Forum Sementara Putera.com

Bersama kita perkemaskan forum ini sementara forum asal dalam pemulihan.

Forum putera dah kembali. Masalah sudah berjaya diselesaikan. Sila lawati http://forum.putera.com/tanya


    Mana satu korang nak buat dulu?

    Share

    Poll

    mana satu kita perlu buat dulu?

    [ 15 ]
    30% [30%] 
    [ 22 ]
    44% [44%] 
    [ 13 ]
    26% [26%] 

    Total Votes: 50
    avatar
    loy_azloy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1513
    Age : 36
    Location : Muo/Putrajaya
    Job/hobbies : DOF/bela kelisa
    Registration date : 23/02/2009

    Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by loy_azloy on Tue Apr 21, 2009 3:34 pm

    mari kita bincang benda ni...
    avatar
    Aku Tak Sengal
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 635
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by Aku Tak Sengal on Tue Apr 21, 2009 3:45 pm

    beli rumah dulu.. pastu baru beli kete.. dah tu baru kawin... btol tak..
    avatar
    loy_azloy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1513
    Age : 36
    Location : Muo/Putrajaya
    Job/hobbies : DOF/bela kelisa
    Registration date : 23/02/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by loy_azloy on Tue Apr 21, 2009 5:52 pm

    cara ko tu betul kalau kewangan tu stabil,kalau kewangan tak stabil sangat aku rasa tak sama kot dgn apa yang ko rancang...
    avatar
    mangisza
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 22
    Age : 31
    Location : Gold Coast ,PG
    Registration date : 06/03/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by mangisza on Tue Apr 21, 2009 6:12 pm

    Aku Tak Sengal wrote:beli rumah dulu.. pastu baru beli kete.. dah tu baru kawin... btol tak..

    aku nk buat ketiga2 skaligus.....amacm..hehehe
    avatar
    ariff360
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 214
    Age : 25
    Location : ambo anok kelate..asal ore pasir mas..demo?
    Job/hobbies : kelih ore..cari ore..make ore..
    Registration date : 19/02/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by ariff360 on Wed Apr 22, 2009 2:29 am

    aku fikir,lebih baik kawin dahulu..
    1-hindari maksiat
    2-kawin cepat,anak cepat..daa tua,ade anak utk bergantung
    3-kawin lambat,anak lmbat,dah tua pon,anak masih bergantung kt bulu ketiak kite
    4-aku bajet umo 25-27 daa ada anak..nak ade anak, kene "kawen" dulu..umo 50,bleh tumpang anak..

    ~~ape pendapat korang~~
    avatar
    Misslinda87
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 11
    Age : 30
    Registration date : 02/03/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by Misslinda87 on Wed Apr 22, 2009 2:40 am

    kalo lin plak..

    kene tggu ade duit dulu..bile dh duit bru blh pkir tu semua..haha..
    for me honestly..memg nk 3 sekaligus tu la..

    xnk satu2..haha..tamak x??tp nk kumpul duit dulu..
    perancangan bile dh ade duit..nk kawin, b4 kawin nk beli kete dulu..tp dlm mase tdekat nk kawin..then nk beli umah gak b4 kawin..tp umah tu kene share dgn "future hubby" la..

    that's why i need 3 years utk xnk pkir komitmen kawin..sbb bile dh kawin bnyk expenses tambah2 kalo dh ade ank..haha

    alamak, bnyknye ckp.. Rolling Eyes Very Happy
    avatar
    Quraisya
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 129
    Age : 32
    Location : JB
    Registration date : 20/02/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by Quraisya on Wed Apr 22, 2009 3:29 am

    kawen...
    sebab bile dah kawen, kite rase ade tanggungjawab...
    bile lum kawen, kite ade ke terpikir nak beli umah atau kereta?
    Silap2 ade duit sket, habis beli bende bukan2...

    hijaulaut_08
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Female Number of posts : 3
    Location : Douglas, QLD
    Job/hobbies : cooking!
    Registration date : 28/02/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by hijaulaut_08 on Wed Apr 22, 2009 11:35 am

    beli kereta dulu sebab senang nak pergi sana sini; uni, kerja, beli barang. pastu kahwin, sewa rumah. da lama2 tu baru beli umah.
    avatar
    loy_azloy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1513
    Age : 36
    Location : Muo/Putrajaya
    Job/hobbies : DOF/bela kelisa
    Registration date : 23/02/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by loy_azloy on Wed Apr 22, 2009 3:11 pm

    aku pun pikir mcm tu juga,kalau ade keta mudah...nak kawin mudah,nak pg tgk rumah pun mudah hehehe....
    avatar
    Aku Tak Sengal
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 635
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by Aku Tak Sengal on Wed Apr 22, 2009 3:46 pm

    aku rasa baik beli rumah dulu.. pasal tanah makin lame makin mahal..
    pastu dah ade harte baru kawin...
    avatar
    Eman Leto
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 576
    Location : Katil ikea
    Job/hobbies : Stalker
    Registration date : 14/02/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by Eman Leto on Wed Apr 22, 2009 6:07 pm

    beli kete dulu.. pstu kawen then bru cari rumah..

    princeofsadness
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 49
    Registration date : 15/04/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by princeofsadness on Wed Apr 22, 2009 9:08 pm

    1. kereta? - dah beli dah..
    2. Rumah? - ni pun dah beli, teresss...
    3. kawen? - ermm.. belum pikir lagi.. sbb ppuan memilih.. aku pun nak pilih laa..

    hahahhahaha.. Very Happy Sleep
    avatar
    ariff360
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 214
    Age : 25
    Location : ambo anok kelate..asal ore pasir mas..demo?
    Job/hobbies : kelih ore..cari ore..make ore..
    Registration date : 19/02/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by ariff360 on Wed Apr 22, 2009 9:58 pm

    hello..apesal takde motor haa???kete nak g keje lambat..ari2 nk kete sorang2,ntah2 ade antu tompang..kalu kawen,ade jgak bini yg ikot kesana kemari naik kete..

    kawen dulu..
    pastu bli kete-bawak bini jalan2
    pastu beli umah-at least umah aku sntiasa bersih dek bini yg solehah..alamak..hahhaha

    kawen dulu..kawen dulu..sebarkan syariat islam hohoho..
    avatar
    fiza_cute
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 664
    Age : 32
    Location : Pagoh
    Job/hobbies : jobless
    Registration date : 21/03/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by fiza_cute on Thu Apr 23, 2009 11:51 am

    aku nk bli kete...xreti bwk even ade lesen almost 2years...tp idaman aku nk bli mini cooper bile fulus mencukupi...hahahahahahaha..

    umah? aku nak soh bakal suami aku blikan..(umah mu umah ku jua)

    kawin? ni mesti tp xtau la bile kan...

    tp ape yg penting?

    kerjasama~ of course ngn diri sendiri ngn diri org yg nk kawin ngn aku..cheers

    yeeaaa!
    avatar
    loy_azloy
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 1513
    Age : 36
    Location : Muo/Putrajaya
    Job/hobbies : DOF/bela kelisa
    Registration date : 23/02/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by loy_azloy on Fri Apr 24, 2009 8:48 am

    [quote="fiza_cute"]
    umah? aku nak soh bakal suami aku blikan..(umah mu umah ku jua)

    quote]
    takut aku pompuan mcm ni tehehe....
    avatar
    ariff360
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 214
    Age : 25
    Location : ambo anok kelate..asal ore pasir mas..demo?
    Job/hobbies : kelih ore..cari ore..make ore..
    Registration date : 19/02/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by ariff360 on Fri Apr 24, 2009 10:11 am

    [quote="loy_azloy"]
    fiza_cute wrote:
    umah? aku nak soh bakal suami aku blikan..(umah mu umah ku jua)

    quote]
    takut aku pompuan mcm ni tehehe....

    aku ponnnnnn...ngee2

    ~~xde gune kalu bini ku sorang jutawan~~ahaha
    avatar
    apexs
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Number of posts : 24
    Location : ..NusajayA..
    Job/hobbies : ..Jom Men FutsaL..
    Registration date : 24/04/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by apexs on Fri Apr 24, 2009 12:10 pm

    kawen la..
    tapi keta dah ada....
    rumah on da progress..

    watever pun kene la kumpul duit, ASB very important for saving...
    gunekan la sebaiknye...
    avatar
    fiza_cute
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 664
    Age : 32
    Location : Pagoh
    Job/hobbies : jobless
    Registration date : 21/03/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by fiza_cute on Fri Apr 24, 2009 4:52 pm

    hahahaha..takut eee... Twisted Evil

    huhu~

    aku rase nk bli kete dulu la..sbb aku hanye akan bwk kete aku sendiri je..

    then kawin...

    pastu umah..umah sewa dulu...then masing2 kuar share masing2 bli umah...

    ni la baru btul...x takut kaaannnnn.....geek
    avatar
    Eman Leto
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 576
    Location : Katil ikea
    Job/hobbies : Stalker
    Registration date : 14/02/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by Eman Leto on Fri Apr 24, 2009 7:42 pm

    aku nk beli ps3 dulu..hehe
    no game,no life!
    avatar
    fiza_cute
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 664
    Age : 32
    Location : Pagoh
    Job/hobbies : jobless
    Registration date : 21/03/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by fiza_cute on Fri Apr 24, 2009 10:26 pm

    no game no life...

    cm game4life daa..

    mane die ek?

    lame xnmpk...

    aku klu xde ps2 ka ps3 ke xkisah pun..

    sbb aku ni bukanla kaki game... albino
    avatar
    hairulfadly
    Moderators
    Moderators

    Gender : Male Number of posts : 281
    Age : 34
    Location : Kuala Lumpur
    Job/hobbies : Wayang
    Registration date : 03/03/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by hairulfadly on Sat Apr 25, 2009 8:55 am

    Kalau aku..

    1.Kereta
    2.Rumah
    3.Kawen..

    Sekian..

    mrmuvin
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 34
    Location : Bumi Melaka
    Job/hobbies : Tukang Bako Sampah Sarap
    Registration date : 22/04/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by mrmuvin on Sat Apr 25, 2009 5:43 pm

    hairulfadly wrote:Kalau aku..

    1.Kereta
    2.Rumah
    3.Kawen..

    Sekian..

    hahhh...same la ngan selera aku...keta..umah..kawen tongue
    avatar
    teri-chan
    Moderators
    Moderators

    Gender : Female Number of posts : 2223
    Location : sumwhere kat peta bumi mesia
    Registration date : 13/02/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by teri-chan on Sun Apr 26, 2009 12:07 pm

    hem...

    kete? aku br je beli...

    umah? aku pinjam umah abah aku...

    so next choice is kawin? yeah semestinya!!! so aku vote kawin hahahha...


    --------------------------------------------


    teri-chan is back
    avatar
    fiza_cute
    Ahli
    Ahli

    Gender : Female Number of posts : 664
    Age : 32
    Location : Pagoh
    Job/hobbies : jobless
    Registration date : 21/03/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by fiza_cute on Sun Apr 26, 2009 12:13 pm

    moga teri cpt kawin...amin~ cheers
    avatar
    adamdaniel
    Ahli Baharu
    Ahli Baharu

    Gender : Male Number of posts : 152
    Age : 30
    Location : klang
    Job/hobbies : traveling
    Registration date : 25/04/2009

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by adamdaniel on Sun Apr 26, 2009 1:40 pm

    aku kete dah ade.
    tggu nk bli rumah.
    pastu carik bini.
    pastu kawen jek.
    haaa pas kawen baru cintan cintun.
    dlm umo 25 da ade anak.
    anak sorang cukup la.
    insyaalah.

    Sponsored content

    Re: Mana satu korang nak buat dulu?

    Post by Sponsored content


      Current date/time is Sun Sep 24, 2017 4:31 pm