Forum Sementara Putera.com

Bersama kita perkemaskan forum ini sementara forum asal dalam pemulihan.

Forum putera dah kembali. Masalah sudah berjaya diselesaikan. Sila lawati http://forum.putera.com/tanya


    Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Share

    Jedi
    Ahli
    Ahli

    Gender : Male Number of posts : 925
    Registration date : 13/02/2009

    Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by Jedi on Sat Apr 25, 2009 2:33 pm

    (Salam)

    Kedai2 ala-ala Petaling Street tapi peniaga hampir semuanya Melayu.
    Cadang nak beli jam tangan kat situ.

    Murah tak barang2 kat situ?
    Mungkin korang ada pengalaman boleh kongsi sket.

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by teri-chan on Sun Apr 26, 2009 11:14 am

    jam tangan? jam tangan bagaimana? skang jam tangan sepuluh hengget pun ada... biasanya kalu ke masjid india ni nk beli kain... brg2 org nak kawin.... pakaian la senang cite. kalu nk mcm PS tu susah skit la.. aku mcm tak nmpk je.


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    Hiruka
    Ahli
    Ahli

    Gender : Male Number of posts : 887
    Age : 31
    Location : X: 9956 Y: 6544
    Job/hobbies : PC Maniac
    Registration date : 02/03/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by Hiruka on Mon Apr 27, 2009 4:07 pm

    Slalu nmpk melayu ke meniaga? bukan banggali, india je ke ramai? asal aku lalu je, mesti berbau baju aku ngan setanggi..ampess tul..Klu nk carik kain² / perhiasan rumah situ mmg berlambak.

    Yg penting kena pndai berbelanja dan hati², klu jalan sorang² tuh, walaupon Petaling Street korang expect murah, tapi klu kena scam kalah dari beli kat SOGO..wakakak

    atiqah
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 26
    Location : perok best...
    Job/hobbies : Download n lyn lagu...
    Registration date : 28/04/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by atiqah on Tue May 05, 2009 7:36 pm

    ingat mase blaja dedulu..selalu pi maydin masjid india...hahahha
    sebab dpt beli brg bnyk dgn harga yg murah..yela student ne de duit..selalu budget..
    ari sabtu lak pi turun gak kat masjid india ..sbb ader psr mlm..
    ape lg yg aku cr mesti la nasi kerabu..dgn harga RM2.00 aku leh dpt sebungkus nasi kerabu yg sedap..
    skrg ne dpt..huh.
    tp masjid india nie ramai org luar..
    persekitaranye sesak..kalu nak bersoping mmg patut ramai2...bahaya..hikssssss

    sawi
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 202
    Registration date : 16/02/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by sawi on Tue May 05, 2009 10:00 pm

    beli jam dgn bajet brp RM?
    sbb aku dulu2, tahun 1998-2000 suka la beli jam masjid india, petaling street, tp dr byk2 beli satu je yg tahan lama, harga rm30 ada tarikh, tali besi, yg lain semua hampeh, kadang2 waktu jd cepat dgn sendiri, lps 2-3 hari ke tuning smula waktu bg tepat

    ada yg kejap2 mati, pernah satu ketika, berderau darah, mcm nak pitam bila keluar dr rumah nak pegi kerja, tgk jam dh pkl 11.30am, pergh giler aku dah lambat, igt jam kat rmh rosak, rupanya jam aku mati 11.30pm sblm tido

    ada yg murah, bila goncang blh nampak jarum jam/minit tu bergerak2 mcm longgar.

    sekarang ni aku beli jam kat pasaraya jer, takde yg mahal2, bajet dlm rm50 mcm tu, dpt yang tahan, paling koman ada warranty setahun dr kedai, n lebih yakin memakai.

    mmg ramai suka pegi masjid india nak cari kain, sbb situ ada macam2 kain, tudung, barang kemas tulin/tiruan/emas celup, pakain haji/umrah, minyak wangi..bla..blaa

    aku suka cari benda2 "pelik" kat situ, keris kecik, pisau aneka rupa, cincin, atau pegi urut tapak kaki Very Happy

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by teri-chan on Tue May 05, 2009 10:17 pm

    hahahha... so kesimpulan kalu nk beli jam mana2 pun boleh.. jam2 tangan aku tak lebih dr 40 hengget so aku dpt beli mcm2 jenis.. dr rm10 smpai la rm40 hehehhe


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    loy_azloy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1513
    Age : 35
    Location : Muo/Putrajaya
    Job/hobbies : DOF/bela kelisa
    Registration date : 23/02/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by loy_azloy on Wed May 06, 2009 5:14 pm

    setakat nak cari jam kat pasar malam pun boleh,lainlah ko nak cari jam yang bagus dan berkualiti...

    Hiruka
    Ahli
    Ahli

    Gender : Male Number of posts : 887
    Age : 31
    Location : X: 9956 Y: 6544
    Job/hobbies : PC Maniac
    Registration date : 02/03/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by Hiruka on Wed May 06, 2009 6:49 pm

    Nk jimat rembat jer Jam QQ yg dorang rendam dlm air tuh..jam tu aku pkai cmpak², mandi pool, mandi laut, men basketball pon die wat dek je..Rilek je beroperasi cam biase..haha Laughing

    tapi jam tu tewas akhirnya oleh kerakusan kucing aku. Ampeh die panjat rak carik pe tah..jap aku die wat men..kusut masai jadinye kena gangbang dok berebut ngan kucing lain..asparagus btul.. = ="

    Jedi
    Ahli
    Ahli

    Gender : Male Number of posts : 925
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by Jedi on Thu May 07, 2009 11:06 am

    Aku beli jam tangan tahun 2004...RM20-30 jer kat Petaling Street.
    Awal bulan ni baru rosak Razz
    Ingatkan bateri habis.

    Jalan Masjid India yang depan Masjid tu.
    Yang siap buat atap sume...ramai peniaga2 Melayu.


    fiza_cute
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 664
    Age : 31
    Location : Pagoh
    Job/hobbies : jobless
    Registration date : 21/03/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by fiza_cute on Thu May 07, 2009 11:41 am

    aku penah jumpe jehan miskin tgh shoot..

    pose time tu..

    saje jln carik tudung..murah la gak..

    fizzswiss2u
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 254
    Age : 37
    Location : Penang-KL-Perlis-Penang
    Registration date : 04/03/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by fizzswiss2u on Thu May 07, 2009 1:22 pm

    Ku selalu jugak ambil barang textile kt masjid india, and ramai jugak le kenalan kt situ... Klau ko kata melayu yg niaga kt situ ku pun terkejut.. Sebab hampir 15% kemboja, 30% indo, 30% Pakistan, 20% india, 5% lain2. Klau korg nk tahu.. setiap tokey2 dia org yg berasal dari negara2 tersebut paling2 lekeh naik toyota avanza keatas.. budak melayu yg banyak keja dengan depa... apa nk jadi dengan malaysia.. Crying or Very sad

    Hiruka
    Ahli
    Ahli

    Gender : Male Number of posts : 887
    Age : 31
    Location : X: 9956 Y: 6544
    Job/hobbies : PC Maniac
    Registration date : 02/03/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by Hiruka on Thu May 07, 2009 1:32 pm

    Ohh dlu mane de atap tu..baru la tuh.. Very Happy

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by teri-chan on Fri May 08, 2009 11:50 pm

    eh takde la br sgt.. aku rasa mcm dh lama je... ke aku je yg slalu nmpk bumbung tu?


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    sawi
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 202
    Registration date : 16/02/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by sawi on Sat May 09, 2009 11:17 pm

    dah bertahun gak bumbung tu.
    ni kawasan yg betul2 tepi stesen putra lrt masjid jamek.

    masjid india ni byk kawasan, kalau are mydin tu dh jauh skt dr kawasan bumbung ni
    kawasan bumbung betul2 kawasan kaki lima dr stesen masjid jamek, sampai sebelum bangunan mydin tu.

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by raidizh AR on Mon May 25, 2009 12:34 am

    tadela baru sgt bumbung 2

    da bertahun la gak. sbb die nmpk potensi kat kwsn 2 kot..

    jam? kalo bab jam ak ni cerewet sket. a akn cr yg btol2 best. yg mahal salunye lbh meyakinkn + ad warranty..

    p/s: slps baby-g ak ilang 2 thun lps, ak giat mengumpul duet nk bli jam baru.. adehh.. ak ssgp tggu lame asal ak puas ati.. sbb jam nset ade... heheh


    --------------------------------------------

    kindaichi_hajime
    Ahli Rajin
    Ahli Rajin

    Number of posts : 1012
    Age : 32
    Location : KL
    Job/hobbies : Tengok bintang2..
    Registration date : 25/04/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by kindaichi_hajime on Mon May 25, 2009 12:46 am

    aku xpkai jam...
    gne jam enset jer...
    tgh kmpul2 duet ni nk beli jam jenama..........hehe

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by raidizh AR on Mon May 25, 2009 3:33 pm

    barang kat masjid india mmg murah kot..

    abg ak ade gk bli barang2 utk majlis kwen die kat situ

    juz kne pndai bargain la..

    kalo x, tkut kne tipu je..


    --------------------------------------------

    Hiruka
    Ahli
    Ahli

    Gender : Male Number of posts : 887
    Age : 31
    Location : X: 9956 Y: 6544
    Job/hobbies : PC Maniac
    Registration date : 02/03/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by Hiruka on Mon May 25, 2009 4:16 pm

    Kumpul jgn x kumpul..aku ni pon igt nk beli jam G-Shock len plak.. (G-shock fan)
    1st Dlu dh pkai bih 5 taun (tali dh buruk jd jam dinding kat bilik haha), 2nd tgh pkai skang (dari raya taun lepas. aku pon tatau nape beli jam ni..burn jer RM3xx lbih..haha)

    Xper..asalkan pueh ati..pasni nk beli through forum lak..alalalala pe barang jam brand masjid india ekekeke Razz

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by raidizh AR on Tue May 26, 2009 3:51 pm

    ak da aim jam B.U.M...kekek...dlm rm200..wuuhuu...xsabar..

    ak aim direccccccccttttttttttt je.. cpt2 r duet macuk..


    --------------------------------------------

    kindaichi_hajime
    Ahli Rajin
    Ahli Rajin

    Number of posts : 1012
    Age : 32
    Location : KL
    Job/hobbies : Tengok bintang2..
    Registration date : 25/04/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by kindaichi_hajime on Tue May 26, 2009 5:33 pm

    aku pn minat B.U.M gak..
    dlu kt skola pnh pkai dlm 2 thn..
    pastu ader mmber2 aku pnjam..
    then ilang cmtu jer..
    sume x ngaku ilangkn..
    bengang btul..

    raidizh AR
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1618
    Age : 57
    Registration date : 24/04/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by raidizh AR on Tue May 26, 2009 5:56 pm

    ko bg member pnjm jam??

    baiknye la ko.. jam baby g ak ilang sbb salah ak sndr

    sdy wwooo.. jam 2 mak ayah ak round 1 kl carikan mase ak pas pmr

    sbb dorg jnji kalo result bagus, ak leh mntk jam..heheh


    --------------------------------------------

    kindaichi_hajime
    Ahli Rajin
    Ahli Rajin

    Number of posts : 1012
    Age : 32
    Location : KL
    Job/hobbies : Tengok bintang2..
    Registration date : 25/04/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by kindaichi_hajime on Wed May 27, 2009 2:39 am

    a'ah...
    pas da ilang bru terase diri ni begitu bangang..haha..
    nsib baek la jam tu bkn aku yg pnyer..
    pkcik aku pnyer tp dier da xpkai n simpan jer dlm laci..
    drpd xpkai baek aku pkai..
    last2 ilang..huhu..

    Hackezkk
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 147
    Age : 28
    Registration date : 06/05/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by Hackezkk on Wed May 27, 2009 3:16 am



    ak baru angkt jam nih

    cun siottt

    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by teri-chan on Wed May 27, 2009 9:29 am

    ok cun.... ko dpt ni dr jln masjid india?


    --------------------------------------------


    teri-chan is back

    Hiruka
    Ahli
    Ahli

    Gender : Male Number of posts : 887
    Age : 31
    Location : X: 9956 Y: 6544
    Job/hobbies : PC Maniac
    Registration date : 02/03/2009

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by Hiruka on Wed May 27, 2009 1:28 pm

    Timex ni branded gak..klu kat masjid india tuh mmg lanunnyer la tuh..ekeke
    Igt nk try Fosil lak lah..dari dlu asyik terlupe je..aisemen..

    Sponsored content

    Re: Jalan Masjid India - Murah tak barang2 kat situ?

    Post by Sponsored content Today at 4:53 pm


      Current date/time is Sat Dec 10, 2016 4:53 pm