raidizh AR on Sun May 31, 2009 1:52 am

    haah

    bukit putus ak salu lalu dlu. abg ak pn matrix sane. jalan die belok2. tepi lereng kalo xsilap. keras gk.

    same cm kat jln bentong r. byk kes cm2 salu berlaku. 2 pasal byk eksiden. hati2 wwoo..


    --------------------------------------------

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 29
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by TOYSЯUS on Sun May 31, 2009 2:09 am

    Huhu.
    Kampung saye kat Terachi, so kalau nak balik kampung hari-hari la lalu Bukit Putus (walaupun den tengok takde ape yang putus).
    Tapi memang situ keras sikit la.
    Pakcik-pakcik saye ade cerita pengalaman diorang lalu kat situ.
    Pakcik 1 cerita ade satu malam tu dia lalu situ nak balik kampung, pastu sampai satu selekoh (selekoh ni ade anak sungai, orang selalu berenti kat selekoh ni kejap), dia nampak ade la sorang mamat ni dengan motor dia. Terjatuh motor kot malam-malam ni, takkan ade orang nak berenti kat selekoh tu.
    Pastu pakcik an ingat nak tolong la mamat tu, sekali dah sampai dekat tengok-tengok mamat tu kepala takde. Ca alip bot la pakcik den pastu.

    Pakcik 2 pulak cerita, ade satu malam tu dia on the way nak balik KL ngan isteri beliau (makcik ku). Masa lalu kat Bukit Putus tu, takde ape la yang berlaku kat pakcik den tu. Jalan punya jalan punya jalan macam atok den punya jalan, da sampai KL (ke mana ntah), baru lah makcik den cakap, sebenarnya masa lalu Bukit Putus tu, dia nampak........ nampak... erm.. nampakkk.............. ade kain putih sangkut kat spoiler belakang kereta mereka (dia ternampak masa tengok side-mirror). Pastu kan... pastu kan.. wei korang denga la nih! Pastu kan.. dah sampai KL, pakcik den tengok kat spoiler belakang tu ade kesan tapak tangan....

    Ha tu je la yang saya ingat. Ade lagi yang diorang cerita, tapi dah pukul 1 pagi sekarang ni, malas pulak nak bercerita. aHaha! Ehem, m.a.l.a.s tau.

    p/s: Tapi tak lama lagi highway baru dah nak siap, so tak perlu la lalu lagi Bukit Putus untuk akses Seremban ke Kuala Pilah lepas ni. Hurrey!!


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    kindaichi_hajime
    Ahli Rajin
    Ahli Rajin

    Number of posts : 1012
    Age : 32
    Location : KL
    Job/hobbies : Tengok bintang2..
    Registration date : 25/04/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by kindaichi_hajime on Sun May 31, 2009 2:50 am

    kat jln2 yg berhantu ni mmg kne ati2 skit bwk kete ke..
    mmg ssgt2 bahaya..
    kang eksiden mmg naya gler..

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by teri-chan on Sun May 31, 2009 8:46 am

    wah mmg byk kes la kat bukit putus tu.. aku rasa tu la sbb nama dia bukit putus... berjaya memutuskan nyawa org heheheh..


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    sawi
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 202
    Registration date : 16/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by sawi on Sun May 31, 2009 11:15 am

    bukit putus tu mmg keras, sbb dah banyak accident kat situ, bas jatuh gaung, moto kereta lori masok gaung.

    selalu kemalangan mmg akan libatkan kenderaan masuk gaung, sbb mmg tak ramai yg pecut kat jalan tu sbb selekoh dia bukan selekoh yg boleh suka2 pecut, selekoh bentuk U pun ada. Kalo ada yg pecut, tu mmg dia sengaja nak putuskan nyawa.

    jln ni mmg kiri kanan takde tempat nak parking kalo terbabas, kiri bukit, kanan gaung.

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by raidizh AR on Sun May 31, 2009 2:42 pm

    jalan 2 diberi name bukit putus sbb die punye kona xagak2 kot... sepjg jal bengkang bengkok..

    kalo buat yg baru dpt lesen, perghh.. ak dlu kalo lalu situ, sure nk muntah..


    --------------------------------------------

    MalaYneuMaya
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1044
    Age : 31
    Job/hobbies : kejar biawak, kunyah milo beku
    Registration date : 18/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by MalaYneuMaya on Sun May 31, 2009 2:50 pm

    assalamualaikum...

    apa plak..bukit tu di'putus'kan sebab nak buat jalan..yg aku tau tu la sejarah dia..

    ada gak org crita kat aku..ada yg nampak sekumpulan org bwk keranda turun dari bukit tu... Twisted Evil

    dulu2 la kot punya crita ni..masa hutan tebal dulu..skang ni dah terang dah..tu tak lama lagi siap jalan baru..lori hantu byk la kat situ skang ni..tgh buat projek Razz


    --------------------------------------------

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by raidizh AR on Sun May 31, 2009 2:58 pm

    erk.. sala ea? hehehe...ak teke je... tq malay.. Embarassed


    --------------------------------------------

    TOYSЯUS
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1571
    Age : 29
    Location : Kolam Kering - 3°5′00″N 101°32′00″E
    Job/hobbies : Pembunuh
    Registration date : 27/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by TOYSЯUS on Sun May 31, 2009 2:59 pm

    @MalaYneuMaya
    Ha'ah la, saye pun ade dengar pasal cerita keranda tu. Huhu.


    --------------------------------------------
    TETTT!!

    awi216
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 174
    Registration date : 02/03/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by awi216 on Sun May 31, 2009 3:33 pm

    aku pun ada jgak la beberapa panglaman benda2 camni.

    Dulu masa aku dalm umur 5-6 tahun, aku ngan famili aku layan satu citer hantu indo ni. Memang seram habis siot. Lebih kurang dalam pukul 12 lebih(tengah malam) cite tu habis. Lepas layan cite tu, aku pun tidor dalam bilik skali ngan abang aku. Lebih kurang 2-3 jam aku lelap, aku masa tu rasa badan aku panas semacam je. Haus pun ada gak. Aku pun panggil mak nak mintak tolong amikkan air, mak aku dok bilik sebelah. Yer la kan, budak kecik manja lagi.

    Mak aku pun bawak la air. Masa mak aku nak bagi air tu kat aku tiba2 mak aku menjerit bila nampak aku. Dengan mata terbeliak, mak aku kata "Pergi ko dari sini, Aku bunuh kau" ayat dia lebih kurang camtu la, ayat tu diulang banyak kali. Tapi perkataan bunuh tu memang ada. Aku yg terkejut masa tu, mcam biasa terus nangis sekuat hati. Ayah aku plak, bila dah dengar bunyi2 bising tu datang la untuk tenteramkan keadaan.

    Ayah tu mcam biasa suruh mengucap dulu, istighfar banyak2. Tapi masa tu mak aku meracau lagi teruk. Ayah aku lepas tu baca apa tah, terus je bagi satu penampar jepun kat mak aku. Lepas kena penangan tu, mak aku reda sikit. Lebih kurang setengah jam kemudian, kami semua tido balik.

    Esok pagi aku tanya mak aku, apsal nak bunuh aku malam tu, mak aku jawab " MUKA aku nampak macam muka hantu dalam cerita indo tu". Itulah penangan citer hantu indo, yg berjaya menyebabkan mak aku histeria.

    khairuddin_25
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 82
    Age : 26
    Location : Terengganu
    Registration date : 14/05/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by khairuddin_25 on Sun May 31, 2009 3:52 pm

    Syaitan n Iblis ni akan buat macam2 agar akidah kita terpesong. cuma kita xprasan...

    Cth:
    bila kate ade mnde kacau, syaitan akn berbisik, srh jmpe bomoh. syaitn bisik plak k bomoh, kate si fulan buat, lama-kelamaan trus terputus hubungan silaturrahim padahal Syaitan mana taw isi hati n perkara2 ghaib....

    kindaichi_hajime
    Ahli Rajin
    Ahli Rajin

    Number of posts : 1012
    Age : 32
    Location : KL
    Job/hobbies : Tengok bintang2..
    Registration date : 25/04/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by kindaichi_hajime on Sun May 31, 2009 7:49 pm

    awi216 wrote:aku pun ada jgak la beberapa panglaman benda2 camni.

    Dulu masa aku dalm umur 5-6 tahun, aku ngan famili aku layan satu citer hantu indo ni. Memang seram habis siot. Lebih kurang dalam pukul 12 lebih(tengah malam) cite tu habis. Lepas layan cite tu, aku pun tidor dalam bilik skali ngan abang aku. Lebih kurang 2-3 jam aku lelap, aku masa tu rasa badan aku panas semacam je. Haus pun ada gak. Aku pun panggil mak nak mintak tolong amikkan air, mak aku dok bilik sebelah. Yer la kan, budak kecik manja lagi.

    Mak aku pun bawak la air. Masa mak aku nak bagi air tu kat aku tiba2 mak aku menjerit bila nampak aku. Dengan mata terbeliak, mak aku kata "Pergi ko dari sini, Aku bunuh kau" ayat dia lebih kurang camtu la, ayat tu diulang banyak kali. Tapi perkataan bunuh tu memang ada. Aku yg terkejut masa tu, mcam biasa terus nangis sekuat hati. Ayah aku plak, bila dah dengar bunyi2 bising tu datang la untuk tenteramkan keadaan.

    Ayah tu mcam biasa suruh mengucap dulu, istighfar banyak2. Tapi masa tu mak aku meracau lagi teruk. Ayah aku lepas tu baca apa tah, terus je bagi satu penampar jepun kat mak aku. Lepas kena penangan tu, mak aku reda sikit. Lebih kurang setengah jam kemudian, kami semua tido balik.

    Esok pagi aku tanya mak aku, apsal nak bunuh aku malam tu, mak aku jawab " MUKA aku nampak macam muka hantu dalam cerita indo tu". Itulah penangan citer hantu indo, yg berjaya menyebabkan mak aku histeria.

    so ko ngaku ke x muka ko cm antu citer indo tu?
    hehe

    hampeh
    Ahli
    Ahli

    Number of posts : 866
    Registration date : 28/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by hampeh on Sun May 31, 2009 8:07 pm

    lol dalam maksud tu . Razz

    awi216
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 174
    Registration date : 02/03/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by awi216 on Sun May 31, 2009 9:38 pm

    jauh sangat bezanya, sebab hantu indo tu pompuan aku plak laki2..

    Ni satu lagi kisah benar aku nak citer,, Baru je mmber aku citer td. Member aku ni baru balik dari langkawi(2 minggu lepas). Rumah dia kat pendang(kedah jgak). Masa tu memang tengah malam, dalam lingkungan pukul 12 lebih camtu. Kawasan tu kalu malam memang sunyi habiss, yer la kampung kan pastu plak agak hulu sikit. Kiri- kanan sawah padi terbentang luas. Kawasan tu orang panggil tok keling. Member aku plak hari tu, pi bantai bawak moto. So on the way nak balik rumah, tengah dok syok2 kona baring tepi selekoh tu TIBA2!!! dia nampak seorang orang tua pakai lebai dok tepi pokok besar, senyum sambil lambai2 panggil member aku ni.

    Member aku tanpa pandang belakang terus je pecut laju balik rumah. 2 hari lepas tu dia pun bukak la cerita kat member serumah dia yg dia nampak sesuatu malam dia balik tu. Belum sempat member aku bagitau benda apa yg dia nampak malam tu, member serumah ni terus je jawab dengan confidentnya "Hang nampak orang tua pakai lebai, duduk tepi pokok besar tu kan"..

    Masa tu baru dia tau yg "orang tua" tu dah jadi "Urban Legend" kat tempat tu, semua orang dah tau kewujudan makhluk tu. Makhluk apa? Allah saja yg tahu. Jadi berhati-hatilah bila korang lalu tengah2 malam di tempat bernama Tok Keling, Pendang, Kedah. Yg penting Jangan Pandang Belakang masa lalu kawasan tu....

    mr_sparrow
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 152
    Age : 26
    Location : kdg2.. kat rumah... kdg2... kat cc.... kdg2..kat..
    Job/hobbies : amar makruf nahi mungkar
    Registration date : 19/02/2009

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by mr_sparrow on Sun May 31, 2009 9:55 pm

    awi216 wrote:jauh sangat bezanya, sebab hantu indo tu pompuan aku plak laki2..

    Ni satu lagi kisah benar aku nak citer,, Baru je mmber aku citer td. Member aku ni baru balik dari langkawi(2 minggu lepas). Rumah dia kat pendang(kedah jgak). Masa tu memang tengah malam, dalam lingkungan pukul 12 lebih camtu. Kawasan tu kalu malam memang sunyi habiss, yer la kampung kan pastu plak agak hulu sikit. Kiri- kanan sawah padi terbentang luas. Kawasan tu orang panggil tok keling. Member aku plak hari tu, pi bantai bawak moto. So on the way nak balik rumah, tengah dok syok2 kona baring tepi selekoh tu TIBA2!!! dia nampak seorang orang tua pakai lebai dok tepi pokok besar, senyum sambil lambai2 panggil member aku ni.

    Member aku tanpa pandang belakang terus je pecut laju balik rumah. 2 hari lepas tu dia pun bukak la cerita kat member serumah dia yg dia nampak sesuatu malam dia balik tu. Belum sempat member aku bagitau benda apa yg dia nampak malam tu, member serumah ni terus je jawab dengan confidentnya "Hang nampak orang tua pakai lebai, duduk tepi pokok besar tu kan"..

    Masa tu baru dia tau yg "orang tua" tu dah jadi "Urban Legend" kat tempat tu, semua orang dah tau kewujudan makhluk tu. Makhluk apa? Allah saja yg tahu. Jadi berhati-hatilah bila korang lalu tengah2 malam di tempat bernama Tok Keling, Pendang, Kedah. Yg penting Jangan Pandang Belakang masa lalu kawasan tu....

    weh aku pun duk kedah gk n aku tau tmpt yg bernama tok keling tu nnt aku g tgk....

    Sponsored content

    Re: korang percaya /pernah jumpa hantu??

    Post by Sponsored content Today at 8:26 am


      Current date/time is Mon Dec 05, 2016 8:26 am